Lagotto Romagnolo...

Gestart door Nigra, december 02, 2007, 14:25:11

Vorige topic - Volgende topic

Nigra

Ik heb twee alleseters  :mrgreen:
Juni nog meer dan  Giorgio... Ze zijn alle twee nogal voedselgericht

venijntje13

Citaat van: Nigra op januari 14, 2012, 01:03:15
Ik heb twee alleseters  :mrgreen:
Juni nog meer dan  Giorgio... Ze zijn alle twee nogal voedselgericht
ok! Ik zal Zia maar wat scherper houden dan, om haar interesse in voedsel wat te vergroten ... :mrgreen:

venijntje13

Ohja, en hoe vaak pluk jij die oren?

Nigra

goh...staat geen vaste timing op...ik kijk regelmatig en als ik vind dat er moet geplukt dan pluk ik  :wink:
bij Giorgio is het minder nodig dan bij Juno...zij heeft een veel sterkere krul en die zit ook in haar oren  :doh:...als pup heeft ze wat last gehad van oorinfecties maar dat is nu over...

o ja...Giorgio at TechiCal ook met hele lange tanden...de natur dog ging prima maar de testvoeding van nu gaat er in als zoete broodjes  :lol:

Félicitié

Ik zal van afstand meevolgen tot wij een lagotto in huis mogen verwelkomen.  Ons besluit is gemaakt nu alles voorbereiden en een geschikte hondje vinden.
Ik kijk er naar uit, het voelt precies als een van mijn zwangerschappen:)
Op vlak van kleur en geslacht wacht ik een eerst ontmoeting met fokker en hondjes af.  Vooral het klikken en gedrag zijn voor mij belangrijk.

Nigra

een Lagotto kies je best op karakter...hun vacht/kleur veranderd toch tot hun 2 jaar en zelfs daarna nog...bruin geboren honden kunnen vuilwit worden dus pin je daar niet op vast  :wink:
ik wilde dolgraag een hele bruine en kijk...ik heb twee wit-bruine...maar ze hebben geweldige karakters en daar moet je mee leven...

bri

hihi, lagotto stond hoog op mijn voorkeur lijstje... dan toch voor mijn eerste liefde gegaan, namelijk de briard.  Laatst fietste ik naar huis en ik zag mensen wandelen met een leuk hondje.  Vermits ik nog nooit een lagotto had ontmoet en een vermoeden had ben ik gestopt en direct gevraagd... is dat een lagotto?

En ja hoor, Marco was zo lief en schattig.... een knuffelding nadat hij niet meer bang van me was.

Ik heb nu dus 2 liefdes, de briard en lagotto. :)  Wie weet tegen mijn pensioen een lagotto :D

Chiller87

hallo

Sinds een jaar hebben wij een lagotto romagnolo. Fantastische hond, ik begrijp niet dat hij zo weinig voorkomt.

Het is een hond die absoluut zijn beweging nodig heeft. En liefst in de natuur. De lagotto snuffelt heel graag rond met zijn grote neus. Vogels vindt hij ook fantastisch. Vorige maand had hij een ontsnapte kanarie gevangen.

Zijn haar moeten we wel regelmatig bijtrimmen. Dit is een heel werkje.