We zijn weer klaar voor een nieuwe hond

Gestart door iebie, september 03, 2020, 19:23:56

Vorige topic - Volgende topic

petitparis

Als je wel een voorkeur hebt voor een ras zou je ook fokkers kunnen contacteren of zij een herplaatser weten.
Ik ken een hondentrainster die blindegeleide honden opleidt, maar waar er soms wel eentje afgekeurd wordt en denk dat deze qua opvoeding wel een enorm goede basis hebben...

Verder weet ik ook niet direct waar te zoeken. Buitenlandse honden is toch altijd een risico, gezien deze soms toch een serieuze rugzak hebben of zoals bij kennissen een trauma oplopen tijdens transport.

iebie

Fleur was een afgekeurde hulphond. Zogezegd. Maar ze stond niet geregistreerd op de vzw maar wel als particuliere hond waarmee ze wilden kweken. Dat liep niet goed. Eigenlijk was ze dus ex-broodfok maar met slechts 1 nestje (zonder match met de reu en een moeilijke dracht, dat heeft haar levenslange trauma's bezorgd) en daarna een mislukte gedwongen dekking (arme hond).
Pf, als ik eraan terugdenk. De miserie met advocaten en het weghalen van haar bij ons, het mishandelen van de hond... Ik ben heel blij dat ze uiteindelijk voor altijd bij ons was en een fijn leven als hond kreeg.
Ik heb het nogal voor kruisingen precies. Als ik eisen kan stellen: zachte vacht maar zeker geen langharige wegens astma en allergie bij onze oudste zoon. Ze moet niet veel kennen of kunnen, dat leert ze gaandeweg wel hier. LIefst een teef maar we kunnen ook met reuen overweg, het is gewoon een vorkeur ivm eventueel nog niet zindelijk zijn (wat ook geen probleem is). Zo'n 50-60cm groot (of 45, ik kan dat niet inschatten maar dus niet klein en ook niet echt groot).
Als je naar de vorige berichten: Riva en Lila zijn hele leuke hondjes die we allemaal zien zitten qua type.
Ik vind het ZO moeilijk zoeken en vooral kiezen. Het liefste nam ik er 10 of zo  :roll:  :vuistje:

iebie

Woohoooooooo  :dance:
Zaterdag rijden we naar Beverwijk. Onze uitstap met vrienden naar de zee is geannuleerd, het restaurant is afgezegd.
De kandidaten kwamen vandaag niet opdagen, we gaan kennismaken met Lila!! :loved:
Ik voel me ZO enthousiast en blij en opgewonden, het moest gewoon Lila worden.
Onze dochter is iets minder enthousiast, wilde liever een halve wolf en mama komt aandraven met een überschattige pup van 4 maanden.
Een pup hé mensen. Dat wordt nogal wat.
Meet Lila...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=338750747276643&set=pcb.338756217276096&type=3&theater

Perdita

Succes Iebie, dat ziet er een tofke uit! Och 4 maanden, het platte is er al af hè. Over een paar maanden is het een puberke; joepie :mrgreen:

Leuk hondje, beetje type jachthond hè. Je dochter zal rap verliefd zijn ;).

iebie

Hihi.
Pubers. Mijn dochter is al genoeg puber :shock: Die gaan het goed vinden met elkaar :vuistje:
Lila is een kruising van????, ze komt uit Griekenland.
Jeetje wat ben ik enthousiast :lol:

Happy

Heel veel succes zaterdag , hopelijk klikt het  :thumbs:

Some things are meant to be  :wub:

iebie

Citaat van: Happy op september 11, 2020, 07:04:16 Heel veel succes zaterdag , hopelijk klikt het  :thumbs:

Some things are meant to be  :wub:

Absoluut. Ze was zo goed als geadopteerd en bovendien waren er nog kandidaten die voor mij hadden gereageerd. Dat is toch een teken.
Het tuigje en de leiband van Bhaya (die al dienst deden om een ander buitenlands hondje op te halen en in het begin te gebruiken door iemand anders) zijn gewassen en liggen klaar.
Straks ga ik de brok halen die ze gewend is, zo kan ik geleidelijkaan overstappen naar voeding die ik beter zie zitten.
Ik moet vandaag haar kussen naaien en speeltjes kopen, de bench van onder het stof halen en het huis babyproof maken.
En dan nog één keertje slapen.
Mijn les van zaterdagochtend zal op niet veel trekken :vuistje:

kathytjeuh_newfy

Ik ben zoooooooooo ongelofelijk blij voor jullie!

iebie

Jij hebt zoooooooo hard meegezocht dat we uiteindelijk eender welke hond zouden genomen hebben  :rolf:
Mijn dagelijkse routine (verslaafd naar honden kijken die op ontelbaar veel sites telkens terug te zien zijn en het bos door de bomen niet meer zien) is weg  :mrgreen:

kathytjeuh_newfy

Citaat van: iebie op september 11, 2020, 09:06:19 Jij hebt zoooooooo hard meegezocht dat we uiteindelijk eender welke hond zouden genomen hebben  :rolf:
Mijn dagelijkse routine (verslaafd naar honden kijken die op ontelbaar veel sites telkens terug te zien zijn en het bos door de bomen niet meer zien) is weg  :mrgreen:

Bij mij ook. Ik ga mij nog vervelen.
En elke dag zag ik dezelfde honden terug. Op den duur kende ik die precies😂

maart

och die ziet er leuk uit !  Hopelijk wordt zij Het Botergatje  :dance:

myriam.e

Citaat van: iebie op september 10, 2020, 22:07:01 Woohoooooooo  :dance:
Zaterdag rijden we naar Beverwijk. Onze uitstap met vrienden naar de zee is geannuleerd, het restaurant is afgezegd.
De kandidaten kwamen vandaag niet opdagen, we gaan kennismaken met Lila!! :loved:
Ik voel me ZO enthousiast en blij en opgewonden, het moest gewoon Lila worden.
Onze dochter is iets minder enthousiast, wilde liever een halve wolf en mama komt aandraven met een überschattige pup van 4 maanden.
Een pup hé mensen. Dat wordt nogal wat.
Meet Lila...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=338750747276643&set=pcb.338756217276096&type=3&theater

Super , ziet er een schatje uit ! Heel veel succes morgen !

petitparis

Succes morgen!
ziet er een leukerd uit  :loved:

iebie

Thanks allemaal :loved:
Ze is nog niet van ons en ik spam al :shifty:

Je kunt geen bijlage weergeven in dit board.

runa

maart

En en en? Ben je puppy plas en kak aan het opruimen en alles aan het wegleggen waarop geknaagd kan worden en zijn je pantoffels al kapot gebeten?   :pray:

iebie

CitaatEn en en? Ben je puppy plas en kak aan het opruimen en alles aan het wegleggen waarop geknaagd kan worden en zijn je pantoffels al kapot gebeten?   :pray:

Het vol-maak-te hondje  :shock:
De 3u durende rit naar huis verliep perfect. Ze is gewwoon gaan slapen.
Thuis heeft ze eerst wat verkend, ik heb op de bank geslapen en zij moest persé op een kussen naast de bank liggen (haar plekje in de keuken, deur open, was te eenzaam). Ze is niet wakker geworden, heeft niets gedaan.
Deze morgen rond 6u heb ik haar uitgelaten, ze was heel rustig maar vond het kraaien van een haan en alle andere geluiden boeiend.
Ze heeft wat gegeten en gedronken, werd nog enkele keren uitgelaten, plasje in de tuin (snoepjeeeee).
Ze rent achter de kippen maar stopt op tijd, ze gaat ze niet pakken. Zij vindt het veel grappiger dan de kip  :vuistje:
Ze slaapt veel dutjes, de bank is niet voor honden. Dat is duideljk.
Ze bijt op alles behalve op haar speeltjes, mijn handen zijn het leukste naast de klompen van mijn man. Hij heeft de best ruikende stinkvoeten want van mijn klopen blijft ze af  :rofl: Ideaal, die mannen gaan hier nog leren opruimen! Alleen al daarvoor zo iedereen een hondje moeten hebben.
Ze bijt op elektriciteitsdraden en laadkabels, dat moeten we dringend in orde brengen.
Voor de rest mocht ik hier spammen en ga ik dat dus doen hé  :zeep:

iebie

Edit: ze pakt de kippen toch en plumt ze  :shock: Ze gaat dus nu meteen terug naar buiten, aangelijnd. Even wennen.
Ik kan maar 1, soms 2 foto's hier oploaden, zal sneller gaan op FB.

maart

Gefeliciteerd! Blijf je de naam houden?

Hopelijk stopt ze gauw met haar gevaarlijke ondeugden, de rest is idd een kwestie van opruimen.
Heel veel mooie jaren met elkaar gewenst  :dance:

iebie

Ze heette Lila, mijn dochter doopte ze Cinnamon. Omdat ze geen hele grote, dikharige wolf kreeg, mocht zij de naam kiezen. Iedereen vraagt of we die naam gaan houden. Ja dus  :zucht: