We zijn weer klaar voor een nieuwe hond

Gestart door iebie, september 03, 2020, 19:23:56

Vorige topic - Volgende topic

iebie

De "anciens" zullen mij misschien nog kennen. Ik heb drie herplaatsers gehad (tegelijk), een weimaraner teef (Coba) een golden retriever teef (Fleur) en een beagle teef (Bhaya).
Het kort na elkaar laten inslapen van Coba en Fleur na intensieve verzorging, had mij dusdanig aangegrepen dat ik drie jaar lang niet klaar was voor een nieuwe hond. Ondanks de smeekbede van het gezin.

Eergisteren namen mijn man en ik de beslissing dat een nieuwe hond in ons gezin nodig was. Niet zozeer als kamaraad maar vooral voor één van onze kinderen die kampt met autisme-spectrum en zich momenteel in een vrij moeilijke periode bevindt. Een hond kan de rust, de ontspanning, de ontsnapping en vooral de liefde betekenen die nodig is. Een hond kunnen knuffelen als je zelf niet wil aangeraakt worden, beter kan je niet wensen.
De uren verdriet aan het graf van de andere honden, het vertellen aan honden die er al zo lang niet meer zijn, omzetten in troost zoeken in een hond die er wél is.

Dussss. Een nieuw vriendje of vriendinnetje gezocht. Ras maakt weinig uit (al zijn er rassen die mij niet liggen, die ga ik dan ook niet adopteren hé), geslacht is eender, leeftijd is belangrijk. Liefst geen pup omdat ik niet zoveel ervaring heb met pups en eigenlijk ook graag gewoon een puberteitvrije hond heb. Liefst ook geen oude hond die we misschien snel moeten afgeven.
Graag een herplaatser, ik heb heel mijn leven herplaatsers gehad en vind daar echt mijn draai in.
Ik bekeek al enkele sites, zijn er in België zo weinig honden?
Een hond uit het buitenland mag zeker maar ik moet een klik hebben en vraag mij af of het dan een "fotoklik" moet zijn? Datlijkt mij moeilijk?

Tips met waar ik op zoek kan gaan, zijn absoluut welkom.
Zijn of haar toekomst?
De hond zal (weer) strontverwend worden, een heerlijk gezond leven leiden (op den buiten en nee, menseneten is niet voor honden), een huishond zijn, een buitenhond zijn, een "ik wil dit en ik wil dat niet"-hond zijn, een opgevoede hond zijn, een gezinshond zijn, een hondenvriend zijn, ... enfin, het zal dus een hond zijn.

Idealiter kan hij of zij goed met andere honden om, kwestie van hondenvrienden niet in de kou te laten. En ook met katten want de katten van de buren spelen ook in onze tuin. En met kippen want ons kiekens hebben wel een eigen loopweide maar dat hek blijft open anders schijnt dat maar zielig te zijn (4 kippen op 300 m2, dat is blijkbaar niet diervriendelijk), de hond mag de kippen dus niet opeten.

En verder... maakt het niets uit, ik zoek een vriendje voor ons gezin. Spam mij gerust.
Happy to be back  :dance:

maart

Wat leuk!  Het Forum is helaas niet meer zo actief, op Facebook is er wel de groep 'groep van hondenvrienden.be' waar wat meer activiteit en waar je hopelijk wel iemand treft die de ideale hond voor jullie weet zitten  :dance:

iebie

Hey Maart. Jaren geleden...
Jammer dat het hier wat stilgevallen is. FB gebruikte ik wel maar intussen is dat bij mij ook zwaar geminderd.
Ik ga toch even de groep opzoeken.
Merci 👍

maart

Idd, jammer.. We zijn nog met een paar hardnekkige, maar dat zal ook niet lang meer duren vrees ik.  Tijden veranderen he
Ik hoop nog wel jullie nieuwe aanwinst te kunnen bewonderen  :lol:

iebie

Het zou zomaar kunnen dat ik ga spammen als het zover is 😂

maart

:mrgreen:

Gaat de voorkeur terug naar een jachthond achtig iets?

iebie

september 03, 2020, 22:52:29 #6 Laatste wijziging: september 04, 2020, 11:54:09 door iebie
Citaat van: maart op september 03, 2020, 22:33:53 :mrgreen:

Gaat de voorkeur terug naar een jachthond achtig iets?
Mag maar moet niet.
Destijds had ik niets met beagles maar eens ik Bhaya had, besefte ik dat ik vooral een klik moest hebben eerder dan een bepaald ras.
Er zijn wel rassen die mij niet liggen.

Perdita

Welke rassen liggen je niet Iebie? Dat helpt mss al :).

Verder snap ik je helemaal wat betreft die "fotoklik". Ik kan dat ook niet echt. Nochthans genoeg superleuke herplaatsers uit het buitenland, ik ken er verschillende (die een thuis hebben dus).

iebie

Goh, er zijn er wel een aantal die mij niet liggen.
Zowel qua uiterlijk als qua karakter.
Laten we zeggen dat een middelgroot tot groot ras mij (met 'mij' bedoel ik 'ons') meer ligt dan hele grote of hele kleine honden.
En ook al heb ik een krullebol als zoon, krulhondjes zijn superschattig maar genieten niet ons voorkeur, net als draadhaar.
Kwijlhonden ook niet net als platsmoeltjes.
Ook geen te imposante hond qua breedte. Ik vind bv rottweilers erg mooi maar ik voel er geen liefde voor.
Qua karakter is een leergierige hond zeker leuk, met wat pit en karakter, energie en vooral liefde voor z'n roedel. Dus niet àl te zelfstandig.
De West-Siberische Laïka lijkt een ideale hond te zijn als je de kenmerken bekijkt. Maar die vraagt dan weer vrij veel vachtverzorging. Maar dat is niet onoverkomelijk eigenlijk.
Ik heb geen ras waar ik op dit moment echt naar uitkijk. Een kruising is net zo goed.
De hond vindt mij wel, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dus hoe meer ik kan snuisteren, hoe groter de kans dat de match opeens opduikt.

Happy

Ik weet niet of het op de FB groep was HV of op de aparte hv kids groep
Er is nog iemand die voor 1 van de kindjes een hond heeft genomen .
Zoontje had ook problemen zou ook een assistentie hond worden dacht ik .

Mss dat iemand  anders weet wie het is of waar het staat ?

Namen hier en op FB met elkaar linken is niet mijn specialiteit   :vuistje:

iebie

Ik ga eens kijken. Merci 😊👍

Oeps, ben daar geen lid. Even geduld uitoefenen tot ik aanvaard ben.

kathytjeuh_newfy

Ooh zo leuk Isabelle! Ik kijk mee uit!

iebie

Citaat van: kathytjeuh_newfy op september 04, 2020, 11:40:25 Ooh zo leuk Isabelle! Ik kijk mee uit!

Jaaaaa  :bow:  :dance:
Waardevolle zoektip voor jou: het is vnl voor Mini.

kathytjeuh_newfy

Citaat van: iebie op september 04, 2020, 11:52:56 Jaaaaa  :bow:  :dance:
Waardevolle zoektip voor jou: het is vnl voor Mini.

Zou een husky of border Collie iets voor jullie zijn?

iebie

Langs 1 kant wel, langs de andere kant niet. Het zijn werkhonden en ik denk niet dat er veel mee gewerkt zal worden. Het is echt meer voor de liefde, de vriendschap, de verbondenheid en de aanwezigheid dan voor het werken.
En in mijn geval, al is het knuffelgehalte van een Collie zo fantastisch, de vachtverzorging (en het huis netjes houden, ik heb hier eentje met astma en allergie) is te intensief. Dénk ik. Je mag me altijd tegenspreken.  :lol:
Maar de zorg is voor mij en ik heb een gezin hé. Stel dat jij in jouw roedel een kind bij krijgt (gene paniek, hypothetisch), dan is je tijd ervoor ook beperkter. Dus dat maar in omgekeerde richting  :mrgreen:

runa

Heb je al op https://www.adopteer.be/ gekeken? Er bestaan ook verschillende facebookgroepen waar honden ter adoptie gezet worden, al dan niet per ras.
Veel succes in ieder geval! Ik heb hier vorig jaar een gelijkaardig bericht geplaatst en zo is Sherlock in ons leven gekomen.

kathytjeuh_newfy

Citaat van: iebie op september 04, 2020, 13:02:08 Langs 1 kant wel, langs de andere kant niet. Het zijn werkhonden en ik denk niet dat er veel mee gewerkt zal worden. Het is echt meer voor de liefde, de vriendschap, de verbondenheid en de aanwezigheid dan voor het werken.
En in mijn geval, al is het knuffelgehalte van een Collie zo fantastisch, de vachtverzorging (en het huis netjes houden, ik heb hier eentje met astma en allergie) is te intensief. Dénk ik. Je mag me altijd tegenspreken.  :lol:
Maar de zorg is voor mij en ik heb een gezin hé. Stel dat jij in jouw roedel een kind bij krijgt (gene paniek, hypothetisch), dan is je tijd ervoor ook beperkter. Dus dat maar in omgekeerde richting  :mrgreen:

Een kind  :yeek:

Maar ik snap het wel. Is omdat ik gisteren een leuke border collie ter adoptie zag. Maar hij is wel nog jong (9 maand) en via een buitenlandse asiel pagina zag ik deze ochtend kruisingen golden retriever/husky vandaar mijn vraag.
Ik weet allesinds zeker dat de hond terecht komt in een warme familie. Een roomboter gatje 💕. We gingen bijna op reis zonder hondjes dan kon je eentje lenen... Maar nu gaan ze mee

iebie

Citaat van: runa op september 04, 2020, 13:07:35 Heb je al op https://www.adopteer.be/ gekeken? Er bestaan ook verschillende facebookgroepen waar honden ter adoptie gezet worden, al dan niet per ras.
Veel succes in ieder geval! Ik heb hier vorig jaar een gelijkaardig bericht geplaatst en zo is Sherlock in ons leven gekomen.

Geweldig! Sherlock heeft geluk.
Ik heb adopteer.be inderdaad al verschillende malen doorgenomen en juist daar zit ik met het afstandsprobleem. Check Leo eens, die lijkt mij zo fantastisch maar wat als we elkaar gewoon niet liggen? Je voelt dat direct maar niet via een foto.
IK had eigenlijk niet gedacht aan facebookgroepen. Goed idee.  :thumbs: