Er wordt veel geschoten op dit moment ...

Gestart door benji, juli 09, 2020, 23:00:47

Vorige topic - Volgende topic

benji

ER wordt veel geschoten op dit moment, op wat zou dat zijn ..... toch nog geen jachtseizoen ???

Castia

benji

zou het kunnen dat ze schieten om vogels van hun graanvelden weg te houden ... zoiets werd mij net verteld ...
voor ons vervelend ...een van onze honden die we om tien maand oud geadopteerd hebben is spijtig genoeg bang van geweerschoten ...pff dat zullen we geweten .. Wat goede raad zou welkom zijn
Misschien een kinderspeelgoed geweer kopen met geluid ..maar of dat zou helpen, .honden hebben scherpe oren zou hij het verschil niet opmerken ...eens proberen toch    :denk:

Tinne1990

Zou kunnen zijn wat men 'schadebestrijding' noemt. Houtduiven, kauwen,... Kunnen best wat vernielen bij de boeren en dus zorgen voor verlies van inkomsten

desperate houswive

is het geen kanon die op het veld staat ? Hier heb je er ook, vooral op de velden waar oa kolen ed geteeld worden.

benji

augustus 07, 2020, 21:33:29 #5 Laatste wijziging: augustus 07, 2020, 21:40:47 door benji
ja dat kan zijn ...

Voor die mensen waarschijnlijk noodzakelijk...

Tot hiertoe hadden we altijd honden die schot vast waren...donder en bliksem deerde hen ook niet ..maar ons poedelmeisje kon op haar mensen niet tellen als pup ....ik vrees dat we dat er niet helemaal uitkrijgen
Nu begint ze zich al geruster te voelen als ze binnen is en  in onze nabijheid .. Maar als we verrast worden op wandeling moeten we wel opletten dat ze niet kan vluchten
We proberen geruststellende massages toe te passen ...zullen mogelijk  een workshops volgen, al is dat met de corona tijden niet zo gemakkelijk te vinden
Enfin we doen ons best en zien wel in hoever de massage (voor zover we er iets van kennen)  zal helpen
Het is een lieve meid, absoluut betrouwbaar anders

desperate houswive

martha had, toen ze pup/puber was, ook schrik van die kanonnen doch ze is er "uitgegroeid". Net als bij onweer. Nu vind ze dat eerder vervelend  :lol:

benji

hopelijk groeit het er ook uit..

we zijn nu aan de kust, en ze herinnert zich nog goed de vuurwerken van verleden  jaar ...'s avonds gaat ze niet zo graag mee wandelen, luistert, hoort niets.geen vuurwerk. Al blijft ze het wantrouwen..
Gelukkig vertrouwt ze ons meer en meer, heeft minder vlucht neigingen, komt tegen mij aanplakken..In huis of in de auto voelt ze zich ook veilig.Ze bibbert soms en dan masseer ik haar rustig, dat kalmeert . Een cursus om de massage aan te leren, mag ik waarschijnlijk vergeten in deze corona tijden
Dat ze ons meer en meer vertrouwt is een pluspunt ..en ja het zal er mogelijk wel uitgroeien