Vlekjes in de maak editie 2 (volg)

Gestart door petitparis, juni 15, 2020, 12:12:38

Vorige topic - Volgende topic

Perdita

Dat pijltje is in elk geval niet meer nodig hoor. We zien het zo ook wel  :mrgreen: .

petitparis

Citaat van: Perdita op augustus 07, 2020, 13:48:49 Dat pijltje is in elk geval niet meer nodig hoor. We zien het zo ook wel  :mrgreen: .
consequent zijn noemen ze dat dan  :mrgreen:

Happy

Amaai toch nog een verschil met week 7  :yes:

Citaat van: Perdita op augustus 07, 2020, 13:48:49 Dat pijltje is in elk geval niet meer nodig hoor. We zien het zo ook wel  :mrgreen: .
:vuistje:

Citaat van: petitparis op augustus 07, 2020, 15:08:07 consequent zijn noemen ze dat dan  :mrgreen:
:mrgreen:

Charlotte

Het zal wel lastig zijn nu met de warmte

petitparis

Gisterenavond had ze het idd even moeilijk. Maar gelukkig valt de temperatuur in huis nog mee en hebben we een extra ventilator voor de honden.

Mijn vriendin is ze zonet komen halen en ze lijkt de werpkist nog te herkennen. Dus.. So far so good, nu is het spannend afwachten wanneer ze gaat bevallen.

Happy

Citaat van: petitparis op augustus 09, 2020, 15:36:30 Gisterenavond had ze het idd even moeilijk. Maar gelukkig valt de temperatuur in huis nog mee en hebben we een extra ventilator voor de honden.

Mijn vriendin is ze zonet komen halen en ze lijkt de werpkist nog te herkennen. Dus.. So far so good, nu is het spannend afwachten wanneer ze gaat bevallen.

Hier word  :thumbs:  :thumbs:  voor een voorspoedige bevalling en gezonde pupjes :mrgreen:

petitparis

Cita had ons gisteren goed liggen: in de ochtend putten graven, werpkist binnenste buiten keren, onrustig en heel ongemakkelijk liggen naast snel hijgen. Om dan na de middag gewoon haar schoonheidsslaapje te gaan doen en van daaruit verder te gaan met een goede nachtrust. Nu ja voor zover dat kan als hoog zwangere natuurlijk.  :mrgreen:

Vanmorgen 6u vond ze een mooi tijdstip om ons te wekken en eraan te beginnen. Tegen 13u waren er 6 reutjes en 3 teefjes. Tien viel het wat stil en is er 2u later nog een pupje doodgeboren. Jammer maar helaas...

Moeder en kroost stellen het goed.

Perdita

Charlotte

Proficiat!
Dat wordt weer genieten de komende weken.

Ik weet volgende week of teefje drachtig is of niet

petitparis

Citaat van: Charlotte op augustus 13, 2020, 22:18:16 Proficiat!
Dat wordt weer genieten de komende weken.

Ik weet volgende week of teefje drachtig is of niet
Welk teefje? Heb ik iets gemist?

antje

maart

Charlotte

Citaat van: petitparis op augustus 13, 2020, 22:47:15 Welk teefje? Heb ik iets gemist?

Je hebt niets gemist hoor.

Vraagje: hoeveel wegen de pupjes ongeveer bij geboorte?
Vind dit leuk om te weten van andere rassen.

petitparis

Citaat van: Charlotte op augustus 14, 2020, 12:14:45 Je hebt niets gemist hoor.

Vraagje: hoeveel wegen de pupjes ongeveer bij geboorte?
Vind dit leuk om te weten van andere rassen.

goh geboortegewicht is wat afhankelijk vd teef, hoe "vet" je ze mest in de laatste 2-3 weken voor de bevalling en voor een stukje toch ookhet aantal puppies...
Vorig keer was ik aan de voorzichtige kant en zat het geboortegewicht rond 300g. Maar hierdoor waren er 2 pupjes die het de eerste dagen toch wel wat moeilijk hadden, omdat ze geen reserve hadden en mams haar melkproductie traag op gang kwam.
Dit jaar heb ik ze na haar moeilijke 2 weken zo veel als ze wilde eten gegeven (is altijd aan de moeilijke kant gebleven) en lag het geboortegewicht rond 360-370 en dat is wat wij het liefst zien (uitschieters tot 450g mogelijk). Maar uit de neststatistieken van andere fokkers (voordeel als je in het bestuur zit van je rasvereniging) denk ik dat het gemiddelde geboortegewicht eerder tussen 300 en 330g zit, waarbij reutjes makkelijk 20 tot 30g zwaarder zijn dan teefjes.

Happy

Gefeliciteerd met de mooie kroost  :cheer:  :cheer:  :cheer:

Dat heeft Cita goed gedaan  :bow:

Charlotte

Dat zijn mooie gewichten.

Gaat alles goed?

petitparis

Cita is weer een voorbeeldige mama, wel wat ongerust soms. Als alle pupjes slapen, dan maakt zij ze wakker weer wakker door ertegen te "babbelen" en porren  :vuistje:

Happy

Ooohhhh een mandje vol geluk  :wub:  :wub:  :wub:

Cita  :vuistje:

petitparis

Grappiger is, dat Cita mijn vriendin - die suikerversslaafd is- zo ver gekregen heeft dat ze haar pannekoeken afgeeft...

Eten is toch nog altijd niet "eenvoudig"... Madam wil geen kvv meer, alleen gestoomd vlees of bereid (overschotjes van ons dus) en brokjes alleen als ze het de juiste op het juiste moment op de juiste plaats en op de juiste manier wordt aangeboden  :muur:
Eigenlijk wil ik ze gewoon op een vasten dieet zetten omdat ze er weer zo hard mee aan het rammelen is.

petitparis

De pupjes zijn intussen al 1 week oud en de vlekjes beginnen al goed door te komen. Cita is weer een voorbeeldige mama.