uier zwangere teef

Gestart door Fingertips, februari 09, 2009, 10:38:46

Vorige topic - Volgende topic

Fingertips

wat kan je doen om de uier van een zwangere teef te stimuleren om wat op te trekken of hoe zeg ik dat?
kamferolie?

chepp

Normaal trek dat na een paar maanden toch weg. Ik denk dat het van ras tot ras verschilt. Zari hier heeft 2 nestjes gehad en bij haar zie je er niets meer van.

evie

ik had tijdje terug die vraag ook gesteld (maar is verdwenen)
kampferspirutus ja (maar ik dacht dat dat eerder voor melkrpoductie laten weggaan was maar blijkbaar kan het ook nog erna helpen)

Bij Onie hier is het nu op een maand tijd echt al heel fel verminderd (ale ja het hangt er nog altijd maar toch de helft minder ofzo denk ik), ik heb het zo zen gang laten gaan
en hoop dat het met de nodige beweging etc nog een stuk wegtrekt

dogfreakje

Komt er een lieve botergat dame bij u wonen?  :oops:

Obi

Citaat van: dogfreakje op februari 09, 2009, 13:58:50
Komt er een lieve botergat dame bij u wonen?  :oops:

ik ging net hetzelfde vragen :oops:

acilon

als ze zwanger is moet ze dus nog haar pups laten zogen veronderstel ik?

afblijven in dat geval zou ik doen.

stropertje

Citaat van: acilon op februari 09, 2009, 22:38:08
als ze zwanger is moet ze dus nog haar pups laten zogen veronderstel ik?

dat vroeg ik mij ook af. Als ze nog zwanger is, dat zou ik dat laten. Ze heeft ze nog nodig  :cheeky: .

maart

Citaat van: Fingertips op februari 09, 2009, 10:38:46
wat kan je doen om de uier van een zwangere teef te stimuleren om wat op te trekken of hoe zeg ik dat?
kamferolie?

zoals voor mij gezegd, als ze drachtig is, is het nodig dat haar uier ontwikkeld, voor de voeding van de pups.
Tenzij de pups verwijderd zouden worden ofzo  :weetniet:

Marein

Eens met de voorgaande  :yes:. Als het gaat om een zwanger teefje, kan je daar niet veel aan doen. Ze moet immers nog zogen. Bij de meeste teefjes hangen de tepels maar door eens ze op het eind van de dracht zijn, tenzij het om een fokteefje gaat dat al meerdere nesten heeft gehad op korte periode, dan blijft de hele boel wel eens langer doorhangen  :(

Maar ook dan: zolang ze nog zwanger is en moet zogen dan kan je niet veel doen...

@Maart: schone foto van Fax in je avator  :mrgreen:. Knap ventje geworden, zeg. Precies zoals ik had gedacht  :wink:

Fingertips

fout van mij
compleet verkeerd uitgelegd
teefje heeft drie maand geleden geworpen

excuzemie!

Buster

Lotte haar tepeltjes hangen ook door. We noemen het haar 'doedelzakjes'. Nu we laten het maar, en zien dat het automatisch wegtrekt. Je ziet het met de dag minderen. Wat ik wel doe, is haar tepeltjes verzorgen. Met het inkrimpen, worden hier en daar irritaties en kloofjes zichtbaar. Die verzorg ik met (zelf uitgevonden middeltje) met gewone lippenzalf uit een tube van Labello. Voor gevoelige lippen. Ik masseer het zachtjes in. Het verzacht ongelofelijk en helpt echt heel goed. Ze heeft er deugd van, want madame gaat spontaan op haar rug liggen.  :mrgreen:
Het helpt echt heel goed. haar tepeltje waar droog en verhard, maar nu zijn ze weer mooi soepel en zacht.  :yes:

dogfreakje

Citaat van: Buster op februari 10, 2009, 14:01:43
Lotte haar tepeltjes hangen ook door. We noemen het haar 'doedelzakjes'. Nu we laten het maar, en zien dat het automatisch wegtrekt. Je ziet het met de dag minderen. Wat ik wel doe, is haar tepeltjes verzorgen. Met het inkrimpen, worden hier en daar irritaties en kloofjes zichtbaar. Die verzorg ik met (zelf uitgevonden middeltje) met gewone lippenzalf uit een tube van Labello. Voor gevoelige lippen. Ik masseer het zachtjes in. Het verzacht ongelofelijk en helpt echt heel goed. Ze heeft er deugd van, want madame gaat spontaan op haar rug liggen.  :mrgreen:
Het helpt echt heel goed. haar tepeltje waar droog en verhard, maar nu zijn ze weer mooi soepel en zacht.  :yes:

ooh.. De boterkont...  :bow: :clap: :dance:

Buster

Citaat van: dogfreakje op februari 10, 2009, 16:10:53
ooh.. De boterkont...  :bow: :clap: :dance:

:fuu: :fuu: :fuu: :mrgreen:

Nee is echt een goeie tip, helpt echt !  :yes:

JustMeAgain

:whoea: Labello ....Wel super goed bedacht....was ook bij mij door mijn koppie gedwaald....maar het formaat buik Boellie  :denk: past nie bij da tubbeke  :mrgreen:
Hier ne grote pot vette creme met Q10  :fuu: in....word ons Boellie dagelijks mee gemaseerd  :yes:
Geniet ze ongelooflijk van, en da mag ook, die flinke mamsy  :wink:
Baat het niet, schaad het niet....Wij (dochter en ik) krijgen goeie armspieren, en de Boel ligt compleet als een Diva languit  :bow:

Buster

Citaat van: JustMeAgain op februari 10, 2009, 17:35:09
:whoea: Labello ....Wel super goed bedacht....was ook bij mij door mijn koppie gedwaald....maar het formaat buik Boellie  :denk: past nie bij da tubbeke  :mrgreen:
Hier ne grote pot vette creme met Q10  :fuu: in....word ons Boellie dagelijks mee gemaseerd  :yes:
Geniet ze ongelooflijk van, en da mag ook, die flinke mamsy  :wink:
Baat het niet, schaad het niet....Wij (dochter en ik) krijgen goeie armspieren, en de Boel ligt compleet als een Diva languit  :bow:

:mrgreen: Je hebt Labello in lippenstiftvorm, maar ook in zo van die kleine witte tubes. Dat is een nog betere verzorging als de lippenstiftjes en je hebt echt niet veel nodig van dat spul per tepel. Ze had echt zo van die rode droge tepeltjes. Het verzacht ongelofelijk goed en haar tepels zijn weer in topconditie. Straks nog wat, en dan denk ik dat het kwaadste wel achter de rug is.  :mrgreen:
Mijn vent zat mij ook uit te lachen met mijn tube Labello !  :hmpf: :hmpf: :mrgreen: Maar hij moest toegeven dat het wel degelijk heel goed werkt.  :coolz: :mrgreen:
Q10 ...  :whoea: Dat is tegen de rimpeltjes niet ?  :whoea:

Fingertips

stropertje

Citaat van: Fingertips op februari 10, 2009, 17:56:11
werkt kamferspiritus?

ik dacht dat dit een soort eetlaag maakte? Ik ken in ieder geval ruiters die dit op hun billen doen, als die wat eelt op hun billen kunnen gebruiken. Maar het pikt wel enorm op een open wonde. Dus ik zou het zeker niet doen als er nog kloofjes zijn.

JustMeAgain

Die zou dus melk stoppen.
Vind het ook rotspul.
Het trekt dus het vel samen of zo, zodat de melkproductie afneemt.

Die labello is heel goed, weet nog een veel betere !!! de blistex !!! in het tubbeke. Aan die dacht ik, is de enigste die bij mij helpt in de winter.

In NL kan je ook gewoon uiercreme kopen, en ook een soort met citronella in, vinden de pups niet lekker ...en ontsmet :)
Maar vind m hier niet  :weetniet:

maart

Citaat van: Marein op februari 09, 2009, 23:30:44
@Maart: schone foto van Fax in je avator  :mrgreen:. Knap ventje geworden, zeg. Precies zoals ik had gedacht  :wink:

:mrgreen:  thx !!  just jammer dat die oren niet staan h

gwenda

Toen mijn teef schijnzwanger was, kreeg ze ook dikkere tepels (niet zoo dik als zogende teven, maar het was gewoon geen zicht).
Ik deed er toen 2x per dag kamperspiritus op. Zij had er totaal geen last van en stond te kwispelen als ik afkwam.