Psychiatrische hulphond

Gestart door soundbus els, april 24, 2020, 02:02:26

Vorige topic - Volgende topic

soundbus els

Beste,

Ik kwam vandaag voor het eerst uit op de term 'psychiatrische hulphond' of 'psychosociale hulphond': honden die opgeleid zijn om psychisch kwetsbare mensen te ondersteunen bijv. bij Posttraumatische Stress. Zowat alle informatie die ik hierover vond, komt uit Nederland. Heeft er iemand weet van gelijkaardige initiatieven of mogelijkheden in Belgiƫ.

Dank bij voorbaat!
Els

Liesel

Dit bestaat in Belgiƫ, maar niet officieel.
Dus je hond zal geen recht op toegang krijgen (En laat je zeker niets anders wijsmaken! Ik ken een organisatie die beweert van wel, maar dat is NIET zo, maar die eigenares kan het enorm goed uitleggen en bovendien moet je voor de hond betalen, wat niet mag als je een erkende school wil zijn. (en enkel erkende scholen kunnen honden afleveren die officieel assistentiehond zijn en recht op toegang hebben. Maar geen enkele erkende school leidt psychiatrische hulphonden op.)), tenzij evt een hond voor iemand met autisme. (is nieuw, dus weet ik niet zeker)

benji

wij hebben therapiehonden  .de school die ons opleidde is wel Franstalig..
We gaan als vrijwilliger in home om met onze hond(en) om de mensen te entertainen
De onze zijn geschikt om oudere personen te entertainen..zijn rustig, geduldig en speels en vooral betrouwbaar ...
je hebt ook vrijwilligers die liever bij lagere scholen op entertaining gaan  ..hangt van de hond af natuurlijk
Een van onze honden is ook geduldig met autisme ..is lief en geduldig
Maar zelf verkiezen we om te entertainen in een home
We werden met onze hond opgeleid, getest ..of hond en begeleider wel geschikt zijn 
Op Facebook kan men contact zoeken met Activ'dog: Accueil ..Onze instructeur: Marie Paule