Kivo vs tamenga vs dogmeat

Gestart door josiane, mei 12, 2020, 00:34:53

Vorige topic - Volgende topic

josiane

Sinds januari krijgt Bas de kvv van kivo. Daarvoor nam ik altijd af van dogmeat, en hij deed het daar goed op, ik had een paar rollen kivo gekocht rond nieuwjaar en dat ging ook goed. Dus ben ik kivo blijven geven, zelfde hoeveelheid.
Ondertussen blijkt toch dat hij wat is aangekomen, terwijl zijn gewicht eerder wel op peil bleef. Hij krijgt geen tussendoortjes meer, op de dagen die ik thuis ben doen we een dubbele wandeling, maar hij lijkt niet af te vallen.
Ligt het aan de kvv, is kivo te vet? Hij is 7,5 ondertussen en in huis slaapt hij wel veel. Maar aangezien hij op een leeftijd zit waar hij toch wel artrose of andere gewrichtsproblemen kan krijgen, wil ik hem toch liefst slanker houden.
Nu heeft mijn leverancier sinds kort ook tamenga. Is dat beter om zijn gewicht op peil te houden?
Ik zou ook minder kunnen geven, maar dan gaat hij zeuren.

petitparis

Ik voer zelf verschillende merken door elkaar afhankelijk vzn waar ik kom of bestel. (Kivo, kiezebrink, hunters home, Degomeat en soms Dogmeat, dinapet en runner)
Toen ik een tijdje niet aan Kivo kon komen vielen mijn honden af. Dus denk eerlijk gezegd wel dat kivo iets vetter is. Zeker in vergelijking met Degomeat.
Zelf doe ik gekookte groentjes door het vlees als buikvulling.

maart

Kivo staat wel bekend als iets vetter, dus om te verhinderen dat hij te zwaar wordt, moet je dan de hoeveelheid ietsje minderen.  (en aanvullen desnoods met wat groenten)

josiane

Ik dacht al dat het aan de kivo lag. Hij krijgt al minder dan aanbevolen en groenten krijgt hij al bij. Ik let er wel op, labrador, gecastreerd, dat is niet zo'n goeie combo.

Ien

Groenten bijgeven om af te vallen of niet te verdikken is nog niets anders dan groenten bij kvv geven omwille van de gezondheid (vezels, vit. en min.).
Maar Kivo is idd behoorlijk vet. Maar ook daar heb je magere varianten in zoals konijn bv. Je zou bij hen bv. enkel de magerdere vleessoorten kunnen bestellen om te voorkomen dat je te vet gaat voeren. Hou er wel rekening mee dat een hond ook vetten nodig heeft. ;)