Quincy : kop / oor??/nek???

Gestart door Neverever, mei 22, 2020, 12:44:45

Vorige topic - Volgende topic

Neverever

Ik schrijf dit bericht een beetje van mijn melk... Om kwart voor vijf ga ik met Quincy naar de dierenkliniek.
Wat is er gebeurd? Van de week zat ze bij ons ma, en die wou haar kwijlsmoel even afvegen en zei dat ze enorm geschrokken was, Quincy had toen uitgehaald naar haar  (niet haar gewone doen, want haar muil afvegen heb ik en ons ma al tig keer gedaan).
Nu vanmorgen, ik maak haar oortjes proper, eerst rechteroor, geen probleem vond ze zalig. Dan linkeroor: ze heeft me nét niet doorgebeten, en te menens was die uitval, ik had haar oor niet eens vast, ik ging er alleen naartoe met mijn hand en ze bleef maar uithalen naar mij. Ze heeft niet doorgebeten, maar haar gesnauw hield wel lang aan.

Opeens drong tot me door:

- overlaatst vroeg ik me af of ze haar kop nu wat schuiner hield of ik me dat inbeeldde...ik dacht nog van nee, ge beeldt het u in, want echt overduidelijk is het helemaal niet
- soms komt er een piep, en de laatste tijd meende ik vast te stellen dat dat misschien een nekblokkade was waar ze soms last van heeft ipv dat ze artrose zou hebben, omdat het die paar keren alleen leek voor te vallen bij het draaien van haar kop, alleen raakte ik er niet uit wijs , want als ik dan zelf met haar kop ging draaien, lukte dat gewoon?  ik heb ook haar tanden al tegoei gecontroleerd maar haar gebit ziet er top uit.

Ik dus bellen naar Sanimalia en de situatie uitgelegd en dat ik een hele goede dierenarts wou, die daar mee kan omgaan, maar oef: ze stellen een prikje voor om haar tien minuutjes een roesje te geven. Wat een oplossing is voor haar agressie als ze iets niet wil, want dit blijft op dat vlak een hond die snel voor zichzelf zal opkomen.

Mijn band met haar heeft even een klein deukje nu, ik kan haar gerust aaien enzo, maar toch, prettig was het niet. :cry:

Ik voel me tegelijk zo stom dat ik niet meer op mijn eerste gevoel afgegaan was; ik zei nog tegen vriendin van shit zou ze een middenoorontsteking hebben? En toen leek ze haar kop toch weer recht te houden dus ik dacht van nee, ik beeld het me maar in.

Volgens mij, nu sinds vanmorgen, heb ik me dat dus helemaal niet ingebeeld!!!

Ik hoop dat het gewoon maar en middenoorontsteking is!!!

Straks weet ik meer :pray:

petitparis

zal idd wel schrikken zijn als je hond "schijnbaar" zonder reden" naar je uithaalt.

Hopelijk is het snel verholpen.

Neverever

Ik heb drie mini oppervlakkige gaatjes van haar tanden nu, valt nog mee, is niks doorgebeten, maar mijn god wat is dat een heftige hond als die iets voorheeft :zot: daar schrikt zelfs het meest koelbloedige baasje even van.
Ik ben zo blij met het voorstel van Sanimalia, bij vorige da had dat betekend muilband om en de commentaar: ze zal toch moeten! ... dan liever een klein prikje, daar voel ik me beter bij dan dat het schuim op haar bek staat en haar ogen uitpuilen.

Neverever

Zou ik sowieso voor zekerheid geen foto van de kop vragen?? Gaat zoiets? Of gaan ze eerder haar gehoorgang gaan ingaan met een instrument? Hoe werkt zoiets?

runa

Begrijpelijk dat je vertrouwen in haar even minder is  :huggg:
Hopelijk helpen ze je goed bij sanimalia. Voor een gewone oorontsteking kijken ze gewoon eens in het oor, vermoedelijk zullen ze dat nu ook eens doen maar geen idee welke verdere onderzoeken nog mogelijk zijn.
Ik snap ook dat het lastig is met zo'n hond. Voor Sherlock ben ik ook nog op zoek naar een dierenarts die er op de juiste manier mee omgaat.

Neverever

Citaat van: runa op mei 22, 2020, 13:34:03 Begrijpelijk dat je vertrouwen in haar even minder is  :huggg:
Hopelijk helpen ze je goed bij sanimalia. Voor een gewone oorontsteking kijken ze gewoon eens in het oor, vermoedelijk zullen ze dat nu ook eens doen maar geen idee welke verdere onderzoeken nog mogelijk zijn.
Ik snap ook dat het lastig is met zo'n hond. Voor Sherlock ben ik ook nog op zoek naar een dierenarts die er op de juiste manier mee omgaat.
Ik vind ze bij Sanimalia op dat vlak heel wijs, spuitjes enzo kan ze zonder muilband om, soms word ik verzocht even te helpen als het enigszins meevalt, is het echt iets ernstigs/pijnlijks dan stellen ze zelf een klein roesje voor, misschien niet ideaal, maar imho wel de beste keuze gezien haar temperament op dat vlak. Bij vorige dierenarts voelde ik me daar niet goed bij, dat geforceer.  Ik weet een roesje zou laatste optie moeten zijn, het blijft een klein risicootje, zeker naarmate ze ouder wordt, maar toch....

rooskapje

hebben we een paar jaar geleden ook met ons Mocca gehad.
Naar ons gromde ze enkel als we aan haar oor kwamen maar naar de dierenarts haalde ze wel uit, dus even muilband aangedaan toen.
Was een pretje om achteraf thuis de zalf in haar oren te krijgen :roll:

Neverever

Citaat van: rooskapje op mei 22, 2020, 13:45:31 hebben we een paar jaar geleden ook met ons Mocca gehad.
Naar ons gromde ze enkel als we aan haar oor kwamen maar naar de dierenarts haalde ze wel uit, dus even muilband aangedaan toen.
Was een pretje om achteraf thuis de zalf in haar oren te krijgen :roll:
Ik heb me al voorgenomen: als ik moet gaan druppelen of zalf smeren, muilband om , niet teveel poeha rond maken en gewoon snel-snel doen wat moet.

rooskapje

Citaat van: Neverever op mei 22, 2020, 13:47:39 Ik heb me al voorgenomen: als ik moet gaan druppelen of zalf smeren, muilband om , niet teveel poeha rond maken en gewoon snel-snel doen wat moet.
was bij ons idd ook een must, anders geraakten we er gewoon niet bij.
Ben al benieuwd hoe ze komende week bij Sanimalia gaat reageren, want ze wordt niet graag in bedwang gehouden

Neverever

Citaat van: rooskapje op mei 22, 2020, 13:59:51 was bij ons idd ook een must, anders geraakten we er gewoon niet bij.
Ben al benieuwd hoe ze komende week bij Sanimalia gaat reageren, want ze wordt niet graag in bedwang gehouden
Ah jij gaat ook naar daar? Ik vind daar Michele een hele goeie, maar ook die jonge gast die ik overlaatst had, die wist haar verbaal tot orde te roepen zelfs. Die had zoiets van tut tut gij gaat u gaan gedragen, en effectief, ze luisterde naar hem omdat hij zo vol vertrouwen was. Ook Nagels, een hele fijne man daar. Ik vind dat daar een aantal zeer goede dierenartsen bij elkaar zitten en ze schuwen een prikje niet, als het echt erg is.

rooskapje

Citaat van: Neverever op mei 22, 2020, 14:04:31 Ah jij gaat ook naar daar? Ik vind daar Michele een hele goeie, maar ook die jonge gast die ik overlaatst had, die wist haar verbaal tot orde te roepen zelfs. Die had zoiets van tut tut gij gaat u gaan gedragen, en effectief, ze luisterde naar hem omdat hij zo vol vertrouwen was. Ook Nagels, een hele fijne man daar. Ik vind dat daar een aantal zeer goede dierenartsen bij elkaar zitten en ze schuwen een prikje niet, als het echt erg is.

Normaal ga ik gewoon bij ons in Opglabbeek, maar we kregen maandag het verdict lymfeklierkanker en hebben dus vrijdag een afspraak bij Tom, de oncoloog bij Sanimalia.
Maar doet me wel goed te horen dat je er tevreden over bent, stelt me toch al iets of wat gerust, want ons Mocca heeft ook een temperamentje (kruising boxer/stafford)

myriam.e

Neverever , heb je al een diagnose van Quincy ? Hopelijk valt het mee .

Perdita

Ik lees het nu pas, hoe is het nu met Quincy?

Sedde

Hopelijk valt alles mee met Quincy.

Als het een troost mag zijn, ik heb mijn flatcoat (de allerbraafste hond ter wereld) een paar jaar terug een muilband moeten aandoen toen haar nageltje gescheurd was. Met pijn kunnen de liefste honden ineens draken worden. Achteraf gezien had ik haar beter ook een kalmeringsprikje gegeven toen, maar ik was zo overdonderd door haar gedrag dat ik gewoon bovenop haar ben gaan liggen toen ze me wilde bijten.

Neverever

De voorzichtige conclusie : een weekje pijnstilling geven, vermoedelijk door pijn omwille van artrose dit gedrag, is eerste denkpiste. Oren : beetje vuil, maar niks ontsteking. Mond, kaken, luchtpijp: in orde. Wat hem wel een beetje verontrustte was dat ik ook zei dat ik de indruk heb dat haar kwijl wat rozig is als ze ergens op wit kussen heeft liggen slapen, het lijkt wel wat bloed. Er was bloed in haar mond, een heel klein tikkeltje tussen twee tanden , maar totaal geen ontstoken tandvlees of tanden (toch kan het misschien de rozige kwijl verklaren).
Zo vreemd, ik was bijna helemaal overtuigd dat hij een oorontsteking zou vinden. Het antwoord was: ik ga u nog niet meteen een ct -scan aanraden, ik wil u niet meteen op de kosten jagen. Maar als het gedrag vreemd blijft aanhouden ondanks de pijnmedicatie ...dat was een andere denkpiste, dat er misschien toch meer scheelt. Ik moet verder wel correct blijven met de flexadin, elke dag bij het eten, niet vergeten, want metacam is eigenlijk tweede keuze voor pijn. Ze mankt niet, is wel laatste tijd stram bij momenten, mogelijks toch meer pijn dan ze laat zien? Maar dan is ze echt wel taai, want om te wandelen vliegt ze recht. Paar dagen geleden echter viel ze uit de auto bij het inspringen.dat was wel zielig. :cry:

Gisteren en vandaag ging alles normaal, ze kan weer duidelijk de koffer inspringen. Ben bezig met zoeken naar een loopplankoplossing, maar vrees dat ik dit zal moeten aanleren - mijn koffer is iets hoger nu. Had al geprobeerd met een plank, maar ze vindt het maar niks.

Happy

Mss is zo iets een oplossing  ?

Je kunt geen bijlage weergeven in dit board.

Neverever

Citaat van: Happy op mei 24, 2020, 11:10:16 Mss is zo iets een oplossing  ?

Je kunt geen bijlage weergeven in dit board.

Deze lijkt al geschikter voor grotere honden voor binnen, ik moet ook iets hebben voor de zetel en het bed.

Neverever

Bij witjes verzendhuis vind ik deze in zwarte uitvoering, met fikse korting erop: is handig voor de auto:
https://m.witjesverzendhuis.com/topmast-honden-loopplank-kunststof-157-x-40-x-17-cm-zwart-90-kilo

Nuja, handig, als ik het haar krijg aangeleerd.

Neverever

Okay, loopplank is besteld, met verzendkosten erbij net geen 45 euro betaald. Is kunststof, inklapbaar en gewicht tot 90 kilo.

evie

voor binnen en tijdelijk; heb je een harde koffer? Ik heb aan mijn bed nu een harde samsonite liggen met een deken over, Kaya gebruikt dit nu als opstapje, ook voor eruit te gaan gebruikte ze uit zichzelf die constructie dus ze hebben dat snel door dat het voor hun goed is.