op zoek naar gedragstherapeut

Gestart door FennieOzzie, mei 12, 2020, 15:39:07

Vorige topic - Volgende topic

FennieOzzie

Dank om te mogen deelnemen aan dit forum. Mijn bedoeling is vooral een oplossing te zoeken voor een situatie die mij boven het hoofd groeit desondanks mijn ervaring met honden. Ik ben de bezitter van 2 koningspoedels. De eerste die bij mij was is het vrouwtje Fennaa. Geboren 2010 en bij sinds ze zes mnd was. De tweede een reu Oscar is er bijna 3 jaar geleden bijgekomen. De keuze van Oscar was om Fennaa wat meer gezelschap en leiding te geven. Een en ander veranderd e in mijn werksituatie waardoor ik minder bij Fennaa kon zijn. Fennaa is ook altijd beetje onzeker geweest. Samen met de kweker werd dus uitgekeken naar een alpha reu en daar kwam Oscar als beste uit. Beiden komen van een gedegen vak-kweker uit Nederland en staan geregistreerd met hun stamboom. Echter !. Ik heb zeer veel problemen met Oscar. Ik moet fouten gemaakt hebben. Voor Oscar is alles een wedstrijd. Hij is zeer onzeker een ongeleid projectiel. En vorige week is ie voor de derde maal uitgevallen naar een andere hond toen ie gewoon in de tuin was en dus uitgebroken. Ik zoek echt wel hulp want ik denk dat Ozzie niet gelukkig is bij mij. Net alsof we elkaar niet begrijpen. Dus liefst een professionele gedragstherapeut uit de streek rond Gent met een individuele begeleiding want dit is echt een uitdaging. Wie zit het zitten Ik zie het niet meer zitten. Mijn laatste optie is Ozzie te moeten plaatsen bij iemand die echt voor Ozzie kan zorgen want deze hond heeft een duracell batterijtje zitten en heeft energie op overschot. Maar dat laatste is misschien een gevolg van .... Soit ik kan nog blz doorgaan maar dat is niet de bedoeling van dit forum. Ik ben gewoon op zoek omdat de huidige therapeut het nalaat voor verder kontakt desondanks beloftes.
Genegen groet F& O

runa

In ieder geval goed dat je niet bang bent om hulp te zoeken.
Kurt van dogsupport in Deinze kan je waarschijnlijk wel verder helpen.
Hof daalder is ook een aanrader maar dat is al wat verder.

Don Tibolo

Is Marein eigenlijk nog actief als gedragstherapeut ?

Hier zeer goede ervaring met haar toen jaren geleden 2 reuen niet door een deur konden.. Ze is een tijdje gestopt maar ik hoorde dat ze van plan was opnieuw aan de slag te gaan!

kathytjeuh_newfy

petitparis

Citaat van: FennieOzzie op mei 12, 2020, 15:39:07 Dank om te mogen deelnemen aan dit forum. Mijn bedoeling is vooral een oplossing te zoeken voor een situatie die mij boven het hoofd groeit desondanks mijn ervaring met honden. Ik ben de bezitter van 2 koningspoedels. De eerste die bij mij was is het vrouwtje Fennaa. Geboren 2010 en bij sinds ze zes mnd was. De tweede een reu Oscar is er bijna 3 jaar geleden bijgekomen. De keuze van Oscar was om Fennaa wat meer gezelschap en leiding te geven. Een en ander veranderd e in mijn werksituatie waardoor ik minder bij Fennaa kon zijn. Fennaa is ook altijd beetje onzeker geweest. Samen met de kweker werd dus uitgekeken naar een alpha reu en daar kwam Oscar als beste uit. Beiden komen van een gedegen vak-kweker uit Nederland en staan geregistreerd met hun stamboom. Echter !. Ik heb zeer veel problemen met Oscar. Ik moet fouten gemaakt hebben. Voor Oscar is alles een wedstrijd. Hij is zeer onzeker een ongeleid projectiel. En vorige week is ie voor de derde maal uitgevallen naar een andere hond toen ie gewoon in de tuin was en dus uitgebroken. Ik zoek echt wel hulp want ik denk dat Ozzie niet gelukkig is bij mij. Net alsof we elkaar niet begrijpen. Dus liefst een professionele gedragstherapeut uit de streek rond Gent met een individuele begeleiding want dit is echt een uitdaging. Wie zit het zitten Ik zie het niet meer zitten. Mijn laatste optie is Ozzie te moeten plaatsen bij iemand die echt voor Ozzie kan zorgen want deze hond heeft een duracell batterijtje zitten en heeft energie op overschot. Maar dat laatste is misschien een gevolg van .... Soit ik kan nog blz doorgaan maar dat is niet de bedoeling van dit forum. Ik ben gewoon op zoek omdat de huidige therapeut het nalaat voor verder kontakt desondanks beloftes.
Genegen groet F& O

Er zitten voor mij een paar tegenstrijdige karaktertrekken in jouw verhaal, maar goed dat is geen antwoord op je vraag. Wel top dat je hulp zoekt om deze situatie toch nog te doen keren...

Ik "ken" alleen een gedragstherapeute uit Essen (Kath&hond). Al meerdere discussie mee gehad, artikels van gelezen en honden gevolgd die zij begeleid heeft.

FennieOzzie

Dan hebt u Petit Paris niet alles gelezen binnen de context. Dat Oscar een alpha reu is staat buiten kijf en ik twijfelde niet aan het oordeel van de kweker dat ie ook daarin zijn expertise had.  En ik heb ook geschreven dat ik ergens in zijn opvoeding een fout heb gemaakt waardoor hij nu vrij onzeker is. Dat is dus mijn fout en niet die van de hond. Bovendien is iedere hond anders van energie en deze van mij heeft in tegenstelling tot zijn zus Fennaa energie op overschot. Ik zie dus geen tegenstellingen.

poeseline

Ik kan DogSupport (Kurt Van de Sompele) aanbevelen. Hij zit in Deinze. Zijn site ligt ff plat dus het is via facebook te doen: Dogsupportbelgie

FennieOzzie

Kurt werd mij idd aangeraden door de kapster van Fennaa en Ozzie. Hij is ook bij mij aan huis geweest.
ik heb hem samen met de kweker een mail gestuurd over mijn probleem. De kweker om te zien of indien nodig hij ergens een plaats voor Ozzie kon vinden. Kurt met de vraag of hij mij kon verder helpen. Sindsdien heb ik al een drie tot vier keer een opvolgingsbericht gestuurd maar ik krijg geen antwoord. Ongetwijfeld zal Kurt wel erg goed zijn in de communicatie met honden maar met mensen blijkt dit toch een stuk moeilijker. Spijtig maar voor mij is dit een no go

poeseline

Citaat van: FennieOzzie op mei 16, 2020, 23:31:48 Kurt werd mij idd aangeraden door de kapster van Fennaa en Ozzie. Hij is ook bij mij aan huis geweest.
ik heb hem samen met de kweker een mail gestuurd over mijn probleem. De kweker om te zien of indien nodig hij ergens een plaats voor Ozzie kon vinden. Kurt met de vraag of hij mij kon verder helpen. Sindsdien heb ik al een drie tot vier keer een opvolgingsbericht gestuurd maar ik krijg geen antwoord. Ongetwijfeld zal Kurt wel erg goed zijn in de communicatie met honden maar met mensen blijkt dit toch een stuk moeilijker. Spijtig maar voor mij is dit een no go

Heb je gemailed, op Facebook gestuurd of via de site? Want ik weet dat hij server issues had en dat alles even verloren gegaan is.
Als ik geen reactie krijg via de site of mail dan bel ik gewoon. Zowel privé als professioneel. Soms loopt er al eens iets mis.

triene

Heb ook jaren grote poedels gefokt en ben gedragsdeskundige. Je verhaal lijkt mij moeilijk om te moeten meemaken. Anderzijds wist ik niet dat het nog altijd geldig is dat  "Alfa's" in de honden  en wolven leven bestaan! Dus 't zal wel best moeilijk voor mij zijn om jouw te helpen en ik werk niet meer gratis.