Wat maakte je blij vandaag?

Gestart door maart, februari 12, 2020, 10:07:44

Vorige topic - Volgende topic

maart

Een nieuwe diepvries  :dance:   en morgen vlees voor de honden ophalen  :mrgreen: 

maart

Over een paar weken gaan puppyknuffelen  :loved:

Neverever

Quincy haar nieuwe reuzespeeltjes  :mrgreen: :vuistje:

Stekelbeer

Het roodborstje dat zich, voor mijne neus, zit te wassen in de schotel met water :wub:

evie

gaan supporteren net voor mijn zus die de 10 miles dan maar hier in de buurt liep, toch ff sociaal contact  :lol:

Louane alleen meegenomen (ging normaal alleen kaya meenemen want louane was daar nog niet geweest, is stukje straat, maar vermits we daar even moesten wachten of stilstaan en het nog te koud was daarvoor voor Kaya heb ik Louane meegenomen)

Het ging goed, van de (te snel rijdende) auto's had ze wel schrik maar ca va. Op wandel 1 hond tegengekomen die ze al eens had gezien, heeft ze weer eens aan mogen snuffelen en ging goed.
Daarna kwamen we ook een bruine labrador tegen die ik ken, zij nog niet maar ook even kort laten kennismaken. Dat is nog een jonge hevige reu dus ze was wel ff op haar hoede maar ging dan gewoon daarna achter mij liggen

Dan is ze het auto-avontuur van gisteren weer vergeten en weer blij (naar het frietjeskot hen meegenomen, de auto is echt een ramp)

Perdita

Wat doet ze dan precies in de auto, Evie?

Moeilijk hè, je kan die ritjes nu niet echt fijn maken, want er volgt geen wandeling.

evie

Ze is enorm zenuwachtig, hijgen, piepen, heel onrustig, zelfs blaffen (ze kan blaffen dus  :shock: )
Kaya krijgt er dan ook echt schrik van en zat dus te rillen dus ook niet ideaal

Ze loopt ook weg als ze merkt dat ze naar auto moet (nuja al 3 ritten gedaan 1 van asiel naar huis, 1 maal naar dierenarts, daarna enkel proberen oefenen in de buurt van koffer komen, en dan gisteren naar frietkot, ik moet haar er ook inheffen dan, op iets springen kan ze nog niet). Idem trap, ik vrees dat dat ook iets van zeer lange adem gaat zijn om haar dat te leren. Ik vrees dus dat ze hier niet boven gaat geraken. Ze is ook nog niet te lokken met koekjes ofzo, misschien later wel.

Terugrit van het asiel ben ik ook 3 keer gestopt omdat ik dacht dat die iets ging krijgen anders.
Op de achterbank is het iets 'beter' dan in de koffer. Was nu aan het denken of bench in koffer (heb zo ergens nog een autobench van een vriend in de garage staan, ik zou eens moeten zien of die in mijn auto past, is wel niet heel ruim voor haar) beter zou zijn of net niet. Adaptil spray ik al in koffer.

Heb haar aan het frietkot er wel uitgehaald en daar op stuk gras gewandeld zodat het zogezegd wel 'leuke' uitstap was. Straks moet ik kvv gaan ophalen en dacht ik zelfde te doen in de hoop dat het gewoon beter gaat na een paar korte ritten en stukje groen er tussen.

Perdita

Mss kan je eens proberen om iets tegen wagenziekte te geven? Dat zal niet het enige zijn, maar mss is ze ook nog eens misselijk. Dat helpt ook niet om de auto fijn te maken.

evie

misselijk lijkt ze me eigenlijk niet en dan zou ik haar vlak voor het auto rijden eten moeten geven om dat pilletje in te stoppen want gewoon gaat ze dat niet aanpakken momenteel, supplementen van puur (rust/onrust) heb ik wel en krijgt ze momenteel zowiezo maar dan smorgens bij het eten.

Ze is echt gelijk een gek dan aan het ronddraaien en keren, in een bench zou ze dat waarschijnlijk minder kunnen en zichzelf minder kunnen opjutten maar het kan ook misschien averechts werken omdat ze me niet kan zien dan. Ik denk dat ze op de achterbank al rustiger is omdat ze dichter bij mij zit (kan het me maar inbeelden :) ). Ik heb dan ook zo extreem traag gereden die 2 straten dat ik met 1 hand haar kon aanraken dan.

Toen ik frietjes bestelde (auto stond 5m verder) zat ze wel 'rustig' te kijken, wel nog steeds hard hijgend maar ze zat wel stil. Misschien moet ik maar elke dag frietjes gaan halen om te oefenen  :mrgreen:

Perdita

Tja, je moet er iets voor over hebben hè  :mrgreen:.
En Kaya is dan mee? Of niet? Maakt dat een verschil?

witte duivels

evie

Citaat van: Perdita op april 26, 2020, 15:36:34 Tja, je moet er iets voor over hebben hè  :mrgreen:.
En Kaya is dan mee? Of niet? Maakt dat een verschil?

asiel en frietkot was ze mee, dierenarts niet
maakt geen verschil voor Louane, Kaya zit wel niet bij haar
Als ze in koffer zat, zat Kaya op de achterbank, als ze op achterbank zat, dan zat Kaya vooraan.
Haar erbij zetten zou echt wel zielig zijn voor Kaya, die wordt dan omver getrappeld en zal schrik hebben.

KVV ophalen is ook maar 2 straten dus ik ga nog eens debiel traag door het straat rijden straks :)

Meduusje

Leuk gesprekje met een vriend van lang geleden
Corona is toch voor iets goed!

kiangara

De regen! Eindelijk nog eens regen. Mijn tuintje en de natuur heeft het nodig.

antje

Citaat van: kiangara op april 28, 2020, 13:32:17 De regen! Eindelijk nog eens regen. Mijn tuintje en de natuur heeft het nodig.

Regent het dan zo goed bij jou? Hier heeft het vannacht even gemiezerd en dat was het. Ik wil ook regen, da's minder pollen in de lucht :-)

Perdita

april 28, 2020, 14:00:08 #115 Laatste wijziging: april 28, 2020, 18:15:09 door Perdita
Hier voorlopig amper regen. Ik hoop dat het vlug verandert.
Het is echt veel te droog hier, en de regenput (10000l) is al leeg (en gekuist; klaar voor nieuw water!)

Castia

Regen nog altijd ! Mag wel effe ophouden om met de hond te wandelen  :lol:

antje

Hier heeft het net een uurtje geregend, veel te weinig wel. In de bossen is hier al een tijdje code rood van kracht, dit gaat het niet oplossen...

Charlotte

Ik zal hier wat harder blazen.  :hmpf:
Mij steekt de regen al tegen  :mrgreen:

kiangara

Citaat van: antje op april 28, 2020, 13:56:01 Regent het dan zo goed bij jou? Hier heeft het vannacht even gemiezerd en dat was het. Ik wil ook regen, da's minder pollen in de lucht :-)

Niet super hard en het mag nog meer. Maar toch al blij met dat!
Ze geven volgende dagen nog regen. Dus ik hoop dat heel België nog goed water krijgt. :D

Dat het maar giet deze en komende nacht(en)