Wat hebben we geleerd vandaag.

Gestart door TerriPoody, maart 05, 2017, 16:18:25

Vorige topic - Volgende topic

Linda G.

Citaat van: Natascha op oktober 20, 2019, 13:12:22
Dat een spuitbusje om op de meubels te spuiten tegen het bijten gewoon mijn pup aantrekt om er in te bijten  :bla:.

En dat azijn op de rieten stoelen deppen ook niet werkt want de mijne lust graag azijn... :zot:

Ik heb vroeger nog tabasco geprobeerd. Dat vonden ze pa lekker

Neverever

Quincy heeft "gewoon" artrose. De da zei dat normaal 8.5 al oud is voor een rottweiler dat ik blij mag zijn met nog zo een fitte hond en ja een actief leven leidt makkelijker tot artrose, maar een hond die twaalf jaar in de zetel heeft gelegen dat is veel erger, aldus hem.
Ik ga nu elke dag een Flexadin snoepje geven en bij last mag ik metacam geven, maar ik moet zien dat ik het ook niet ga uitlokken.Veelvuldig wandelen mag, maar verspreid over de dag, liever elke keer 5 km dan ineens 15km. Ik ga de lange toeren wat moeten minderen dus.En verder bruuske dingen vermijden, dus wild spelen enzo is niet zo goed :oops:
Verder de uitleg gekregen over het verdere verloop van behandeling, voorlopig mankt of spankt ze nooit dus dat zit goed, komt het ooit zover, dan kan metacam opgevoerd worden tot eventueel als dat aangewezen is dagelijks gebruik.

flanel

Hier ook een -oudere- hond met artrose. Indertijd gaven wij ook flexadin en metacam, ook nog lange tijd onsior gegeven. Nu geven we dagelijks cbd-olie en wij merken echt wel het verschil. Hij is terug beweeglijker, kan terug in de zetel kruipen -  :doh: - en maakt terug meer "snelheid".
Ik vind het zeker de moeite om bij te geven qua ondersteuning!

vivtje

Ik geef Flexadin al meer dan een jaar ter preventie Ché gaat er dit jaar 13 worden en hij heeft gelukkig nog nergens last van

Jess2201

Citaat van: Neverever op januari 03, 2020, 20:05:21
Quincy heeft "gewoon" artrose. De da zei dat normaal 8.5 al oud is voor een rottweiler dat ik blij mag zijn met nog zo een fitte hond en ja een actief leven leidt makkelijker tot artrose, maar een hond die twaalf jaar in de zetel heeft gelegen dat is veel erger, aldus hem.
Ik ga nu elke dag een Flexadin snoepje geven en bij last mag ik metacam geven, maar ik moet zien dat ik het ook niet ga uitlokken.Veelvuldig wandelen mag, maar verspreid over de dag, liever elke keer 5 km dan ineens 15km. Ik ga de lange toeren wat moeten minderen dus.En verder bruuske dingen vermijden, dus wild spelen enzo is niet zo goed :oops:
Verder de uitleg gekregen over het verdere verloop van behandeling, voorlopig mankt of spankt ze nooit dus dat zit goed, komt het ooit zover, dan kan metacam opgevoerd worden tot eventueel als dat aangewezen is dagelijks gebruik.

Oh ik ben benieuwd naar je ervaringen met de flexadin! Hopelijk gaat het goed met de medicatie. Hoe zijn ze erachter gekomen?

Neverever

Citaat van: Jess2201 op januari 03, 2020, 23:18:34
Oh ik ben benieuwd naar je ervaringen met de flexadin! Hopelijk gaat het goed met de medicatie. Hoe zijn ze erachter gekomen?

Wel eigenlijk gewoon door hoe ik het omschreef,  gepiep de laatste tijd bij op-en afspringen  van zetel of bed, dat van die bolle rug heb ik ook zo gemeld dat me dat begint op te vallen en na de rust na een lange wandeling piepend rechtstaan.Hij heeft haar gewrichten op de tast uitgebreid onderzocht , heupen ook getest op tast, ik weet niet wat hij deed, hij strekte op gegeven moment ook die poten zo naar achteren enzo.Hij  heeft doorgedaan met onderzoek tot hij kon vaststellen dat overal alles nog vrij goed zat. Quincy snauwde al snel niet meer naar hem, leuk vond ze het niet, maar het was gelukkig wel mogelijk haar te onderzoeken, was een da die geen gesnauw pikte van haar dat was eigenlijk ne hele goeie, die verschrok in de verste verte niet  :mrgreen:   Van de flexadin is me gezegd dat ik een 6-tal weken moet wachten voor ik effect kan gaan merken.

Neverever

Citaat van: flanel op januari 03, 2020, 20:44:53
Hier ook een -oudere- hond met artrose. Indertijd gaven wij ook flexadin en metacam, ook nog lange tijd onsior gegeven. Nu geven we dagelijks cbd-olie en wij merken echt wel het verschil. Hij is terug beweeglijker, kan terug in de zetel kruipen -  :doh: - en maakt terug meer "snelheid".
Ik vind het zeker de moeite om bij te geven qua ondersteuning!

Maar geef je nu alleen nog cbd-olie of nog een ander supplement?

flanel

Momenteel enkel nog cbd- olie 😉

Artan

Citaat van: Neverever op januari 04, 2020, 00:43:18
Wel eigenlijk gewoon door hoe ik het omschreef,  gepiep de laatste tijd bij op-en afspringen  van zetel of bed, dat van die bolle rug heb ik ook zo gemeld dat me dat begint op te vallen en na de rust na een lange wandeling piepend rechtstaan.Hij heeft haar gewrichten op de tast uitgebreid onderzocht , heupen ook getest op tast, ik weet niet wat hij deed, hij strekte op gegeven moment ook die poten zo naar achteren enzo.Hij  heeft doorgedaan met onderzoek tot hij kon vaststellen dat overal alles nog vrij goed zat. Quincy snauwde al snel niet meer naar hem, leuk vond ze het niet, maar het was gelukkig wel mogelijk haar te onderzoeken, was een da die geen gesnauw pikte van haar dat was eigenlijk ne hele goeie, die verschrok in de verste verte niet  :mrgreen:   Van de flexadin is me gezegd dat ik een 6-tal weken moet wachten voor ik effect kan gaan merken.

Artrose op de tast?  :oops: dat zou ik als eigenaar toch eerlijk gezegd op beeld willen zien, en andere zaken uitsluiten.
Een bezoekje bij de fysio van het Waterhof eventueel? Voor hetzelfde geld zit ze ergens met een ferme blokkade, zo loopt mijn Aussie ook rond als hij weer vast zit in zijn nek.

Als ze nooit mankt of dergelijke zie ik ook niet waarom je met zulk op wandelen getrainde hond plots veel minder zou moeten laten doen  :oops:

Neverever

Citaat van: Artan op januari 04, 2020, 01:40:43
Artrose op de tast?  :oops: dat zou ik als eigenaar toch eerlijk gezegd op beeld willen zien, en andere zaken uitsluiten.
Een bezoekje bij de fysio van het Waterhof eventueel? Voor hetzelfde geld zit ze ergens met een ferme blokkade, zo loopt mijn Aussie ook rond als hij weer vast zit in zijn nek.

Als ze nooit mankt of dergelijke zie ik ook niet waarom je met zulk op wandelen getrainde hond plots veel minder zou moeten laten doen  :oops:

Nee, op tast uitgesloten dat ze een letsel heeft dacht ik en ik heb hier al zoiets van o jee, twijfels.Je doet me twijfelen, want ik vond het ook al raar omdat op de foto's van de rug (genomen in de zomer , en er was ook stuk van heupen zichtbaar dacht ik)NIETS te zien was en ik lees ergens inderdaad dat alleen foto's uitsluitsel kunnen geven. Die mensen hebben toch haar dossier? Steken die foto's daar niet automatisch bij? Ik ging er even vanuit dat ze dat hadden nagekeken toch, want ik had bij mijn reservering haar voorgeschiedenis vermeld en er stond letterlijk in 'op de foto's van de zomer van de rug was niets te zien'
En wat me ook doet twijfelen is die beweging van haar kop van de week die leek pijn te doen (is nu weg), of beeldde ik me dat toch in?

Artan

Citaat van: Neverever op januari 04, 2020, 01:59:47
Nee, op tast uitgesloten dat ze een letsel heeft dacht ik en ik heb hier al zoiets van o jee, twijfels.Je doet me twijfelen, want ik vond het ook al raar omdat op de foto's van de rug (genomen in de zomer , en er was ook stuk van heupen zichtbaar dacht ik)NIETS te zien was en ik lees ergens inderdaad dat alleen foto's uitsluitsel kunnen geven. Die mensen hebben toch haar dossier? Steken die foto's daar niet automatisch bij? Ik ging er even vanuit dat ze dat hadden nagekeken toch, want ik had bij mijn reservering haar voorgeschiedenis vermeld en er stond letterlijk in 'op de foto's van de zomer van de rug was niets te zien'
En wat me ook doet twijfelen is die beweging van haar kop van de week die leek pijn te doen (is nu weg), of beeldde ik me dat toch in?

Met een hond die anders nog geen tekenen van plotse of langdurige mankheid ofzo liet zien, zou ik met Quincy's klachten echt eens een bezoekje bij Ann of Ellen van het Waterhof vastleggen  :thumbs:

Neverever

Citaat van: Artan op januari 04, 2020, 02:09:46
Met een hond die anders nog geen tekenen van plotse of langdurige mankheid ofzo liet zien, zou ik met Quincy's klachten echt eens een bezoekje bij Ann of Ellen van het Waterhof vastleggen  :thumbs:

Heb er nog eens nachtje over geslapen... Quincy wil nog veel te graag en de klachten zijn inderdaad vaag. Dat probeerde ik de da uit te leggen , ik pruttelde eerst beetje tegen , maar hij had zoiets van tis ook leuker voor de hond drie keer kort gaan wandelen dan in ene trek de 15 km, waar ik het niet noodzakelijk mee eens ben. Als ik zo eens kijk wat ik zie voorbij komen op fb is 8.5 nu ook weer niet stokoud ook niet,  dat zei ik hem ook van ge kunt toch maar moeilijk zeggen dat ze bejaard is nu. Hij vergeleek haar met een mens van 60 jaar die ook nog zot kan doen, maar daarom is het niet noodzakelijk goed. Maar ik denk toch dat je een mens van 60 geen capriolen ziet uithalen die een jonge twintiger zou doen, Quincy zie je wel rondhossen en springen en doen alsof ze een jonge hond is.

Ik ga nu naar Ardennen van woensdag tot vrijdag en zijn advies was haar effe rustig houden en de metacam geven voor 5 dagen, kijken wat dat geeft, maar op dit ogenblik heeft ze weer helemaal niks.
Dus ja, ik wil echt wel eens horen wat ze dan bij het Waterhof meer kunnen of welke raad zij geven. Je moet ook rekening houden dat Quincy met muilband om nog van zich afsnauwt, deze da was er nu ene die toch zijn ding verder deed maar het zou de eerste niet zijn die er toch beetje door afgeschrikt is helaas.

Stessel

Citaat van: Neverever op januari 04, 2020, 01:59:47

Foto's zeggen niet altijd iets. Volgens mijn DA heeft hij al foto's gezien met heel veel artrose en die honden hebben van niks last maar hij heeft ook al foto's gezien waar bijna niks op te zien was en die honden liepen volledig kreupel.
Nu het waterhof kan ik ook wel aanraden. Die kunnen een eventuele blokkade wel losmaken. Ik ga daar ook met mijn mechelaars met muilkorf op en tot nu toe is het toch altijd gelukt om de honden te kunnen behandelen.

noorra

Dat als mijn zus nog eens vraagt om iets van kleding of zo te maken voor mijn nichtjes, ze het in het vervolg zal moeten betalen.
Ze vraagt nooit wat iets gekost heeft...
Ik gaf mijn zus voor haar verjaardag een bon van 20 euro, ik krijg zelf iets terug van 3 euro, zag ik net in de action. Een paar jaar geleden was dat ook al.
Ik zal de nichtjes wel verjaardagscadeautjes en kerstcadeautjes geven (ik ben meter van 1 van de 2) om dan zelf iets van 3 euro terug te krijgen  :roll:
't Zal gedaan zijn met dingen gratis te doen...

Jess2201

Citaat van: noorra op januari 24, 2020, 16:31:50
Dat als mijn zus nog eens vraagt om iets van kleding of zo te maken voor mijn nichtjes, ze het in het vervolg zal moeten betalen.
Ik gaf mijn zus voor haar verjaardag een bon van 20 euro, ik krijg zelf iets terug van 3 euro, zag ik net in de action. Een paar jaar geleden was dat ook al.
Ik zal de nichtjes wel verjaardagscadeautjes en kerstcadeautjes geven (ik ben meter van 1 van de 2) om dan zelf iets van 3 euro terug te krijgen  :roll:
't Zal gedaan zijn met dingen gratis te doen...

Het gaat toch om de intentie? In de plaats van hoeveel iets gekost heeft?  :denk:
Ik ben zelf blijer met een cadeautje dat weinig kost maar wat perfect bij mij past, dan een duurder cadeau.

noorra

Citaat van: Jess2201 op januari 24, 2020, 16:43:29
Het gaat toch om de intentie? In de plaats van hoeveel iets gekost heeft?  :denk:
Ik ben zelf blijer met een cadeautje dat weinig kost maar wat perfect bij mij past, dan een duurder cadeau.

Ja, op zich wel, maar eigenlijk is het altijd zo geweest dat ik mijn zus en nichtjes cadeautjes geef voor hun verjaardag en kerst, maar eigenlijk zelf een prul terug krijg. Wat dan meestal voor mijn verjaardag en kerst samen is.
En dat al jaren, want de oudste van mijn zus wordt 16 jaar.
Misschien is het dan eerder dat ik me niet geapprecieerd voel of zo?  :weetniet:
Ik naai een tas voor mijn zus haar verjaardag en ik krijg zelf een mok (ook uit de action) voor mijn verjaardag.
Ik doe altijd de moeite om iets leuk uit te zoeken of maken (ja, dit jaar was het een bon) maar ik heb soms het idee dat zij het eerste het beste uit de rekken pakt en als cadeautje geeft.

Tja, 't zal aan mij liggen dan zeker?

Perdita

Citaat van: noorra op januari 24, 2020, 17:12:16
Ja, op zich wel, maar eigenlijk is het altijd zo geweest dat ik mijn zus en nichtjes cadeautjes geef voor hun verjaardag en kerst, maar eigenlijk zelf een prul terug krijg. Wat dan meestal voor mijn verjaardag en kerst samen is.
Misschien is het dan eerder dat ik me niet geapprecieerd voel of zo?  :weetniet:
Ik naai een tas voor mijn zus haar verjaardag en ik krijg zelf een mok (ook uit de action) voor mijn verjaardag.
Ik doe altijd de moeite om iets leuk uit te zoeken of maken (ja, dit jaar was het een bon) maar ik heb soms het idee dat zij het eerste het beste uit de rekken pakt en als cadeautje geeft.

Nee je hebt groot gelijk vind ik.
En als het toch om de intentie gaat, dan koop jij gewoon ook maar iets goedkoops volgende keer.
Het gaat zeker niet om de waarde, maar als dat elke keer is, zou ik me ook gekwetst voelen.
(Tenzij je zus het financieel moeilijk heeft, maar ik vermoed het niet)

Linda G.

Dat was hier net hetzelfde. Daarom hebben we afgesproken om geen cadeautjes meer te kopen voor elkaar. Nu gaan we elk jaar in februari uit eten met de hele familie en ieder betaald zijn eigen deel. Een gezellige middag onder familie is meer waard dan een cadeau waar je niks mee bent.

noorra

Citaat van: Linda G. op januari 24, 2020, 18:59:55

Dat was hier net hetzelfde. Daarom hebben we afgesproken om geen cadeautjes meer te kopen voor elkaar. Nu gaan we elk jaar in februari uit eten met de hele familie en ieder betaald zijn eigen deel. Een gezellige middag onder familie is meer waard dan een cadeau waar je niks mee bent.

Met kerst doen we ook geen cadeautjes meer, behalve dat ik dan voor mijn metekindje iets koop. :wink:

Nog zo iets.
Ik wil mijn huis toch helemaal schilderen. Mijn schoonbroer (zelfde zus, heb er maar 1) kan best wel goed schilderen en ik had gepolst of hij wou komen helpen.
De vrouw van mijn neef is zelfstandig schilder.
Nu zei mijn schoonbroer van haar een prijs te laten maken en dat hij het voor de helft van de prijs zal komen doen.
Hij vergeet dan waarschijnlijk dat mijn ouders en ik bij hun eerste huis heel de boel mee hebben helpen verbouwen, en bij hun tweede huis heeft mijn pa ook heel veel gedaan.
Ergen begin september had ik gevraagd wat hij voor materiaal (rol en borstels) gebruikt, want misschien liggen mijn minder gelukte pogingen aan het materiaal.  :weetniet:
Hij vroeg wat er geschilderd moest worden, ik zeg die en die muur. Ah, maar anders kom ik dat wel doen.
Hij komt hier aan en begint en hij vraagt zo langs zijn neus weg of ik al eens gekeken had hoeveel een professionele schilder kost.
Dus hij verwachtte waarschijnlijk vergoed te worden, en dan nog een redelijke prijs ook.
We zijn vorige week met zijn allen bij de chinees gaan eten, 't zal goed moeten zijn.
Ik zal de rest zelf wel doen.

runa

Citaat van: noorra op januari 24, 2020, 17:12:16

Ik begrijp je ook wel. Een cadeau hoeft niet duur te zijn maar als jij er telkens zoveel moeite in steekt en je krijgt iets terug waar je nauwelijks iet mee bent en waar vrijwel geen moeite in gestoken werd dan is het logisch dat je teleurgesteld bent. Zeker als dit jaar na jaar gebeurt.