Wat vond je irritant vandaag?

Gestart door Tequila, januari 25, 2020, 11:02:14

Vorige topic - Volgende topic

evie

Citaat van: runa op mei 04, 2020, 23:09:12 Er zit wat vanalles tussen. Doet het asiel een goeie screening?

denk/vind het wel, zowiezo grote stabiele hond nodig, telefonisch contact eerst, vragenlijst dat moet worden ingevuld op voorhand, daarna telefonisch overleg nog eerst en dan pas afspraak

Nuja, heb al zin om te gaan lopen op de fb-groep :)

runa

Citaat van: evie op mei 05, 2020, 00:36:42 denk/vind het wel, zowiezo grote stabiele hond nodig, telefonisch contact eerst, vragenlijst dat moet worden ingevuld op voorhand, daarna telefonisch overleg nog eerst en dan pas afspraak

Nuja, heb al zin om te gaan lopen op de fb-groep :)

Dan zou ik die wel durven promoten. Er is ook een groep over golden retrievers en labradors in asielen, misschien hen daar ook eens plaatsen?
Ja momenteel zijn de vragen naar pups echt niet te doen. Ik negeer het gewoon, ik zou me er anders ook te druk in maken.

poeseline

Nu kon ik het toch ff niet laten  :mrgreen:

Er zitten daar ook genoeg mensen die een hond adopteren hoor. Eens plaatsen kan geen kwaad.

evie

Citaat van: poeseline op mei 05, 2020, 11:18:14 Nu kon ik het toch ff niet laten  :mrgreen:

Er zitten daar ook genoeg mensen die een hond adopteren hoor. Eens plaatsen kan geen kwaad.

Op het eerste: ik vermoed dat ik straks eens moet kijken naar de reacties daar :)
Voor het tweede: awel misschien moet ik me vanavond eens voorstellen en dan ineens vermelden dat er nog 2 ter adoptie zijn met de link vanop adopteer een hond. Ik heb gisteren nu ook wel een berichtje gepost op fb van labradors en retrievers ter adoptie maar dat moet nog goedgekeurd worden

runa

Vandaag voor het eerst in kleine groep een funlesje meegevolgd. Sherlock val wel uit naar andere honden maar hij is er ook snel weer uit te krijgen en zolang ik genoeg afstand hield deed hij het eigenlijk wel goed. Maar die lesgeefster wou bewust een van de andere cursisten op me af sturen om Sherlock uit te lokken  :zot:
Ik ben Sherlock in de auto gaan steken, op die manier is de fun er wel snel af.

evie

gelukkig ben jij dan zo snugger je hond er tijdig uit te halen maar zonder ervaring zou je zoiets waarschijnlijk niet durven met wie weet welke gevolgen
ik ben wel lichtelijk verbaasd dat je hondenschool al open is

Perdita

Amai Runa, wat was daar de reden voor? Goed dat je direct zo hebt ingegrepen. Ik word al pissig als ik dat lees :lol:.

runa

Citaat van: evie op mei 05, 2020, 23:17:53 gelukkig ben jij dan zo snugger je hond er tijdig uit te halen maar zonder ervaring zou je zoiets waarschijnlijk niet durven met wie weet welke gevolgen
ik ben wel lichtelijk verbaasd dat je hondenschool al open is
Het is geen klassieke hondenschool maar iemand die zelf in kleine groepjes lessen aanbied. Ik was ook verbaasd dat de lessen nu al startten maar ik ga er dus niet meer weer keren. Wel jammer want ik had er goeie hoop op.

Citaat van: Perdita op mei 05, 2020, 23:26:25 Amai Runa, wat was daar de reden voor? Goed dat je direct zo hebt ingegrepen. Ik word al pissig als ik dat lees :lol:.
Omdat ik hem dan kan straffen zodat hij het zou afleren. :silenced: Hem op afstand goeie manieren leren en dan stelselmatig de afstand verkleinen werkt niet volgens haar. De hond van de andere cursist die ze er wou op afsturen is nog een pup van 6 maand. Ook heel slim om die bewust naar een uitvallende hond te laten gaan. Voor hetzelfde geld doet die een schrik op en begint die ook uit te vallen.

Obi

Mijn wespennest in de berging die toch niet weg is  :roll:
Ik dacht hem gevonden te hebben zondag dus aanvraagformulier van de brandweer ingevuld, ze zijn onmiddellijk langsgekomen, bleek het om een oude te gaan  :roll:
Ik mag terugbellen als ik hem vind maar die zit waarschijnlijk onder de platen van het dak dus moet ik wachten tot ze talrijker aanwezig zijn en ik hun invlieggat zie en ik heb al zo'n schrik van die beesten :doh:  :silenced:

poeseline

Citaat van: runa op mei 05, 2020, 23:32:56 Het is geen klassieke hondenschool maar iemand die zelf in kleine groepjes lessen aanbied. Ik was ook verbaasd dat de lessen nu al startten maar ik ga er dus niet meer weer keren. Wel jammer want ik had er goeie hoop op.
Omdat ik hem dan kan straffen zodat hij het zou afleren. :silenced: Hem op afstand goeie manieren leren en dan stelselmatig de afstand verkleinen werkt niet volgens haar. De hond van de andere cursist die ze er wou op afsturen is nog een pup van 6 maand. Ook heel slim om die bewust naar een uitvallende hond te laten gaan. Voor hetzelfde geld doet die een schrik op en begint die ook uit te vallen.
Ik zou daar ook niet terug gaan maar ze mag eigenlijk ook geen les geven. Enkel B2B. De rest zal wel 20 keer bellen en mailen met de coronalijn en Unizo om zich mooi aan de regels te kunnen houden.

Dat kan gerust in mijn vakje 'wat vond je irritant vandaag'.

Taygi

Citaat van: runa op mei 05, 2020, 23:32:56 Omdat ik hem dan kan straffen zodat hij het zou afleren. :silenced: Hem op afstand goeie manieren leren en dan stelselmatig de afstand verkleinen werkt niet volgens haar. De hond van de andere cursist die ze er wou op afsturen is nog een pup van 6 maand. Ook heel slim om die bewust naar een uitvallende hond te laten gaan. Voor hetzelfde geld doet die een schrik op en begint die ook uit te vallen.

Echt pijnlijk om te horen.
Doet mij denken aan mijn eerste bizarre ervaring op een hondenschool waarna ik weigerde om nog naar een hondenschool te gaan. Ik kijk er echt niet naar uit om na de verhuis opnieuw te moeten zoeken naar een goeie hondenschool/trainer.

Taygi

Over een van de voorgaande topics trouwens. Zit in enkele Malamute groepen op FB en daar is dat ook schering en inslag. "Ik zoek [kleur] pup." verder geen info of dergelijke, geen vereisten voor de fokker.

Ook heel veel 'fokkers' die zonder enige soort van test resultaten op zoek zijn naar een reu om een nestje te hebben. Afhangend van hoe ze het er over hebben zeg ik wel iets over de gewenste genetische testen enzo maar veel helpt dat niet. Er zijn heel veel mensen die het helemaal oke vinden om gewoon te fokken omdat het leuk is zonder er verder bij na te denken.

Er kwamen ook af en toe degelijk uitziende fokkers voorbij, maar dan hebben ze allemaal eens onderling ruzie gehad en hebben de 'degelijke' fokkers hun eigen FB groep gestart. Op zich wel handig, via daar heb ik uiteindelijk de twee fokkers gevonden wie ik heb aangesproken.

Meduusje

Eventjes weer irritatie op Corona
Als je een vriendin niet meer kan helpen dan er online voor haar effe te zijn...
Ik wou liefst van al in mijn auto springen en er naartoe rijden!

flanel

Een koppige Elmo... 40 min janken en zeuren aan de fruitschaal omdat hij graag een appel zou krijgen... En ik ben geen ochtendmens... 🙄🙄

evie

flanel

Citaat van: evie op mei 09, 2020, 12:39:05 voor een appel, haha :)

Idd...🙄😂 Meneer is uitgesproken fan van fruit!

Happy

Citaat van: flanel op mei 09, 2020, 13:55:44 Idd...🙄😂 Meneer is uitgesproken fan van fruit!

One appel a day keeps the doctor away  :vuistje: slimme hond  :mrgreen:

flanel

Citaat van: Happy op mei 10, 2020, 11:28:46 One appel a day keeps the doctor away  :vuistje: slimme hond  :mrgreen:

Zo had ik het nog niet bekeken 😂😂 op die manier spaart bij me natuurlijk veel geld uit! Dan mag hij eens 40 min neuten en janken 😂😂

noorra

Ik moet straks naar het ziekenhuis. Ik vroeg aan de secretaresse van de huisarts of ik de verwijsbrief moest komen halen.
Nee nee, we komen die in de bus steken.
Wat heb ik nog niet gehad? Juist ja, de verwijsbrief.  :weetniet:  :doh:
Sebiet eerst maar eens bellen. 

poeseline

Citaat van: noorra op mei 11, 2020, 11:11:15 Ik moet straks naar het ziekenhuis. Ik vroeg aan de secretaresse van de huisarts of ik de verwijsbrief moest komen halen.
Nee nee, we komen die in de bus steken.
Wat heb ik nog niet gehad? Juist ja, de verwijsbrief.  :weetniet:  :doh:
Sebiet eerst maar eens bellen. 
Kunnen ze dat niet gewoon mailen