Wat vond je irritant vandaag?

Gestart door Tequila, januari 25, 2020, 11:02:14

Vorige topic - Volgende topic

Tequila

Er passeert een wandeling langs ons deur vandaag, dat op zich is ambetant want de honden kunnen dan niet buiten maar dat ze hier al kwetterend om 6u 's morgens passeren daar krijg k gans de wubbekes van  :bla: 

Linda G.

Toeristen die foto's zitten te trekken door ons raam. Hebben ze in japan geen katten of vinden die chinezen dat ze er lekker uitzien ?
Dat doe je toch gewoon niet. Die staan hier met hun camera gewoon te filmen hoe onze katten liggen te slapen op de leuning van de zetel.

Happy

Citaat van: Linda G. op januari 25, 2020, 14:08:23
Toeristen die foto's zitten te trekken door ons raam. Hebben ze in japan geen katten of vinden die chinezen dat ze er lekker uitzien ?
Dat doe je toch gewoon niet. Die staan hier met hun camera gewoon te filmen hoe onze katten liggen te slapen op de leuning van de zetel.

:yeek: dat doe je toch niet  :bla:

Al ist wel een compliment Chinezen en Jappaners zijn gek op katten  :yes: (niet voor in de kookpot hè)

Taygi

De zoveelste chinezen eten katten en honden grap.
Hi-la-risch

Neverever

Citaat van: Taygi op januari 25, 2020, 15:53:23
De zoveelste chinezen eten katten en honden grap.
Hi-la-risch

ik ken zo geen moppen maar ik doe hard mijn best om niet naar chinese brol te grijpen, gewoon daarom en om nog andere redenen.

Taygi

Nog een racistisch schepje bovenop, fantastisch.

Neverever

China versus dierenwelzijn, China versus mensenrechten :silenced:

Net zoals ik niet in bepaalde landen op vakantie ga zul je mij ook niet naar China zien afreizen, al boden ze me een miljoen.
Is dat ook al racistisch misschien.

Linda G.

ik vind dat toch niet. Ieder land zijn cultuur, niks mis mee. Maar dat wil niet zeggen dat wij eraan mee moeten doen.
Andere landen vinden het walgelijk dat wij konijn, paard of rund eten.
Kat en hond is dan voor ons walgelijk, maar voor hun normaal.
Racisme is een woord dat nogal snel in de mond wordt genomen tegenwoordig. Je moet zo enorm opletten wat je zegt.

Neverever

Ik vind dat ook, je mag nog niet meer kritisch zijn of lachen met of je bent al racist.Ik heb ooit brutaalweg aan een Chinese studente op de bus gevraagd of ze al hond had gegegeten.Ze moest erg hard lachen en zij dat ze dat al gedaan had en dat het ferm goed smaakte  :mrgreen:

Een andere Chinese die bij mijn zus en mij op kot zat en waar we wel een goed contact mee hadden , vond het dan weer schande van Chinezen om hond te eten, zij had zelf nooit hond gegeten en deed wat uitleg over de hoge taksen op het bezit van honden waar zij vandaan kwam en dat honden ook in China meer en meer gezien werden als een luxe, en een trouwe gezel.
Nu ja als je je mond opentrekt tegenwoordig krijg je nogal vlug het naamkaartje racist opgespeld.

Vaak door idealistische jonge studenten die nog in het door de loges voorgekauwde verplichte en zelfs gedwangvoerde anti-racisme onderwijsprogramma verkeren waar ze vrolijk nakwaken vrijheid gelijkheid en broederlijkheid en denken dat met die drie woordjes de hele rotzooi in de wereld  opgelost raakt.

Soit ik moet zwijgen  :lol:

Taygi

Niet alle chinezen wonen in china of steunen china. Ik wil ook niet naar china reizen want het land heeft een verschrikkelijke regering. Grappen over hoe alles chinees brol is en hoe alle chinezen honden en katten eten is racistisch.

Katten en honden eten wordt in china door een heel klein deel van de populatie gedaan, trouwens. Dus die grap is zelf over china, het land, al niet meer correct. Toen het hier oorlog was aten wij ook alles dat we konden, toch zijn er zo'n grappen niet over blanken. Wel over chinezen, en over afrikanen natuurlijk want dat zijn allemaal kanibalen.

Mijn man is chinees-amerikaan en wij zijn al verschillende keren ergens op bezoek geweest waar ze hem vroegen om de huisdieren niet op te eten. Hahaha, grappig. Hij heeft de grap al heel veel mogen aan horen. En al heel wat andere 'grappen'.

Jij kan klagen dat je snel het woordje racistisch krijgt opgesteld, maar gezien jouw input hier lijkt het mij weinig onterecht.

Neverever

Ik hoef geen lesje over China, ik heb lang en in diepte genoeg gepraat met Chinezen en die waren zo zuur niet , bijlange niet :mrgreen: .Lees wat ik schrijf, ik zeg hetzelfde.
Jij bent zo dwaas te denken dat ik niet snap dat een burger zijn regering niet is.Tis niet omdat ik kritiek heb op regeringen dat ik burgers vereenzelvig met alles wat door hun regeringen wordt toegestaan of net niet.
Humor ver zoek.
De Amerikanen heb ik in het verleden meermaals  groot gelijk gegeven met hun handelsembargo's tegen China. Terecht in mijn ogen.

evie

Neverever jij bent tegenwoordig wel hard/grof vind ik

Nuja wat mij irriteert: bolletjes, veel bolletjes, overaal bolletjes, bolletjes die aan u blijven kleven
Nota voor mezelf: koop nooit of te nimmer nog bolletjeskussen, hoe mooi ze ook zijn :mrgreen:

Neverever

Citaat van: evie op januari 25, 2020, 20:15:23
Neverever jij bent tegenwoordig wel hard/grof vind ik

Ik ben hard tegen landgenoten die landgenoten indelen in racist versus niet-racist ja.

Artan

Citaat van: Taygi op januari 25, 2020, 19:54:04
Niet alle chinezen wonen in china of steunen china. Ik wil ook niet naar china reizen want het land heeft een verschrikkelijke regering. Grappen over hoe alles chinees brol is en hoe alle chinezen honden en katten eten is racistisch.
Katten en honden eten wordt in china door een heel klein deel van de populatie gedaan, trouwens. Dus die grap is zelf over china, het land, al niet meer correct. Toen het hier oorlog was aten wij ook alles dat we konden, toch zijn er zo'n grappen niet over blanken. Wel over chinezen, en over afrikanen natuurlijk want dat zijn allemaal kanibalen.

Mijn man is chinees-amerikaan en wij zijn al verschillende keren ergens op bezoek geweest waar ze hem vroegen om de huisdieren niet op te eten. Hahaha, grappig. Hij heeft de grap al heel veel mogen aan horen. En al heel wat andere 'grappen'.

Jij kan klagen dat je snel het woordje racistisch krijgt opgesteld, maar gezien jouw input hier lijkt het mij weinig onterecht.

Lijkt me echt vreselijk voor je echtgenoot om eerlijk te zijn, niet dat dat wereldrampen zijn maar jeetje zeg... durven mensen dat echt zeggen tegen hem (van huisdieren niet op te eten) ? Bah...

@Neverever sorry maar hier ga je echt fel over de schreef, misschien zit je met opgekropte frustraties vanwege je auto'tje, maar je bent je echt wel foutief aan't afreageren dan.

Neverever

Citaat van: Artan op januari 25, 2020, 21:22:18

Lijkt me echt vreselijk voor je echtgenoot om eerlijk te zijn, niet dat dat wereldrampen zijn maar jeetje zeg... durven mensen dat echt zeggen tegen hem (van huisdieren niet op te eten) ? Bah...

@Neverever sorry maar hier ga je echt fel over de schreef, misschien zit je met opgekropte frustraties vanwege je auto'tje, maar je bent je echt wel foutief aan't afreageren dan.

Mijn autooke heeft hier helemaal niks mee te maken. Ik laat me niet indelen in hokje racist.
Mensen moeten eens nadenken waar ze mee bezig zijn.
En ja,Belgen zijn zo, hier in Limburg toch. Vroeger waren mensen nog veel erger. Ne mens met ne bochel werd toen gewoon De Kromme genoemd of iemand die scheel keek de Loenker.Een grap over niet onze huisdieren opeten hè is misschien wat vrijpostig maar hey zo zijn mensen hier aan deze kanten hoor, zeker in hun dialect.Als je daar al om moet gaan gooien met termen als racisme amai.Da kan gewoon een ijsbreker zijn, mits de persoon wat ruimdenkend is en niet meteen uitgaat van het slechtste.Alex Agnew mag toch op zijn gemak grappen maken over "Ge gaat toch niet ontploffen hè?"Dat is net hetzelfde.Alsof die mensen dat met gemene intenties zeggen, dat gelooft toch geen mens.

evie

Citaat van: Neverever op januari 25, 2020, 21:44:44
Mijn autooke heeft hier helemaal niks mee te maken. Ik laat me niet indelen in hokje racist.
Mensen moeten eens nadenken waar ze mee bezig zijn.
En ja,Belgen zijn zo, hier in Limburg toch. Vroeger waren mensen nog veel erger. Ne mens met ne bochel werd toen gewoon De Kromme genoemd of iemand die scheel keek de Loenker.Een grap over niet onze huisdieren opeten hè is misschien wat vrijpostig maar hey zo zijn mensen hier aan deze kanten hoor, zeker in hun dialect.Als je daar al om moet gaan gooien met termen als racisme amai.Da kan gewoon een ijsbreker zijn, mits de persoon wat ruimdenkend is en niet meteen uitgaat van het slechtste.Alex Agnew mag toch op zijn gemak grappen maken over "Ge gaat toch niet ontploffen hè?"Dat is net hetzelfde.Alsof die mensen dat met gemene intenties zeggen, dat gelooft toch geen mens.

je kan je mening geven en die uitleggen zoals je nu doet, waar mensen mee akkoord kunnen zijn of niet of je kan mensen dwaas noemen zoals in je eerste reactie. Een wereld van verschil

Neverever

Citaat van: evie op januari 25, 2020, 21:58:13
je kan je mening geven en die uitleggen zoals je nu doet, waar mensen mee akkoord kunnen zijn of niet of je kan mensen dwaas noemen zoals in je eerste reactie. Een wereld van verschil

Nogmaals Evie, ik laat me niet uitmaken voor racist. Actie - reactie.Dat de reactie niet in verhouding is , is wat jullie volgens mij werkelijk stoort.

Linda G.

Ik denk dat de definitie van het woord racist flink uit zijn context wordt getrokken.
Volgens mij is een racist iemand die niet houdt van mensen met een andere huidskleur of nationaliteit dan zichzelf.
En naar mijn weten is hier niks over gezegd
Laat mij even duidelijk zijn. Ik ben geen racist.
Mijn beste vriend is Pools, mijn dochter haar beste vriendin komt uit Nepal. Hier komen regelmatig Turkse vrienden van mijn dochters op bezoek  en als die blijven eten ga ik erop letten dat ik geen varkensvlees  op tafel zet
Zo een discussie zeg omdat een toerist, die toevallig aziaat was foto's zat te nemen van mijn kat in mijn huis.
Hier is niks van haat geuit tegenover buitenlanders, maar wel krijgen we de stempell racist te zijn ? Komaan zeg, dat gaat erover.

Taygi

Iemand zuur noemen omdat ze geen racistische opmerkingen willen. Goed voor mij. Je bent precies ook trots op hoe je hierover met sommigen hebt gesproken. Newsflash, mijn man lacht ook als iemand zo'n grap maakt. Wat gaat hij anders doen? Een discussie over racisme starten op de bus? Komt goed.

Plots maak ik hier ook indelingen? Interessant. Wat een rare kijk op racisme en belgie heb jij.

Je hebt chinese/poolse/turkse/whatever vrienden dus je kan geen racistische ideen of gedragingen hebben? Belachelijk.
Racisme is helemaal niet uit z'n context getrokken. Niet elke persoon die racistische ideen heeft is een nazi. Daar zit een gigantisch spectrum tussen. Mijn oma was geen nazi, en ik zag haar graag, maar bijgod ze was racistisch en homofobisch. Nogtans wou ze niet alle mensen met een andere huidskleur dood. Dan is alles oke, I guess?

Een wildvreemde persoon aanspreken over een vooroordeel waar ze al jaar en dag worden met uitgelachen enkel en alleen omwille van die persoon z'n huidskleur? Dat is racisme. Je kent die persoon niet, je weet niet wat die z'n cultuur of geloof of whatever is. Nee, het is niet het einde van de wereld. Maar het is makkelijk gezegd van jullie dat het allemaal maar om te lachen is. Je maakt een grap en je dag gaat verder. Wat voor de mensen die zo'n grappen elke dag te horen krijgen?

Het zijn niet alleen zo'n hilarische grappen die mijn man meemaakt hoor. Aangestaard worden, genegeerd worden, bizarre opmerkingen krijgen. Die mensen zijn waarschijnlijk dood normaal, ze zouden zichzelf ook geen racist noemen. Maar ze behandelen mijn man met een andere huidskleur wel heel anders dan een blanke. En ook dat is racisme, zelfs als er geen haat mee gemoeid is.

Verder dingen zeggen zoals "Wij zijn allemaal zo" zijn ook belachelijk. Nee, niet alle belgen zijn zo. Nee, niet alle limburgers zijn zo. Wat zeg jij nu? En ookal moest dat waar zijn. Is dat iets om trots op te zijn? "In mijn buurt lachen we alle mensen uit die anders zijn!!" Leuk?

Ik maak er verder geen woorden aan vuil.

Neverever

Als jij zo wilt leven en denken, doe je maar op , het is mijne kop niet dus ik heb er verder geen last van. :hmpf: