Wat maakte je droef vandaag?

Gestart door Natascha, januari 13, 2020, 23:55:39

Vorige topic - Volgende topic

Meduusje

Don Tibolo

Iemand die enkele dagen geleden berichtje had gestuurd ivm hun zoektocht naar een pupje. Wat uitleg gegeven en maar het gesprek was stilgevallen na de vraag hoeveel een pup kost. Nu merkte ik dat ze via een ander kanaal ook een berichtje gestuurd hadden wat ik nog niet gelezen had, dus ik belde hen op (wist niet dat dit dezelfde mensen waren) en toen kwam het 'ah maar we hebben al een pupje hoor!' Voorzichtig doorgevraagd en ja , H*z*hof, we mochten direct gaan ophalen.

Zo spijtig, ze werden nochtans doorgestuurd door een dierenarts die ik goed ken en ook anti - broodfok is. Het moest weer snel gaan ..

runa

Een vriendin van middelbare leeftijd, zat al met een burnout en heeft het financieel niet breed, is nu ontslagen wegens economische redenen. Ze ziet het even echt niet meer zitten  :cry:

Meduusje

Citaat van: Don Tibolo op mei 01, 2020, 12:10:40 Iemand die enkele dagen geleden berichtje had gestuurd ivm hun zoektocht naar een pupje. Wat uitleg gegeven en maar het gesprek was stilgevallen na de vraag hoeveel een pup kost. Nu merkte ik dat ze via een ander kanaal ook een berichtje gestuurd hadden wat ik nog niet gelezen had, dus ik belde hen op (wist niet dat dit dezelfde mensen waren) en toen kwam het 'ah maar we hebben al een pupje hoor!' Voorzichtig doorgevraagd en ja , H*z*hof, we mochten direct gaan ophalen.

Zo spijtig, ze werden nochtans doorgestuurd door een dierenarts die ik goed ken en ook anti - broodfok is. Het moest weer snel gaan ..

Zonde! Aan de andere kant wil je dat een puppy van jou naar zo een mensen gaan?

myriam.e

Obi

Gisteren in de  dierenwinkel aangesproken worden door een koppel, die mij en een van mijn pupkopers zag lopen..
Ze hadden ook een rottweilerpup van 14 weken maar ze was geweldig agressief, stond te grommen naar hen als haar iets niet aan stond, bijten enz... ze wisten niet hoe ermee om te gaan..
Ik vroeg van waar ze kwam 'Van in Antwerpen bij nen boer' en kwist al direct van waar  :roll:  :roll:

poeseline

mijn yoga teacher. Vorig jaar werd ze voor de eerste keer mama, kort daarna werd er leukemie vastgesteld. Ze was zo overtuigd dat ze in september terug les ging geven vorige maand. Dit weekend is ze gestorven.

evie

Citaat van: poeseline op mei 05, 2020, 12:16:47 mijn yoga teacher. Vorig jaar werd ze voor de eerste keer mama, kort daarna werd er leukemie vastgesteld. Ze was zo overtuigd dat ze in september terug les ging geven vorige maand. Dit weekend is ze gestorven.

ow zeg, amai, pfff
Dat kindje gaat nooit haar mama gekend hebben (of zich dat herinneren) :(. Veel sterkte voor de papa, gans de familie en vrienden

Happy

Citaat van: Don Tibolo op mei 01, 2020, 12:10:40 Iemand die enkele dagen geleden berichtje had gestuurd ivm hun zoektocht naar een pupje. Wat uitleg gegeven en maar het gesprek was stilgevallen na de vraag hoeveel een pup kost. Nu merkte ik dat ze via een ander kanaal ook een berichtje gestuurd hadden wat ik nog niet gelezen had, dus ik belde hen op (wist niet dat dit dezelfde mensen waren) en toen kwam het 'ah maar we hebben al een pupje hoor!' Voorzichtig doorgevraagd en ja , H*z*hof, we mochten direct gaan ophalen.

Zeer frustrerend  :bla:  en dan straks  :cryblue: als het iets mankeert ....

Citaat van: Obi op mei 02, 2020, 11:56:08 Gisteren in de  dierenwinkel aangesproken worden door een koppel, die mij en een van mijn pupkopers zag lopen..
Ze hadden ook een rottweilerpup van 14 weken maar ze was geweldig agressief, stond te grommen naar hen als haar iets niet aan stond, bijten enz... ze wisten niet hoe ermee om te gaan..
Ik vroeg van waar ze kwam 'Van in Antwerpen bij nen boer' en kwist al direct van waar  :roll:  :roll:

Toch niet te schatten dat die nog steeds hun gang kunnen gaan  :silenced:

Citaat van: poeseline op mei 05, 2020, 12:16:47 mijn yoga teacher. Vorig jaar werd ze voor de eerste keer mama, kort daarna werd er leukemie vastgesteld. Ze was zo overtuigd dat ze in september terug les ging geven vorige maand. Dit weekend is ze gestorven.

Sterkte  :huggg:

poeseline

Citaat van: evie op mei 05, 2020, 13:32:36 ow zeg, amai, pfff
Dat kindje gaat nooit haar mama gekend hebben (of zich dat herinneren) :(. Veel sterkte voor de papa, gans de familie en vrienden
Het is echt vreselijk. Vorige zomer was ze terug begonnen met lesgeven, in haar tuin, met haar dochter op schoot. En toen plots kwam dat nieuws, ze was nog zo positief, het is zo onwezenlijk.

Daar zit je dan met je amper 1 jaar oude dochter :(

antje

Pff, heftig!  :huggg:

runa

Ow, zo triest. Veel sterkte aan alle nebestaanden  :huggg:

myriam.e

Citaat van: poeseline op mei 05, 2020, 13:46:01 Het is echt vreselijk. Vorige zomer was ze terug begonnen met lesgeven, in haar tuin, met haar dochter op schoot. En toen plots kwam dat nieuws, ze was nog zo positief, het is zo onwezenlijk.

Daar zit je dan met je amper 1 jaar oude dochter :(

Wat erg

Obi

dat mijn verbouw-verhuisplannen misschien compleet in't water vallen door die Corona crisis...
Gisteren eindelijk nieuws van de bank, bedrag dat ik wil ontlenen geen probleem, zelfs al onmiddellijk een mooie rentevoet gekregen maar blijkbaar is er een nieuwe regelgeving voor zelfstandigen..

Je moet 12 maand kunnen overbruggen zonder inkomsten om nog een lening vast te krijgen  :shock:
Ergens snap ik het wel, diene mens heeft de voorbije weken amper iets anders moeten doen dan leningen stopzetten (van zelfstandigen) die niet meer konden betalen omdat ze geen inkomsten hadden maar ik hoop van harte dat ze dit niet doortrekken naar alle zelfstandigen zeg  :zot:   als er 1 sector altijd werk heeft en nu zelfs nog meer dan zijn het toch de verpleegkundigen... :weetniet: 

evie

@ obi: ook afhankelijk van bank denk ik. Een vriendin van mij werkt bij een bank en die vermeldde eens dat bij hen jonge zelfstandigen eigenlijk zelden een lening krijgen omdat ze dat risico niet willen en dat dus los van corona.

Obi

Citaat van: evie op mei 13, 2020, 11:06:23 @ obi: ook afhankelijk van bank denk ik. Een vriendin van mij werkt bij een bank en die vermeldde eens dat bij hen jonge zelfstandigen eigenlijk zelden een lening krijgen omdat ze dat risico niet willen en dat dus los van corona.

bij mijn bank is dat normaal geen probleem.
Ik wacht zijn simulatie af en als dat negatief is ga ik naar enkele andere banken + naar de hypotheekwinkel..

Obi

Citaat van: Obi op mei 13, 2020, 11:12:21 bij mijn bank is dat normaal geen probleem.
Ik wacht zijn simulatie af en als dat negatief is ga ik naar enkele andere banken + naar de hypotheekwinkel..

oef! Gelukkig goed nieuws van de bank gehad...
Ondertussen weer iets anders om me zorgen over te maken :doh: 
Dat maar rap morgen 11u is  :? 

maart

Geen patatten meer, maar het, leuk, eens diepvries frieten.  Alleen geen diepvries frieten ook meer zo blijkt  :cryblue:  :cryblue: 

runa

Droef, boos, razend. Een fokker die zo haar best gedaan heeft om haar pups goed te verzorgen, socializeren en passende baasjes te vinden die nu een van de 'pups' is moeten gaan terug kopen. Graatmager en verwaarloosd, nooit buiten de tuin geweest. Dan beweert die (ex) eigenaar nog dat ze bezorgd is om de hond en wil dat ze zeker goed terecht komt. Het beestje zal in ieder geval beter af zijn dan waar ze zat.  :bla:

poeseline

Citaat van: runa op mei 14, 2020, 17:46:52 Droef, boos, razend. Een fokker die zo haar best gedaan heeft om haar pups goed te verzorgen, socializeren en passende baasjes te vinden die nu een van de 'pups' is moeten gaan terug kopen. Graatmager en verwaarloosd, nooit buiten de tuin geweest. Dan beweert die (ex) eigenaar nog dat ze bezorgd is om de hond en wil dat ze zeker goed terecht komt. Het beestje zal in ieder geval beter af zijn dan waar ze zat.  :bla:
Het is verschrikkelijk. Ik hoop dat het nog een staartje krijgt maar ik vrees ervoor in dit land.