Wat vroeg jij je af vandaag?

Gestart door evie, december 30, 2019, 11:00:07

Vorige topic - Volgende topic

Neverever

Ik ging er vanuit eigenlijk dat hij jong was of toch alleszins jong 'genoeg' (mag ik dat zo zeggen?) om hem een andere bestemming te geven, dat verandert het toch wel een beetje.
Als je nu al denkt van beter niet ... en dat snap ik nu ik zijn leeftijd verneem.
Kan je hem niet een vast extra aandacht tijdstip inlassen, helemaal met hem alleen? Hem wat privileges gunnen? Ik zou dat doen, zo een hond zou bij mij als ik een roedel had toch steun krijgen van mij denk ik (maar weet eigenlijk absoluut niet of dat nu mag of niet ) maar dat zou mijn gevoel zeggen. Extra aandachtsmomentjes, op vaste tijdstippen, kleine vaste priviligeritueeltjes zeg maar.
Een geïsoleerd rustig spelmomentje met jou, een knuffelsessie, een kamsessie/verzorgsessie, wat zoekspelletjes.

Probeer maar mee te denken.

Happy

Ik zou voor het geluk van de hond kiezen .
Als hij bij de vrienden terug helemaal openbloeit geeft hij zelf in mijn ogen aan dat hij daar gelukkiger is dan thuis  :weetniet:

Toch ook niet fijn dat je op je 13,5 door de jongere garde gepest word en zelfs onderste boven gelopen ...
Op die leeftijd verdient hij nog een fijne oude dag .
Sommige honden vinden het gewoon fijner in een kleinere roedel .

Graag zien is soms ook los laten ...

Perdita

Mss is het een goed idee om even aan te kijken hoe hij is wanneer hij terugkomt bij jou?
Ik vind wel dat als hij bij jou blijft, dat hij eigenlijk wat "beschermd" mag worden tegen het jong geweld :).

runa

Het is een moeilijke keuze, het is nooit leuk om een hond af te geven. Ik heb het nog altijd moeilijk omdat ik Tess heb weg gedaan, al blijf ik er bij dat dat de juiste beslissing was.
Maar ik hoop ook dat je zijn welzijn voorop stelt. Als hij zo anders is daar is dat toch een duidelijk signaal.
Jij kent hem het beste natuurlijk. Misschien is het genoeg om hem thuis wat meer af te schermen van het jonge geweld. Of misschien kun je hem wat vaker bij die vrienden laten logeren.
Ik snap ook wat je wil zeggen met rust roest maar vergeet niet dat mentale en fysieke gezondheid samen hangen. Een gelukkige hond gaat volgens mij ook minder snel opgeven. Als je beslist om hem bij die vrienden te laten kun je misschien duidelijke afspraken maken betreffende zijn beweging?

kathytjeuh_newfy

Ik ga het er deze middag met hen eens over hebben. Zij gingen het onderling ook nog bespreken.
Ik wou zeker niet zeggen dat hij hier constant gepest wordt en ondersteboven gelopen word, het is meer bij bezoek, ergens naartoe gaan, opwinding, etc.
Hij heeft zijn eigen rustig plekje en krijgt ook momenten voor hem alleen.
Ik heb hem geadopteerd op z'n 7 jaar en hij had toen al 7 baasjes gehad ofzo , hij is een specialleke van karakter....

Perdita

Ik ben er zeker van dat je een weloverwogen en juiste beslissing zal nemen :). Makkelijk is het niet.

kathytjeuh_newfy

Hij was wel blij van ons terug te zien.

Ik heb hem daar gelaten met de afspraak mij op de hoogte te houden.
Hij heeft daar bv nog niet gegromd naar hun zelf, bij mij doet hij dat al 7 jaar 🧐🥴.

runa

Citaat van: kathytjeuh_newfy op september 21, 2020, 20:54:41 Hij was wel blij van ons terug te zien.

Hij heeft daar bv nog niet gegromd naar hun zelf, bij mij doet hij dat al 7 jaar 🧐🥴.
:huggg: :huggg:  :huggg:  :huggg:

Happy

Citaat van: kathytjeuh_newfy op september 21, 2020, 20:54:41 Hij was wel blij van ons terug te zien.

Best wel een heel moeilijke en moedige beslissing , het klinkt (van achter mijn scherm) alsof hij zich daar beter voelt ...  neemt niet weg dat ook al is het voor de juiste redenen dat dat het voor jou gemakkelijker maakt  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:  :huggg:

kathytjeuh_newfy

Het was niet gemakkelijk. 2 stemmetjes in mijn hoofd 🧐 maar als je dan naar hem kijkt is de beslissing zo simpel. Hij is daar anders.
Alhoewel ik nooit de bedoeling heb gehad om hem weg te doen.

loesje

Sterkte Kathy! You did good!

myriam.e

loesje

Of er minder criminaliteit is sinds de pandemie

Perdita

Citaat van: loesje op oktober 02, 2020, 21:26:20 Of er minder criminaliteit is sinds de pandemie

Tijdens de lockdown wel.
Hoewel ik me afvraag hoe de lockdown het huiselijk geweld beïnvloedde.

loesje

Citaat van: Perdita op oktober 02, 2020, 23:14:57 Tijdens de lockdown wel.
Hoewel ik me afvraag hoe de lockdown het huiselijk geweld beïnvloedde.
Daar durf ik niet aan te denken. De voorspellingen waren allesinds niet goed...

Ien

De uiteindelijke ervaringen van de politie in onze omgeving anders ook niet. Ook veel meer jongeren die wegliepen of problemen veroorzaakten.

noorra

Hoelang de controle volgende week vrijdag gaat duren.
Ik ben vorig jaar aan mijn pols geopereerd en dat is aangevraagd als beroepsziekte.
Enkele weken geleden zijn ze op het werk komen kijken wat ik juist moet doen en nu moet ik volgende week op controle.
Op de brief staat minimum een uur, waarschijnlijk langer.
Een collega die ook zo eens op controle is gemoeten was op minder dan een half uur terug buiten  :weetniet: