Wat vroeg jij je af vandaag?

Gestart door evie, december 30, 2019, 11:00:07

Vorige topic - Volgende topic

evie

Van wat Kaya al die boebels heeft.
Gisterenavond begon ze ineens onrustig te doen en dan zag ik dat haar borst/buik en poten plots vol boebels stonden.
We zijn 'op de heide' gaan wandelen ipv in het bos maar daar komen we nog wel. Iemand enig idee?
Ze had een jas aan en bovenaan op haar rug is dus ook niets te zien, zijkant onderaan een beetje maar

precies een oude verrimpelde hond nu maar het zijn allemaal boebels, ocharme

poeseline

Citaat van: evie op december 30, 2019, 11:00:07
Van wat Kaya al die boebels heeft.
Gisterenavond begon ze ineens onrustig te doen en dan zag ik dat haar borst/buik en poten plots vol boebels stonden.
We zijn 'op de heide' gaan wandelen ipv in het bos maar daar komen we nog wel. Iemand enig idee?
Ze had een jas aan en bovenaan op haar rug is dus ook niets te zien, zijkant onderaan een beetje maar

precies een oude verrimpelde hond nu maar het zijn allemaal boebels, ocharme

Misschien toch ergens in gelopen dat irritatie geeft? Roran zijn buik heeft zo eens vol gestaan van in een mierennest te gaan liggen.

Hier: wat de verschijning van bepaalde personen op het forum uitgelokt heeft

Neverever

Waar Quincy pijn heeft. Ergens, maar waar? Zonet leek het wel haar kop, maar nog steeds niet zeker. Af en toe piept ze, sinds een tijd nu (een week?), maar ik raak er niet achter wat er scheelt en het klinkt niet ernstig genoeg om te zeggen van ik hol meteen naar de da, ik zou niet eens weten wat ik daar zou moeten zeggen, ik weet niet vanwaar het komt. Nu kwam ik ff van de nachtwinkel terug en ze doet zielig , dus ik zeg van pak apport en neem haar speeltje om te kijken hoe ze zou reageren. Enthousiast, maar. Net toen ze het met haar muil wou vastpakken piepte ze.Is het een beweging met haar hoofd geweest?Heeft ze ergens problemen met haar gebit?
Konden ze maar praten hè.

Linda G.

Citaat van: Neverever op december 31, 2019, 22:30:19
Waar Quincy pijn heeft. Ergens, maar waar? Zonet leek het wel haar kop, maar nog steeds niet zeker. Af en toe piept ze, sinds een tijd nu (een week?), maar ik raak er niet achter wat er scheelt en het klinkt niet ernstig genoeg om te zeggen van ik hol meteen naar de da, ik zou niet eens weten wat ik daar zou moeten zeggen, ik weet niet vanwaar het komt. Nu kwam ik ff van de nachtwinkel terug en ze doet zielig , dus ik zeg van pak apport en neem haar speeltje om te kijken hoe ze zou reageren. Enthousiast, maar. Net toen ze het met haar muil wou vastpakken piepte ze.Is het een beweging met haar hoofd geweest?Heeft ze ergens problemen met haar gebit?

De meest voor de hand liggende dingen kan je zelf al bekijken. Oren, tanden. Eventueel temperatuur nemen.
Hopelijk is het niks ernstig.

Neverever

Citaat van: Linda G. op december 31, 2019, 22:42:50
De meest voor de hand liggende dingen kan je zelf al bekijken. Oren, tanden. Eventueel temperatuur nemen.
Hopelijk is het niks ernstig.

Ja, ik heb haar gebit bekeken maar zie of voel daar ook niks abnormaals, haar oren mag ik zo in zitten prullen vindt ze niet erg, en als ik haar rug en heupen en poten betast geeft ze geen kick. Ik vind het niet :s Thermometer heb ik eigenlijk niet liggen hier.

runa

Citaat van: Neverever op december 31, 2019, 22:30:19

Misschien het kaakgewricht? Eet ze goed en kauwt ze nog op harde dingen?
Of iets in de nek? Probeer eens met een koekje haar kop zo ver mogelijk in alle richtingen te laten gaan. Is ze nog soepel daarin? Kan ze nog ver buigen met haar nek?
Bij een hond die zich gemakkelijk laat onderzoeken door de DA zou ik het toch de DA laten uitzoeken maar dat is Quincy niet hè?

Neverever

Eten gaat vlot, kauwen eigenlijk ook, ze heeft gisteren een ganse kauwstaaf opgekauwd.
Quincy is inderdaad niet de makkelijkste hond om mee naar de da te nemen, al laat ze haar spuiten wel gewoon zetten bv. Maar als ze echt niet wilt omwille van pijn of omdat ze het gewoon niet betrouwt snauwt die lelijk van zich af ja.
Ik ga het eens proberen met die snoepjes als madam wakker is.Ik hoop dat ik een idee heb voor ik naar de ardennen trek voor een paar daagjes!

Neverever

Met snoepjes haar alle mogelijke nekbewegingen laten maken die kunnen, maar dat is het dus ook niet. :-/

Linda G.

Citaat van: Neverever op januari 01, 2020, 12:40:52
Met snoepjes haar alle mogelijke nekbewegingen laten maken die kunnen, maar dat is het dus ook niet. :-/

En anders merk je niets speciaal aan haar ?
Ze eet en drinkt normaal ? Stoelgang normaal ? Slaapt ze meer ?
Is er iets anders dan anders gebeurt ? Ik bedoel, andere activiteiten waardoor ze gewoon spierpijn kan hebben ?
Probeer haar ook eens langzaam te laten stappen in een rechte lijn. Zo kan je beter zien of ze mankt of een lichaamsdeel anders beweegt dan normaal.

Jess2201

Hier heeft de ouste rottweiler kast van opstartpijntjes. Als ze een lange tijd heeft gelegen loopt ze verkrampt en staat ze met een wat bolle rug. Ik dacht dat Quincy wat dezelfde leeftijd had, 8, kan het ook niet zoiets zijn? Kan je een er een "situatie" aan koppelen.

Neverever

Citaat van: Jess2201 op januari 01, 2020, 13:37:56
Hier heeft de ouste rottweiler kast van opstartpijntjes. Als ze een lange tijd heeft gelegen loopt ze verkrampt en staat ze met een wat bolle rug. Ik dacht dat Quincy wat dezelfde leeftijd had, 8, kan het ook niet zoiets zijn? Kan je een er een "situatie" aan koppelen.

Ja ze is nu 8.5 en wat je nu beschrijft, dat begin ik sowieso denk ik gewaar te worden , zij heeft ook al paar keren exact zo gedaan nadat ze in haar mand heeft liggen rusten na een wandeling, ik heb thans van de zomer nog eens foto's laten nemen, nog geen artrose te zien, heupen en rug in orde. En een situatie aan koppelen, ja.
Ik heb het paar maanden kalm aan gedaan met wandelen, doordat ik nogal een hoop werkstress had, nu zijn de wandelingen weer langer nu ik veel tijd heb ... misschien was de overgang te bruusk en heb ik wat teveel gevraagd van haar?  :oops:

Obi

zijn mensen in niks meer beschaamd?

Staat hier net een buur aan de deur die vroeg achter ontsmettingsdoekjes... ik vraag waarom hij dat nodig heeft, zegt hij ja mijn vrouw krijgt dagelijks spuitjes van het WGK (thuisverpleging) en vandaag moest ik het zelf zetten... :silenced: terwijl hij goed genoeg weet dat ik ook thuisverpleegkundige ben  :lol:

Ik stond perplex, heb de doekjes gegeven maar er wel lichtjes op gewezen dat ontsmetten van een subcutane spuit niet gedaan wordt in de thuis situatie  :hmpf: dat dat van vroeger jaren is en dat ze dringend een opfrissingscursus moeten volgen bij het WGK  :hmpf:

orinake

Citaat van: Obi op januari 01, 2020, 18:57:06
zijn mensen in niks meer beschaamd?

Staat hier net een buur aan de deur die vroeg achter ontsmettingsdoekjes... ik vraag waarom hij dat nodig heeft, zegt hij ja mijn vrouw krijgt dagelijks spuitjes van het WGK (thuisverpleging) en vandaag moest ik het zelf zetten... :silenced: terwijl hij goed genoeg weet dat ik ook thuisverpleegkundige ben  :lol:

Ik stond perplex, heb de doekjes gegeven maar er wel lichtjes op gewezen dat ontsmetten van een subcutane spuit niet gedaan wordt in de thuis situatie  :hmpf: dat dat van vroeger jaren is en dat ze dringend een opfrissingscursus moeten volgen bij het WGK  :hmpf:

Lol ipv dan gewoon te vragen of jij een dag kan langskomen. Och ja sommige mensen...
Door men werk kan ik er een hele boek over schrijven. Wat zeg ik een boek? Een hele reeks :(

Obi

Citaat van: orinake op januari 01, 2020, 20:37:35
Lol ipv dan gewoon te vragen of jij een dag kan langskomen. Och ja sommige mensen...
Door men werk kan ik er een hele boek over schrijven. Wat zeg ik een boek? Een hele reeks :(

dat mag niet  :wink: dan moeten ze een nieuw voorschrift vragen of betalen.. je kan maar 1 dienst tegelijk hebben

orinake

Citaat van: Obi op januari 01, 2020, 21:16:50
dat mag niet  :wink: dan moeten ze een nieuw voorschrift vragen of betalen.. je kan maar 1 dienst tegelijk hebben

Vloeken mag ook niet :p Maar ik zou niet durven vragen om materiaal. Ik zou dan nog eerder vragen of jij wil langskomen en je betalen dan zo maar ff je materiaal komen afluizen :s

Obi

Citaat van: orinake op januari 01, 2020, 23:57:17
Vloeken mag ook niet :p Maar ik zou niet durven vragen om materiaal. Ik zou dan nog eerder vragen of jij wil langskomen en je betalen dan zo maar ff je materiaal komen afluizen :s

ik kan niet factureren als ik dat niet heb 

Nee idd, vragen om materiaal vond ik erover.. Ook al zijn het maar enkele ontsmettingsdoekjes... Anders is het als iemand bv materiaal komt vragen omdat die zich heeft pijn gedaan en niks in huis heeft maar voor de rest ook geen thuisverplegingdienst heeft en het zelf doet  :weetniet:  maar nu  :zot:

Hun zoon is elektricien, zal anders eens gaan vragen of hij geen stopcontact liggen heeft voor mij en het dan laten installeren door een andere  :lol: das net hetzelfde

Semulido

Waarom ik steeds zo moe en uitgeput ben, buikpijn en hoofdpijn heb ?
De combinatie met een hormoonbehandeling maakt alles nog erger. Rillen van de kou terwijl het zweet van mijn hoofd loopt.

vivtje

Sterkte, sedert ik die nieuwe medicatie neem ben ik ook altijd moe moest het van mij zijn lig ik al van 21 uur onder de dekens

loesje

Citaat van: Semulido op januari 03, 2020, 15:52:01
Waarom ik steeds zo moe en uitgeput ben, buikpijn en hoofdpijn heb ?
De combinatie met een hormoonbehandeling maakt alles nog erger. Rillen van de kou terwijl het zweet van mijn hoofd loopt.

Hoe slaap je?
Hier megaveel (&lang) buikpijn gehad dat ik zeker was dat er iets mis was (echo gehad ed) maar zodra ik weer sliep was het door

Semulido

Citaat van: loesje op januari 03, 2020, 22:07:59
Hoe slaap je?
Hier megaveel (&lang) buikpijn gehad dat ik zeker was dat er iets mis was (echo gehad ed) maar zodra ik weer sliep was het door

Ik slaap al heel mijn leven heel slecht. (en heel weinig)
De buikpijn en vermoeidheid is waarschijnlijk gerelateerd met mijn endometriose. Ik zit ook met een heel zwaar premenstrueel syndroom alhoewel ik geen maandstonden meer heb. Op het moment van mijn eisprong heb ik echt helse pijnen. Blijkbaar zou dat komen omdat ik geen baarmoeder meer heb. Ik heb dus nog weinig pijnvrije dagen. Momenteel neem ik hormonen om in een kunstmatige menopauze te komen, maar eisprong is toch doorgekomen deze maand. Die hormonen zorgen ervoor dat ik bij momenten ril om dan 5 minuten later liters te zweten. Halverwege de nacht is mijn pyjama doorweekt  :oops: Ik zou hogerop willen gaan, maar er is nog zo weinig geweten over endometriose dat ik eigenlijk niet goed weet waar aan te kloppen.....