Wat eten we vanavond?

Gestart door evie, maart 23, 2020, 13:27:22

Vorige topic - Volgende topic

maart

scampi met pasta, courgette, venkel, kerstomaat, spinazie etc

Perdita

Gisteren nog maar een ovengerechtje, ik heb er nu al 8 uit dat boek gemaakt, en 11 van die kokkin!

Dit was Gado Gado; Indonesische warme aardappelsalade met boontjes en sojascheuten. Met een heerlijk pinda-kokosnoot dressing.

Vandaag de eerste nieuwe aardappelen uit eigen tuin! Nog geen idee wat erbij.

witte duivels

Noedels met gehakt en groenten

evie

welverdiende frietjes van de frituur
met een mexicano en 2 mammoeten
(1tje was wel voor de honden)

Perdita

Gebakken polenta met champignons, zoete aardappel, tomaat met een chili-peterselie-citroen dressing.

Tequila

Miet ik ben mij nu al 2 weken aan t inhouden om dat kookboek op te zoeken en te bestellen:p

Hier was t spaghetti

Taygi

Ik heb ook al gekwijld op de gerechten die je post, Perdita!
Om ze zelf uit te proberen heb ik wel een betere oven of een airfryer nodig :P

Weet nog niet goed wat wij eten vanavond. Ofwel maakt A een Chinees gerecht met tofu en gehakt ofwel ik pasta met dat gehakt.

Perdita

Ik zou zeggen, doen. Dat kookboek is zo hard de moeite waard :).

Hier vanavond: nieuwe patatjes uit eigen tuin en spinazie uit eigen tuin. Met een kaasburger.

maart

Als je het wil vertalen naar het Nederlands, graag  :vuistje:   (das echt erg, ik blooker precies voor engels buiten werkuren.  Echt vreemd. Engelse teksten lezen lukt me echt niet  :dance:  )

maart

antje

Een tapasplankje, 't is lang geleden dat ik nog eens kon zeggen "joepie, weekend!". Dus wat kaas, salami, chorizo, kerstomaatjes, komkommer etc bij elkaar gegooid met enkele sausjes, oftewel: wat er in mijn frigo zat en op moest  :mrgreen:

Perdita

Ah, maar hij is er ook gewoon in het Nederlands hoor.
De Groene Bakplaat, zo heet hij.

(er is ook nog De Bakplaat en De Snelle Bakplaat. Maar die 2 heb ik enkel op de laptop in epub, en in het Engels)

maart

Och, ik zoek het eens op dan!

evie

ik vraag me vooral af of Miet niet gegeten heeft vandaag :)

Perdita

Citaat van: evie op mei 29, 2020, 01:21:31 ik vraag me vooral af of Miet niet gegeten heeft vandaag :)

Lol Evie! Het staat hier al haha (maar geen gerecht uit dat boek).

evie

Ha, ik was naar een foto aan het zoeken ipv alles te lezen :)
Ja, je hebt wat gestart :)

Taygi

Vanavond Sushi- we vieren 5 jaar samen!

vivtje

Puree met gebakken zalm en sla

runa

maart