Familiehond gezocht

Gestart door borderlollie, maart 30, 2020, 15:51:09

Vorige topic - Volgende topic

borderlollie

Niet voor mij maar voor vrienden.

Mag zeker adoptie zijn. (ze zoekt ook goede fokker golden maar persoonlijk vind ik een asielhond wel een goed idee)

Geen klein ras.
Familie met twee kleine kinderen.
Grote tuin maar niet veel gaan wandelen.

De hond gaat sowieso onderdeel zijn van het gezin maar ze gaan er niets actief mee doen (wel spelen, balletjes gooien in de tuin)

Ik heb de site adopteer.be doorgegeven.
Wat met adopties van het buitenland?
Hoe verloopt zo'n procedure?

Trace

Voor adopties uit het buitenland kan je kijken op websites/Facebookpagina's van organisaties die honden uit het buitenland ter adoptie aanbieden. Je moet wél goed uitkijken: niet alle organisaties zijn even betrouwbaar, geven juiste info over de hond, kijken naar de juiste match en/of zorgen voor correcte opvolging na adoptie (er zijn er hele goede, minder goede en ronduit slechte). Soms hebben organisaties honden die al in pleeggezinnen in België zijn, dan kan je kennismaken. Adoptieprocedures staan meestal volledig beschreven op de website/facebook-pagina, met prijs en wat allemaal inbegrepen is (paspoort, vaccinaties, al dan niet gesteriliseerd/castreerd). Pups kunnen niet eerder dan 15 maanden reizen owv Rabiës-vaccinatie, voor sommige landen is het zelfs langer.

Taygi

15 weken* zal Trace bedoelen :)

Meduusje

Als adoptie een optie is
Zeker eens bij mymartin kijken
Zijn honden uit Rusland...
Soms bevinden ze zich al bij fostergezin in Nederland of België...

Trace

Trace

Trace

Citaat van: borderlollie op maart 30, 2020, 15:51:09
Niet voor mij maar voor vrienden.

Mag zeker adoptie zijn. (ze zoekt ook goede fokker golden maar persoonlijk vind ik een asielhond wel een goed idee)

Geen klein ras.
Familie met twee kleine kinderen.
Grote tuin maar niet veel gaan wandelen.

De hond gaat sowieso onderdeel zijn van het gezin maar ze gaan er niets actief mee doen (wel spelen, balletjes gooien in de tuin)

Ik heb de site adopteer.be doorgegeven.
Wat met adopties van het buitenland?
Hoe verloopt zo'n procedure?

Hoe klein zijn de kindjes eigenlijk? Groot verschil als het 1-2 jaar of 9-10 jaar is.