Jeuk na scheerbeurt

Gestart door Natascha, mei 27, 2020, 10:41:44

Vorige topic - Volgende topic

Natascha

Gisteren is Mishka naar de kapper geweest en in samenspraak met mij heeft de kapster ze heel kort geschoren.Na haar sterilisatie en bijhorende body voor 10 dagen zat haar pels vol klitten en vilt die ik niet meer kon uitkammen.
Dus resultaat,een korte hond nu.Sinds ik ze gisteren gaan halen ben is ze nu constant aan haar pootjes aan het bijten,achterste aan het likken en heel lastig op zichzelf.Ze eet goed,gaat mee wandelen, maar om de 2 minuten stopt ze om ergens aan te likken of bijten.
Vannacht als we gingen slapen heeft ze liggen huilen als een wolf dus is mijn man beneden gaan slapen.Dit doet ze anders nooit.Iemand enige tips of ervaring voor het bijten/likken/verlatingsangst?

petitparis

Is ze gewassen? Mss dat ze reageert op de shampoo of de mss zitten er toch nog wat korte haartjes in haar vacht die prikken?
Als haar sterilisatiewonde al voldoende geheeld is zou ik wassen met chloorhexidine (hibiscrub) om de huid te kalmeren en eventueel astrexine poeder door de vacht wrijven (talk met chloorhexidine in)

Linda G.

Haar achterste en pootjes zijn op dezelfde lengte geschoren ? Bijna kaal ?
Dan is het waarschijnlijk een reactie daarop. Niet dat de trimster iets fout heeft gedaan, sommige honden reageren daar nu eenmaal op. En dat kan de trimster niet weten voordat het voorvalt.
Meestal is dat na een dag of twee volledig over. Je kan spoelen met koud water, dat verlicht de jeuk. Talkpoeder zou ik niet direct gaan gebruiken omdat dat nog meer irritatie kan geven.
Vertel het wel aan de trimster de volgende keer zodat ze er rekening mee kan houden.
Er bestaan producten zoals anti-grat. Die helpen tegen jeuk na het scheren. Maar die moet je onmiddellijk gebruiken. Nu hebben die geen zin meer.
Het janken deze nacht zal gewoon frustratie zijn. Moe zijn, maar geen rust vinden door de jeuk.
Onophoudelijk jeuk hebben is dan ook heel vervelend.

Natascha

Dank je voor de reacties! Ze heeft vandaag van de DA apoquel en een spuitbusje met beetje cortisone in gekregen.Maar voorlopig nog geen beterschap.Heb geprobeerd met wat talkpoeder maar het is een straffe madam.Volgens de trimster is het idd scheerirritatie.Hopelijk morgen wat beterschap.Ze komt ook enkel uit de bench om te eten en een beetje te spelen.