baasje/plusbaasje

Gestart door de willy, maart 03, 2020, 00:05:49

Vorige topic - Volgende topic

de willy

Hallo,

Mijn vrouw en ik zijn sinds kort plusbaasje geworden. Dat wil zeggen dat wij gratis gaan wandelen met een hond van werkenden in de buurt die 's morgens vertrekken en later op de dag terug thuis komen.
En ja, ondertussen blijft het hondje/hond die ganse tijd alleen achter. Wat dan wel erg is voor de hond.
Wij wandelen heel graag en wij zien graag honden, dus hebben wij de combinatie gemaakt om met andermans hond gratis te gaan wandelen: win-win situatie.
Dit gaat dus dan ook voor mensen die niet (of tijdelijk) met hun hond kunnen gaan wandelen: door ziekte, ziekenhuisopname, moeilijk te been door de ouderdom, dat men op een dag of dagen weg moet, ...... .
Alles is bespreekbaar met het baasje.
Wij hebben dit kunnen doen dank zij: https://www.aapvzw.be/over-ons . Deze mensen hebben deze werking met deze vereniging in 2017 tot stand gebracht. Zij zijn de tussenpersonen voor het samenbrengen van baasjes en plusbaasjes.
Op dit moment is men gestart in de regio Antwerpen, vervolgens regio Mechelen. En nu wil men het algemener maken. Dus hoe meer baasjes en kandidaat-plusbaasjes, hoe meer alleen-blijf-honden en de wandelaars er deugd gaan aan hebben. Telefoon van A A P: 03 887 72 21, email: info@aapvzw.be .

Men zegge het voort, :bla:

groetjes,

de willy

evie

klinkt als een leuk initiatief
welkom!

petitparis

leuk initiatief! Misschien dat deze formule meer mensen de stap laat zetten om hun hond van een extra wandeling te laten genieten.

Alvast veel succes en plezier!

myriam.e

poeseline

Ik vind het een leuk idee en ik zou het wel zien zitten als het zou zijn om te knuffelen en spelen in de tuin maar wandelen denk ik niet dat ik zou vertrouwen. Zeker niet in mijn buurt.

Taygi

Fijn initiatief!
Mjah, zeker niet voor alle honden. Maar er zouden veel honden waarschijnlijk gebaad mee zijn.

Had er ook ergens reclame van gezien, over het project in Mechelen.

de willy

Citaat van: poeseline op maart 03, 2020, 11:29:23
Ik vind het een leuk idee en ik zou het wel zien zitten als het zou zijn om te knuffelen en spelen in de tuin maar wandelen denk ik niet dat ik zou vertrouwen. Zeker niet in mijn buurt.

Poeseline,

Daar kan ik in komen. Daarom hebben we een hond, nadat we er de hoedenplank uit verwijderd hebben, ook al in onze autokoffer vervoerd, niet ver, maar naar een dichtbijgelegen bos of park en daar gewandeld. Wanneer dit ook niet mogelijk zou zijn is het evengoed mogelijk dat de hond zich thuis, in de tuin, kan vermaken. Het gedacht van A A P is inderdaad dat de hond en ook het plusbaasje er plezier aan hebben. Bel gerust eens met die mensen. Heel lieve en meelevende hondenvrienden. :wink:

groetjes,

de willy

Begfa

Prachtig initiatief!  Heb je soms weet van het feit of dit ook aan onze kust bestaat?
Een kennis van me is tijdelijk niet meer in staat om met haar hond te gaan wandelen (opname ziekenhuis)...  het zou voor hen een mooie hulp zijn.  De echtgenoot ligt in het ziekenhuis, zij zit thuis gekluisterd in een rolstoel...

de willy

Citaat van: Begfa op maart 03, 2020, 21:10:04
Prachtig initiatief!  Heb je soms weet van het feit of dit ook aan onze kust bestaat?
Een kennis van me is tijdelijk niet meer in staat om met haar hond te gaan wandelen (opname ziekenhuis)...  het zou voor hen een mooie hulp zijn.  De echtgenoot ligt in het ziekenhuis, zij zit thuis gekluisterd in een rolstoel...

Dag Begfa,

Nee, dat weet ik niet. Mail of bel eens met A A P vzw. Vragen stellen kost niets.

Snel beterschap toegewenst aan die man.

de willy

Thellozorra

Wat een leuk initiatief, als ik zelf geen 3 honden meer zal hebben, zal ik ook overwegen om met zo'n hond te gaan wandelen (als ik tegen dan wel nog gezond ben en kan wandelen, ik word dit jaar 71, maar heb vandaag toch 11 km gewandeld met mijn honden)

sloeberken

Ja fantastisch initiatief en mijn honden hebben reeds een plus baasje "de Luc" ! Hij gaat wel alleen maar met mijn jongste hond wandelen vermits de andere er niet zo een behoefte aan heeft om drie maal per dag te gaan wandelen maar als Luc komt en gaat krijgt hij ook de nodige aandacht en zo is dat mooi meegenomen voor iedereen.

Trace

Heel mooi, leuk, tof, zeker. Ik heb het wel altijd spijtig gevonden dat er geld voor gevraagd wordt. OK, het is "niet veel" (wat "niet veel is" hangt van je portemonnee af), maar zoiets kan je ook gewoon onder mekaar regelen, denk ik dan... bv. al gewoon hier via het forum...

evie

Citaat van: Trace op maart 24, 2020, 12:35:44
Heel mooi, leuk, tof, zeker. Ik heb het wel altijd spijtig gevonden dat er geld voor gevraagd wordt. OK, het is "niet veel" (wat "niet veel is" hangt van je portemonnee af), maar zoiets kan je ook gewoon onder mekaar regelen, denk ik dan... bv. al gewoon hier via het forum...

maar ga jij uit jezelf vragen aan je buurvrouw of iemand van het forum hier hoe het zit met die zijn verzekering?
Stel dat die niet verzekerd is en de hond laat u vallen of weet ik veel wat dan heb je wel wat problemen die je moet regelen
Ik begrijp dat de kleine bijdrage hier vooral voor de verzekering is

Trace

Citaat van: evie op maart 24, 2020, 13:26:48
maar ga jij uit jezelf vragen aan je buurvrouw of iemand van het forum hier hoe het zit met die zijn verzekering?
Stel dat die niet verzekerd is en de hond laat u vallen of weet ik veel wat dan heb je wel wat problemen die je moet regelen
Ik begrijp dat de kleine bijdrage hier vooral voor de verzekering is

De meeste mensen hebben wel een familiale, gewoon even de polis goed nakijken. Bovendien, een verzekering voor vrijwilligers kost absoluut geen 240€+ nog eens 75€ aansluiting. Da's een pak geld op jaarbasis. De vzw waar ik bij aangesloten ben betaalt 20€ per jaar verzekering, dat is meteen ook het aansluitingsbedrag, niet meer, niet minder.