Dwerg Pinscher - 11 maand - teefje

Gestart door Begfa, februari 14, 2020, 15:17:32

Vorige topic - Volgende topic

Begfa

Ons meisje is vandaag naar de dierenarts geweest en heeft daar een volledige checkup gekregen.
Haar oortjes zijn OK, ze is gechipt en gevaccineerd...

Vermoedelijk gaat ze nog "groeien", wat "steviger" worden.  De dierenarts twijfelde er ook aan dat ze een zuivere Pinscher zou zijn.  Volgens haar zou er zelfs Jack-Russel in kunnen zitten.

Ze staat niet zo goed op haar pootjes, enerzijds omdat onze dame in haar puberperiode zit, anderzijds vermoedt de dierenarts dat ze niet altijd het juiste voer heeft gehad.  Ze heeft altijd meegegeten met de Stafford. Ze liet haar eigen voer staan en at dat van de Stafford. Later hebben ze gewoon dezelfde korrels gegeven.

Tussen dit en 2 weken nog eens terugkomen voor de Rabiës enting.  Morgen ontwormen en binnen drie weken nog eens...

In de wachtkamer was het erg eng... een kat, een Americaanse cocker, een Goldendoodle (die pekzwart zag maar beeldschoon) en nog iets onbestemd...  Ze zocht achter mij bescherming.  De dierenarts was na haar visite niet meer eng (snoepjes!)

Nu wachten we op de sticker van dogId...

Al bij al een hele leerzame avond voor ons woefke!

Komt goed!

Thellozorra

Waarom een rabiësenting? is alleen maar verplicht als je van plan bent naar het buitenland te gaan ermee, hier in België is dat helemaal niet meer verplicht en vooral niet zonder risico.

Begfa

En Thellazorra kent me beter dan ikzelf ...  :oops:

Tess mag blijven, ze loopt hier als volwaardig lid van de meute, is een beetje baas aan het worden (schijnt normaal te zijn volgens de dierenarts, een teef tussen twee gecastreerde mannetjes)...

Oeps....  weeral gebuisd als opvanggezin...  maar spijt heb ik er niet van...

't is een vrolijke springmuis in huis, luistert eigenlijk redelijk goed... en is bijna zindelijk....   Alleen bij storm en wind moeten we ze echt dwingen om buiten haar laatste dagelijkse plasje te doen... anders hebben we prijs...  En de laatste tijd zijn er nogal wat stormen geweest.

Haar registratie is onderweg (al een week ondertussen)...  Heeft iemand van jullie een idee wanneer zo'n chip daadwerkelijk "geregistreerd" is?

Perdita

Ik zag in mijn lijst van ongelezen berichten dat je hier had gereageerd en dacht dadelijk: dat hondje mag blijven!"

Gefeliciteerd, ik vind haar superleuk!

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat we geen foto's meer willen zien hè  :vuistje:.

Perdita

Ik denk dat je op de site van chips (wat is dat tegenwoordig; DogiD?) kan kijken of ze er al staat.

Thellozorra

Citaat van: Begfa op februari 28, 2020, 12:29:34

Tess mag blijven, ze loopt hier als volwaardig lid van de meute, is een beetje baas aan het worden (schijnt normaal te zijn volgens de dierenarts, een teef tussen twee gecastreerde mannetjes)...

't is een vrolijke springmuis in huis, luistert eigenlijk redelijk goed... en is bijna zindelijk....   Alleen bij storm en wind moeten we ze echt dwingen om buiten haar laatste dagelijkse plasje te doen... anders hebben we prijs...  En de laatste tijd zijn er nogal wat stormen geweest.

Haar registratie is onderweg (al een week ondertussen)...  Heeft iemand van jullie een idee wanneer zo'n chip daadwerkelijk "geregistreerd" is?

Ik heb er eigenlijk nooit echt aan getwijfeld dat ze zou mogen blijven, ik denk vooral dat Anita er geen afscheid van kan nemen? Nu ze van jullie is, wil ik ze wel eens komen bezoeken, ik denk dat Sloeber er leuk mee kan spelen, Réglisse zal wss te hevig zijn voor haar en Zorra, ja dat is een bitch met andere teven. In ieder geval veel plezier met haar, het ziet er een erg leuk hondje uit. Ik zou ook nooit opvanggezin kunnen zijn, kan ook geen afscheid nemen  :vuistje:

Begfa

Anita had ze kunnen afstaan denk ik, die heeft opzettelijk "afstand" gehouden zoals ik dat zelf NIET kan.

Je bent altijd welkom!  Ik zal wel eens binnenspringen... ik moet haar ook nog bij mijn broer tonen, die is een beetje jaloers...  Bleek dat hij dolgraag een Pinscher zou hebben om mee te rijden in zijn vrachtwagen... 
maar zijn vrouwtje denkt daar anders over.  Zelf denk ik dat ze véél te druk is voor hun oude Sloeber, die kan dat jong geweld echt niet meer aan vrees ik...

Heb nu net een week vakantie, dus dat is mijn fout hé... als dat al een fout is...

't is een grappig, levendig, fijn, goed woefke...

myriam.e

Super , veel plezier met de  kleine rakker :thumbs:

barbera

vivtje

Begfa

Dankjewel iedereen!

Ze doet het goed, al is het duidelijk dat dit géén Cavalier King Charles is... Hoe klein ze is, ze is de baas over onze twee andere woefkes...
Oscar speelt er mee, Flor (de oudste) kijkt ernaar... 
Ze heeft iedere dag wel een paar keer een "vliegendzotmoment", waarbij ze crosst van de ene hoek van de tuin naar de andere...  en als ze het in huis krijgt, van zetel naar tafel en omgekeerd...
Ze verzamelt alle kauwbeentjes en bewaakt ze alsof ze van goud zijn, ze steelt ze zelfs uit de mond van Flor... die niet reageert  :zot:

Ze luistert wel beter en beter, als ik ze roep, dan vliegt ze full speed naar mij.  Het laatste "kakje" 's avonds is géén probleem als het droog en kalm weer is....  Bij storm (en dat is tegenwoordig ieder weekend) "doet ze alsof" volgens mij... en vinden we 's morgens ergens een ongelukje...
En ze weet goed wat ze doet (dat zie je aan haar uitdrukking :roll: )

't is een schatje!

Thellozorra

Neverever

Citaat van: Begfa op februari 28, 2020, 12:29:34

:lol: :bow: :dance:
Veel  plezier samen  :hond: