Kleine vleesmolen vraag

Gestart door Happy, juni 19, 2020, 00:01:24

Vorige topic - Volgende topic

Happy

Wie kan mij op weg helpen .

Onze nieuwste aanwinst Maine Coon Shiloh mama van onze Lio is van bij de fokker gewoon om om de dag gemalen vlees te krijgen  (heel is beter dat weet ik maar dan spelen ze er bij Andrea alleen mee vandaar dat zij het maalt)  kip / rund /vis etc te krijgen .

Nu wil ik dat haar hier ook wel geven  Blue en Lio zijn absoluut geen fan  :vuistje:

Dus ben ik op zoek naar enkele tips , voor 1 poes moet ik natuurlijk geen grote porties hebben .

Als ik dat zou malen in een klein vlees molentje kan ik dat dan in porties invriezen en terug ontdooien (wss een héél stomme vraag  :oops: )

Iemand die een molentje kan aanraden voor kleine hoeveelheden ?
Een draait hem zelf of elektrisch  :weetniet: maakt niet uit .

Is bedoeld als bijvoeding ipv natvoer dus niet als hoefdvoeding .

Alle raad welkom  :bow:

maart

Kun je dan niet gewoon kijken voor wat rolletjes KVV?  Dat bespaart wat werk.

Er was hier iemand op HV actief met katten die alles zelf maalt voor haar katten, zij zal je zeker kunnen helpen als ze hier nog actief is én ik de forumnaam terug vind.  (en anders komt Perdita wel even helpen denk ik  :lol:  )

maart

Perdita

Ik maal(de) ook zelf voor de katten. Enfin, vooral voor Loki dan.
Maar enkel vleesbot dus, spiervlees nooit (behalve wat aan het bot zat).

Als je enkel vlees gaat malen, dan zal een simpele vleesmolen wel voldoen, elektrisch of met de hand.

Volgens mij kan je dat ook in een gewone foodprocessor zelfs, moest je dat hebben.

Ik heb een vleesmolen van Kenwood (een MG700 pro). Maar dat ga jij niet nodig hebben hoor.

kathytjeuh_newfy

Bij bv top dog kan je zo kleine hamburgertjes (KVV) kopen voor katten... zou dat geen optie zijn?

bcgirl

Wij hadden voor onze zoon een moulinex om gekookt vlees te malen voor zijn groentepap. Dat vroor ik nog in. Dus veronderstel dat rauw ook gaat.