Stuk grond van 250m2, wat kan erop?

Gestart door Jolien., mei 11, 2019, 11:24:49

Vorige topic - Volgende topic

Jolien.

Hallo allemaal,

bij ons huis is een wei van minimaal 250 vierkante meter, ik heb het niet exact opgemeten, maar het zit tussen de 250 en 300 normaal gezien. Momenteel lopen daar 12 kippen op die we mogen overnemen. 7 daarvan gaan naar familieleden, waardoor we er nog 5 zullen hebben. Nu zou ik graag wat meer dieren erop zetten als dat mogelijk is. Maar welke dieren hebben genoeg aan 250 vierkante meter en gaan goed met die kipjes?

Ik zat te denken aan 2 geitjes en 2 kleine varkentjes, maar ik weet niet of dat mogelijk is? Natuurlijk zou er een stal gezet worden en wat klimmateriaal voor de geitjes.

We hebben ook een magazijn van 210 vierkante meter, waar ik een stuk zou afzetten om hen 's nachts in te stallen. Ook omdat er een haantje bij onze kippen zit en ik die liefst tot een deftig uur stil zou willen houden. Hoe groot zou dat nachtoppervlak dan moeten zijn?

Extra tips, andere dieren die goed bij de kipjes zouden passen enz. zijn zeker welkom!

Duhelo

250 vierkante meter is vrij klein. (25x10)
Geitjes zou mss wel kunnen maar ik vrees dat ze zich snel vervelen. Als je geen probleem hebt met modder zijn varkens wel een leuk idee.
Kan je de hangar verbinden met het weitje waardoor ze altijd binnen kunnen?
De haan zou ik wegdoen. Kippen leggen evengoed eitjes zonder haan, en zonder haan geen overtolige kuikens en geluidsoverlast.

Als je graag een groenere weide houdt zou ik de kippen combineren met cavias en konijnen. Dir zou een paradijsje kunnen zijn voor die soorten dieren :).