Asielen Vlaams Brabant

Gestart door eddyd, november 30, 2016, 22:57:41

Vorige topic - Volgende topic

eddyd

Hallo hondenvrienden,

Als ik sommige asielen zie op dit forum, dan heb ik de indruk dat er nog veel werk is in de asielen van regio Vlaams Brabant. In het dierenasiel van Aarschot zijn we al regelmatig langs geweest. Hier hebben we al twee hondjes geadopteerd.

Ik vroeg me af of er mensen zijn uit mijn regio met ervaringen ?

antje

Ja, Zoltan zaliger kwam van Aarschot.
Uit de Schakel heb ik er ook 3 gehaald, maar die waren gratis of zo goed als (max €20 betaald). Ik sponsor liever niet een slecht asiel  :shifty:

Het beste asiel was Werchter.

schnauzerfan

Ben er ook geweest. Eerst om een grote zak brokken van Eukanuba te geven, en een grote hondenmand. Wat ze zegden? "Zet daar maar neer" , en weg waren ze.... Amaai, was er niet goed van. Dan paar jaar geleden met mijn buur een hond gaan halen.....triestig allemaal zoals alles eruit zag, en niks begeleiding bij de zoektocht naar een hond. Er is ook niets gevraagd over de plaatsing. Mijn buur wou persé een grote hond, terwijl ik hem liever met een middenslag zag. Waarom? Omdat hij al einde 70 was, en niet in staat om zo'n hond te geven wat hij nodig heeft. Desondanks gewoon meegegeven .... Beestje komt dus nooit uit de tuin omdat hij trekt, zakt bijna door zijn poten van vetzucht, wordt nooit iets mee gedaan  :cry: Zonde, want is een schitterende hond, maar met het verkeerde baasje. Asiel had volgens mij kritischer moeten zijn, en tenminste een paar vragen stellen.
Nee, is geen asiel waar ze tenminste proberen om de honden het beste baasje te geven. Ik had de indruk dat het allemaal zwaar tegen hun goesting was, zeer onverschillig.