Verhaaltjes over Hoopers Agility

Gestart door TerriPoody, mei 03, 2016, 10:31:45

Vorige topic - Volgende topic

Joska

Citaat van: Tianiz op juni 02, 2016, 14:04:53
Ach Super,

Wij hebben binnen getraind door het regenweer. En moesten telkens achter de toog duiken als 1 iemand passeerde met haar hond. Ik vind Joska dan nog meevallen hoor. Is die gevorderde ook een 10 lessenreeks of is dat langer?

Dat is doorlopend. Ik betaal per les.

Joska is geen constante uitvaller. Bij 9/10 honden gebeurt er niks, maar die ene, dan gaat het mis. En dan gaat het ineens goed mis, want zij doet niet aan snauwen. Das misschien nog gevaarlijker dan een constante uitvaller, want het valt niet op dat mensen moeten opletten.

runa

Bij ons zit ook een hond die extra ruimte nodig heeft. Lukt perfect mits iedereen een beetje oplet. Met Fala moet ik ook opletten want die kan ook hevig zijn als ze honden ziet lopen.
Maar een hond die (vaak) waarschuwt lijkt me ook gemakkelijker dan een hond die meestal lief is en dan plots over de lijn gaat.

TerriPoody

Wij zijn ermee gestopt, enkele lessen gemist door lange weekends, wat nu geen probleem was want het begon heel basic maar we gingen er nog missen.
Het was verder ook kiezen vermits de lessen samenvallen met Izar's agilitylessen.
En ik had deze keer verwacht dat er geen probleem zou zijn met weglopende honden vermits er een toelatingsproef was maar het resultaat was eigenlijk hetzelfde als zo vaak: een hond die geregeld naar andere honden liep en niet terug te roepen was en als ze hem kwam halen, ging hij nog meer rond de hond draaien.
Er was er nog eentje die al eens kwam zien maar die hield afstand en ging ook gewoon weer mee met z'n bazinnetje, dat was geen probleem.
En het ding is, in onze agilitygroep vroeger op die school zat ook een hond die wegliep en die kwam uitvallen maar we wisten dat en iedereen liep één voor één z'n parcours dus je kon daarmee omgaan en bv. ergens achter gaan staan of zo.
Maar nu traint iedereen tegelijk aan z'n eigen Hoop/buis/ton en dan is er gewoon geen controle meer als er zo'n hond tussen zit.
En als ik zie dat m'n hond door zo'n zaken er geen fun meer in heeft, kom ik weer op hetzelfde terecht: we kunnen dit beter thuis trainen, dus ik heb Hoops besteld  :lol:
Dat vindt ze veel plezanter en zo heb ik de avond vrij om met Izar agility te doen want daar houden ze wél rekening met zo'n zaken  :yes:

Tianiz

OOh jammer... Bij ons wordt er wel rekening mee gehouden. We zijn met 5 en trainen of heel ver uit elkaar (enkel buiten en dan heel kort), of per 2 of alleen. lekker relaxt.

TerriPoody

Ja, dat is wel toffer. Ik heb wel gevraagd me te verwittigen voor de volgende groep, misschien valt de groep dan beter mee en er gaat dan waarschijnlijk nog een HV'tje...
Maar we kunnen ons ondertussen thuis perfect amuseren, Noshje voelt zich daar vaak beter bij, tenzij het allemaal kleintjes of rustige honden zijn.
Zij is het eerste anderhalf jaar niet naar school geweest wgs wagenziekte en ze is die drukte niet gewoon, ze kende toen heel wat honden buiten ons gezin maar allemaal ofwel kleine ofwel rustige honden.
Nochtans voelde ze zich op de DD-wedstrijd super maar iedereen is daar met z'n hond bezig en eerder op controle dan op bv. oppeppen (zoals je bij agility meer ziet).
Bij haar beste vriendjes zijn Witte Herders, Laekense Herders, Border Collies, maar allemaal correct en relatief rustig, de kleintjes mogen varkentjes zijn voor haar  :mrgreen:
De grote speelse honden, daar heeft ze ook nog geen echt probleem mee, zo was er ook eentje bij maar als ze echt bijna bovenop haar vliegen, dan krimpt ze gewoon in elkaar...

Kathl1

He, wat leuk nog meer enthousiaste hooperaars! Ik geef zelf hoopers les in Kloosterzande (NL) en train zelf met mijn Aussie van 1,5 jaar.

Ook wij trainen in kleine groepen, maximaal 4 personen en ruimte tussen de honden. Op deze manier dus maximale aandacht voor hond en baas.

Zo kunnen de honden wennen aan het spelletje en het leuk vinden zonder te veel afleiding van andere honden of andere dingen.

Ondertussen hebben we 4 groepen lopen en zelfs enkele wedstrijdlopers. Begin juli hebben we ook een eerste Zeeuwse wedstrijd georganiseerd en die was ook echt geweldig.

Tevens ben ik keurmeester bij Nadac Hoopers Nederland. 7 augustus ga ik keuren in Rotterdam.

patrice

Citaat van: Kathl1 op juli 29, 2016, 15:52:12
He, wat leuk nog meer enthousiaste hooperaars! Ik geef zelf hoopers les in Kloosterzande (NL) en train zelf met mijn Aussie van 1,5 jaar.

Ook wij trainen in kleine groepen, maximaal 4 personen en ruimte tussen de honden. Op deze manier dus maximale aandacht voor hond en baas.

Zo kunnen de honden wennen aan het spelletje en het leuk vinden zonder te veel afleiding van andere honden of andere dingen.

Ondertussen hebben we 4 groepen lopen en zelfs enkele wedstrijdlopers. Begin juli hebben we ook een eerste Zeeuwse wedstrijd georganiseerd en die was ook echt geweldig.

Tevens ben ik keurmeester bij Nadac Hoopers Nederland. 7 augustus ga ik keuren in Rotterdam.

Klinkt leuk, waar ik ging stonden er met momenten wel 10 of 12 op het plein, en als er dan een stuk of 3 blaffers die niet ophouden bijzitten, kan dat vrij frustrerend werken op sommige honden , en de baasjes... :wink:

Kathl1

Daarom houden we de groepen bewust klein :-)

Tianiz

Oooh leuk wedstrijden... Ik wil misschien ooit wel eens eentje meedoen.

We hebben onze 10-lessenreeks afgewerkt en zijn nu opgeschoven naar de doorlopende van de gevorderde. 16/10 heb ik dan nog een workshop Hoopers opstaan met Danielle Van Dam.

Gisteren lag het zo moeilijk voor Ella, ze moest een buis halen dat net naast nog een raakvlak lag en ze ging telkens vlakje doen... Maar de allerlaatste keer heeft ze wel nog getwijfeld, maar niet op het vlak gestaan.... Had ik echt niet gedacht, vlakje doen is zooo verleidelijk.

Kathl1

Hè wat leuk bij Daniëlla! Dat komt vast goed daar!
Wedstrijden zijn erg laagdrempelig, wordt bewust zo gehouden dus als je hond al een beetje afstand kan en hij zoekt de Hoops goed op kan je het al proberen.
Overleg desnoods met je trainer.

runa

Op wat worden er precies punten gegeven op wedstrijd? Correctheid of ook snelheid? Ik wist niet dat er in België al wedstrijden gehouden werden.

Kathl1

Citaat van: runa op september 06, 2016, 18:22:50
Op wat worden er precies punten gegeven op wedstrijd? Correctheid of ook snelheid? Ik wist niet dat er in België al wedstrijden gehouden werden.

Beetje late reactie geloof ik (sorry!).

In België zijn er op dit moment nog geen wedstrijden inderdaad. De dichtstbijzijnde is te Kloosterzande (juli) of Hoogerheide(afgelopen weekend) waar inmiddels behoorlijk wat Belgen aan mee doen.

Correctheid gaat boven snelheid. Dus foutloos lopen is belangrijker dan snel lopen, pas bij dezelfde score gaat de snelheid tellen.