Wat is Treibball?

Gestart door watchhorse, september 12, 2015, 10:51:05

Vorige topic - Volgende topic

watchhorse

Wat is Treibball?

Treibball is een weinig belastende sport die bedacht werd door Jan Nijboer, een Nederlander die in Duitsland woont.
Doordat de sport maar weinig belastend is, is het geschikte sport voor jonge honden, oude honden en  honden met een beperking.

Treibball wordt op een groot veld gespeeld waarbij in het midden van het veld max. 8 grote ballen (afhankelijk van het niveau) gelegd worden.
Deze ballen liggen in een driehoek en daarom wordt deze hondensport weleens "biljarten met honden' genoemd.
De handler (hondenbaas) staat met zijn hond bij aanvang in een goal en op teken van de handler dient de hond zo snel mogelijk de ballen (een voor een) terug te drijven naar de handler, waar de ballen dan ook nog in de goal moeten belanden.

De handler mag gebruik maken van stem, handgebaren of fluitsignalen.
Iedere hond heeft maximaal 10 minuten de tijd om alle 8 de ballen in de goal te drijven.

Er bestaan reeds andere spelvarianten dewelke ook in comtetitie gespeeld worden.

Bovenstaande is beknopt de uitleg van Treibball en het staat jullie vrij om deze uitleg aan te vullen en/of te verbeteren. :wink:

Tinne1990

Aikoo

Een klein hondje....veeeeel snoepjes en een grote bal  :thumbs:

Heb op 21 februari bij Blackdog  een treibball initiatie gedaan.
Echt tof,de lessen waren goed aangepast  en goed uitgelegd.
Inu vond vooral de vele snoepjes leuk,was dol enthousiast, maar of hij nu het snoepje aan het bevel Push associeerde dat is  een andere vraag  :vuistje:
Nu oefenen ......en verder zien wat het wordt.
Bedankt Tinne 1990 voor de tip.

Tinne1990

Graag gedaan. Ik wilde dat ik meer tijd had, dan kon ik mij er ook terug aan zetten. Leuke sport

Aikoo

Tijd ......het eeuwige probleem.
Hou je goed   :wave: