Dierenasiel beginnen

Gestart door Ketgirl, mei 11, 2015, 20:50:15

Vorige topic - Volgende topic

Ketgirl

Hallo :)

Ik ben nieuw hier en de laatste tijd zit ik met een gevoel in mij die niet weggaat nl. onrecht tegen dieren aanvechten, hen helpen, hen redden etc. Ik kan het steeds minder aanzien hoe dieren soms behandeld worden en hoe ze afzien. Dit besef kwam grotendeels toen een man in de buurt opgepakt werd nadat hij zijn 7de pup aan het mishandelen was, deze is nu terecht in een asiel in de buurt. Zelf wil ik ook iets kunnen doen voor dieren en dan moet ik onmiddellijk denken aan een asiel. Ik ben nu 18, ik heb handel gestudeerd in het middelbaar en ik zit nu in het 1ste jaar rechten aan de universiteit van Gent. Ik besef zeer goed dat het financieel bijna onhaalbaar is om een asiel te beginnen, maar ergens geloof ik dat er een mogelijkheid moet zijn.

Het dierenasiel bij ons in de buurt organiseerde onlangs een wandeling voor mensen met en zonder hond van ongeveer 7 km met als opbrengsten de inschrijvingen, drankverkoop en extra giften die als totaal een bedrag van 1350 euro opleverde ongeveer. En dan moet ik denken als je nu tijdens de lente en zomermaanden maandelijks zo iets organiseert? Ergens lijkt dit mij wel haalbaar. Om te wandelen met de dieren van hun asiel moet je een wandelkaart kopen van 10 euro die je 1 jaar lang kan gebruiken. Maar zelf had ik ook wel een paar ideeën die misschien wel geld kunnen opleveren voor een dierenasiel zoals:

- in rustige perioden kooien verhuren tegen betaling als soort tijdelijke opvang voor mensen die even niet voor hun hond kunnen zorgen etc.
- gedragstherapie aanbieden waarvan de opbrengst op de een of andere manier naar het asiel zou kunnen gaan
- etc.