De baardagaam

Gestart door AD1988, september 27, 2014, 14:50:35

Vorige topic - Volgende topic

AD1988

Ik wil er ALLES over weten  :lol: Ik weet niet waarom, ik weet ook niet of ik ze ooit in huis zou nemen, maar ik vind ze razend interessant en ik wil er meer over te weten komen..

Zijn er hier mensen met baardagamen, of mensen die er gehad hebben?

-Tom-

Zijn duizenden sites met caresheets voor baardagamen. Deze is vrij beknopt en redelijk juist:
http://beardeddragonskeep.weebly.com/verzorging.html

Als je meer specifieke vragen hebt dan roep je maar, maar is een beetje nutteloos om alles hier gaan te typen als er al zo makkelijk zoveel info over te vinden is.  :wink:

AD1988

Thanks, super duidelijk. Ik had wel nog een vraag. Stel dat ik er ooit eentje of 2 wil. Waar koop je een baardagaam? Ik veronderstel dat dit zoals honden is? Gewoon bij een soort fokker? Of?

-Tom-

Bij een fokker, op beurzen, in winkels... Baardagamen vind je eigenlijk nergens meer als wildvang, dat is allemaal nakweek, ook die in dierenwinkels.
Als je een speciaal kleurtje ofzo wil dan ga je wel op zoek moeten naar mensen die daar speciaal op kweken. Als je veel verschillende eerst met eigen ogen wil zien, dan is een beurs het makkelijkst. De grootste in België is in Antwerpen, en die is toevallig ook morgen: http://www.naturaria-fair.be/. Maar er zijn er ook regelmatig wat kleinere, en baardagamen vind je toch overal. Die kweken zo makkelijk en je geraakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt tegenwoordig...

AD1988

Citaat van: -Tom- op september 27, 2014, 18:22:53
Bij een fokker, op beurzen, in winkels... Baardagamen vind je eigenlijk nergens meer als wildvang, dat is allemaal nakweek, ook die in dierenwinkels.
Als je een speciaal kleurtje ofzo wil dan ga je wel op zoek moeten naar mensen die daar speciaal op kweken. Als je veel verschillende eerst met eigen ogen wil zien, dan is een beurs het makkelijkst. De grootste in België is in Antwerpen, en die is toevallig ook morgen: http://www.naturaria-fair.be/. Maar er zijn er ook regelmatig wat kleinere, en baardagamen vind je toch overal. Die kweken zo makkelijk en je geraakt ze aan de straatstenen niet meer kwijt tegenwoordig...

Toeme had ik het geweten.. Morgen reünie met de fokker  :doh:
Maar euh ja, ik heb het al gezien dat je op sites als marktplaats enzo een ontzettend groot aanbod hebt maar als ik er eentje koop wil ik wel eentje die net zoals een hond, op de juiste manier gefokt is, en niet in een veel te klein hok in een winkel wordt verkocht. Wil het wel op de goede manier doen  :yes: als ik het doe, want manlief is er niet zo gek van  :lol: maar een vriendin van me heeft er 2 en die zijn zo tam en zo lief, en ik vind ze ontzettend leuk en sociaal overkomen!

gotcha

Wij(men man) hebben er twee gehad,zij aten zelfs uit onze hand.Ze hadden wel een degelijk groot terrarium.En ook zij hebben recht op een goede thuis voor heel hun leventje.Klinkt moraliserend maar veel terrariumdieren worden soms als cadget behandelt en daarna weggedaan.In antwerpen (borgerhout) kan je veel soorten vinden,qua terrariumdieren.
Op zich zijn de dierenwinkels ook al uitgebreider qua decoratie en warmteregeling. :wink:

Lins

Toen ik ratjes had, waren er veel 'ratjesmensen' die dat ook hadden, een baardagaam. Ik meen mij iets te herinneren dat daar ook zo opvangs voor waren? Dus dat je ze als het ware ook kan adopteren?
Voor de rest ken ik er nougatbollen van hoor...  :mrgreen: