het aquarium topic

Gestart door lore, januari 27, 2010, 22:47:27

Vorige topic - Volgende topic

ands

wist niet dat het blokjes vorm bestond.  Wordt bij sommige waterschildpadsoorten in hele bladeren in de aquarium gelegd.

Joyco

Citaat van: ands op augustus 03, 2015, 19:49:06
wist niet dat het blokjes vorm bestond.  Wordt bij sommige waterschildpadsoorten in hele bladeren in de aquarium gelegd.

Is dat dan niet eerder eikenblad? Eikenblad en/of eikenbladextract wordt ook gebruikt om de PH naar beneden te brengen.
Wij werken in enkele aquaria ook met blad, en in de 60l met turf

wiccagirl

is er hier toevallig nog iemand op zoek naar een aquarium, wij willen de onze misschien wegdoen.
het is een zoetwater aquarium met maanvis, gups, bristlenose pleco en nog neontetra's

ands

Citaat van: Joyco op augustus 03, 2015, 21:19:12
Is dat dan niet eerder eikenblad? Eikenblad en/of eikenbladextract wordt ook gebruikt om de PH naar beneden te brengen.
Wij werken in enkele aquaria ook met blad, en in de 60l met turf

Ehm, nu doe je me twijfelen.

Joyco

Citaat van: ands op augustus 03, 2015, 23:53:38
Ehm, nu doe je me twijfelen.

Of catappabladeren, die liggen er nu hier ook in... Vooral omdat ze het lekker vinden en het ook helpt tegen infecties en dergelijke.
Soms ligt hier een half bos in mijn bak.

Nu staat hier de temp ook weer vrij hoog, aangezien ik weer een vis met stipjes zag vorig weekend.  :boos:
Ben nu geleidelijk terug aan het dalen qua temp. En idd in de loop van de week ook 1 neon die gaan hemelen is en die voor mijn ogen lekker verorberd werd door de japonica's   :roll: Mja de natuur he...
Mijn werneri's lijken het terug beter te doen, maar de Tylo's lopen niet zo vrolijk van de hoge temps...

kiangara

Wat is juist de bedoeling dat je turf wil gaan gebruiken Ands?

ands

Aanzuren van het water, op een natuurlijke wijze;  want ondanks een co-installatie en ph-minus zit de ph te hoog.  Osmosewater helpt ook niet echt, door de vele waterwissels om de nitraat na ons vakantie (12 uur elektriciteitspanne en volledige pot voeder met als gevolg hoge vissterfte) naar beneden te krijgen..

kiangara

Citaat van: ands op augustus 04, 2015, 13:39:32
Aanzuren van het water, op een natuurlijke wijze;  want ondanks een co-installatie en ph-minus zit de ph te hoog.  Osmosewater helpt ook niet echt, door de vele waterwissels om de nitraat na ons vakantie (12 uur elektriciteitspanne en volledige pot voeder met als gevolg hoge vissterfte) naar beneden te krijgen..

dan zou ik idd gewoon turf kopen en dat mee in de filter steken.

ands

Voor ons verlof zijn er guppen, zwaarddragers en pleco's (?) geboren in ons aquarium.  Deze hebben de hoge nitraatwaarde (weet niet hoeveel, is eigenlijk mijn man Di er zich mee bezig houdt) overleefd.  Nu is de vraag hoeveel pleco's mogen er maximum in een aquarium van 1m20 lang, 60 hoog, en 45 diep zitten.  Heb nu twee duidelijke vrouwen en een man en 6 kleintjes geteld.

ands

Foto's vergeten

[verwijderd door de beheerder]

kiangara

Citaat van: ands op augustus 04, 2015, 13:58:32
Voor ons verlof zijn er guppen, zwaarddragers en pleco's (?) geboren in ons aquarium.  Deze hebben de hoge nitraatwaarde (weet niet hoeveel, is eigenlijk mijn man Di er zich mee bezig houdt) overleefd.  Nu is de vraag hoeveel pleco's mogen er maximum in een aquarium van 1m20 lang, 60 hoog, en 45 diep zitten.  Heb nu twee duidelijke vrouwen en een man en 6 kleintjes geteld.

geen idee hoeveel er in mogen...
Ik heb er denk ik 4 in zitten. 120x40x50

kiangara

kiangara

tzijn schoontjes! allesinds vele schoner dan die van mij... Ik heb enkel volle zwarte  :vuistje:

ands

Staan nochtans goed in mijn fotobibliotheek op de i-pad, is met op te laden iets mis gegaan.

Joyco

Zijn het pleco's of L-nummers? (zie het niet zo heel goed)

Hier heb ik net mijn bakjes uitgekuist en tot de conclusie gekomen dat mijn blauwe garnalen terug met eieren zitten.
Op zich niet zo erg, ik had er een drietal in mijn grote bak gezet omdat deze niet zo mooi van kleur waren... maar daar zitten ze nu dus met eitjes. De originele garnalenbak... daar zijn helaas alle garnalen verdwenen.  :weetniet: Niets van terug te vinden.  :denk: Ik snap niet wat er gebeurd is... zou raar zijn dat de schuldige nu de filter zou zijn, aangezien ze er een jaar inzitten en wel degelijk jong garnalen voort gekomen zijn.

Nu rest met enkel de vraag nog:
Ik zou heel graag een koppel badis badis willen halen... is dit combineerbaar met: werneri's, hastatus, waaierhandgarnalen, sulawesi's en wat oude blauwe neons. Ah, en dus wat kleine blauwe neocaridini's... De ene zegt het zus en de andere zo... en nu heb ik er dus nog steeds geen durven kopen.  :doh: