het aquarium topic

Gestart door lore, januari 27, 2010, 22:47:27

Vorige topic - Volgende topic

Mallory

Citaat van: orinake op augustus 26, 2014, 23:10:43
Welke meerval heb je?

De eerste 2 soorten vind ik wel leuk :)

Euhm :shifty:
Kben eens aan het googlen geweest, en ik denk de rode hexen meerval. Kan dat? :denk:
Hij heeft in elk geval ongeveer dat kleur

Joyco

Onze guppy-vriendjes en co:

''Vrouwtje? Mag ik ze pakken?''

Mallory

Bij ons zit er nu in:
7tal neons
2 blauwe dwerggourami
2 gele dwerggourami
3 botia lohachata

En dan nog een tiental guppy's (veel jongen) maar op termijn gaan er maar een goeie 4 guppen overblijven, een deel verhuist als de kleintjes groot genoeg zijn.

ands

september 11, 2014, 11:17:49 #563 Laatste wijziging: september 11, 2014, 11:19:39 door ands
Hier:
Guppen
Zwaardvissen
Ancitrussen, waarvan ene albino.
Roodkopzalm
Goud gourami
Neon
Labeo
Corydoras
Kegelvlekjes
Potloodvisjes
Barbeeltjes

En nog enkele dat ik de naam niet van ken.

Joyco

Bestand hier:

Gupjes (enkel mannetjes)
Corydora Sterbai
Corydora Schwartzi
Ancistrusjes
Waaierhandjes
en een stel Anatome Helena's om mijn poelslakken onder controle te houden.

Hopelijk snel een grotere aquarium voor mijn visjes en dan wordt dit een villa voor wat blue fairy's en waaierhandjes

Joyco

Citaat van: Joyco op september 11, 2014, 11:31:00
Bestand hier:

Gupjes (enkel mannetjes)
Corydora Sterbai
Corydora Schwartzi
Ancistrusjes
Waaierhandjes
en een stel Anatome Helena's om mijn poelslakken onder controle te houden.

Hopelijk snel een grotere aquarium voor mijn visjes en dan wordt dit een villa voor wat blue fairy's en waaierhandjes

Ondertussen is de sterbai niet meer :(
En heeft onze schwartzi een schwartzi maatje erbij, en samen dansen ze nu vele uren tegen het glas aan. Tof om te zien.  :shifty:
Onze garnaaltjes zijn inmiddels ook vermeerderd met rotsgarnalen (waaierhanden).
Bestand guppen gaan we laten slinken (lees: we kopen er geen meer bij en laten de natuur zijn gang gaan, oud worden ze immers niet)
1 van mijn ancistrussen zoekt wel een nieuwe thuis, hij is vrij territoriaal ingesteld.  :roll: Of we moeten vrij snel een grotere aquarium vinden. We willen graag van dit bakje een garnalenbiotoop maken en in de grote met gertrudae werken.  :yes: En een schooltje corydora's.

orinake

Citaat van: Joyco op november 09, 2014, 11:14:15
Ondertussen is de sterbai niet meer :(
En heeft onze schwartzi een schwartzi maatje erbij, en samen dansen ze nu vele uren tegen het glas aan. Tof om te zien.  :shifty:
Onze garnaaltjes zijn inmiddels ook vermeerderd met rotsgarnalen (waaierhanden).
Bestand guppen gaan we laten slinken (lees: we kopen er geen meer bij en laten de natuur zijn gang gaan, oud worden ze immers niet)
1 van mijn ancistrussen zoekt wel een nieuwe thuis, hij is vrij territoriaal ingesteld.  :roll: Of we moeten vrij snel een grotere aquarium vinden. We willen graag van dit bakje een garnalenbiotoop maken en in de grote met gertrudae werken.  :yes: En een schooltje corydora's.

Kijk op deze groep eens:
Vissen en benodigdheden te koop of te ruil <---- (ik dacht dat je daar al lid was ook)
Daar staan regelmatig mooie bakken op voor weinig geld!!!!

Hoe groot zijn je ancistrussen nu? (als je 2 mannen hebt gaat het in 9/10 gevallen mis)

Joyco

Citaat van: orinake op november 09, 2014, 13:45:17
Kijk op deze groep eens:
Vissen en benodigdheden te koop of te ruil <---- (ik dacht dat je daar al lid was ook)
Daar staan regelmatig mooie bakken op voor weinig geld!!!!

Hoe groot zijn je ancistrussen nu? (als je 2 mannen hebt gaat het in 9/10 gevallen mis)

Is een mannetje en een vrouwtje, maar het mannetje is vrij territoriaal. Ik hoop dat het beter zal gaan eens ze in een grotere aquarium zitten, anders zal ie toch verplaatst worden.
Het zijn nog vrij jonge dieren, het mannetje begint nu zijn stekels te krijgen.

orinake

Citaat van: Joyco op november 09, 2014, 13:49:18
Is een mannetje en een vrouwtje, maar het mannetje is vrij territoriaal. Ik hoop dat het beter zal gaan eens ze in een grotere aquarium zitten, anders zal ie toch verplaatst worden.
Het zijn nog vrij jonge dieren, het mannetje begint nu zijn stekels te krijgen.

Ancistrussen worden normaal niet heel groot maar hebben een bak nodig van minimaal 80cm en als koppel liever groter.
Ik zou op de groep is kijken, normaal staan er daar wel nog op van 120 of 150cm.

krista

Citaat van: orinake op november 09, 2014, 13:54:11
Ancistrussen worden normaal niet heel groot maar hebben een bak nodig van minimaal 80cm en als koppel liever groter.
Ik zou op de groep is kijken, normaal staan er daar wel nog op van 120 of 150cm.

Het valt te zien welk soort ancistrus, sommigen worden groter dan 50 cm.
Die worden zelfs opgegeten.

Joyco

Updateje...
Mijn aqua is ondertussen een beetje veranderd van bestand. De ancistrussen hebben een mooie nieuwe thuis gekregen (als koppel).
Inmiddels heb ik een groepje werneri's erbij. En die doen het schitterend! De mannetjes pronken erop los.

En ja, er is ook een tweede aquarium bijgekomen (manlief heeft het virus ook te pakken). Een kleinere met een grote groep red rili's.
Hierbij zitten kleinere vissoorten zoals vuurzalmpjes, dwerg rasbora's (boraras maculatus) en een groepje gertrudae.

De gertrudae gaan binnenkort verhuizen naar één van onze bakken, die gisteren besteld zijn (twee nieuwkes met buitenfilter die over twee weken geleverd worden en die op onze lage kast zullen komen). Daar gaan ze het gezelschap krijgen van een enkele betta en wat dwergcory's.
De tweede overweeg ik een tetraedons travancorus te zetten met enkele pangio kuhli's en wat oto's.

Afgezien van de allereerste bak zullen ze allemaal 'net' beplant worden, veel hout, mos, steen...

Nog iemand die inmiddels gebeten is door de microbe?  :happywink:

Lou

Ik heb al langer dit virus  :yes:
Momenteel heb ik alles weg gedaan. Ook wegens tijdgebrek.

Ik had een 500l en 300l aquarium.
Het 500l aquarium was ingericht met voor maanvissen groot te trekken. Het was de bedoeling om dan een groter aquarium te plaatsen voor deze schoonheden.
Het 300l aquarium ging een plantenbak worden. Die had ik nog maar enkele maanden.
Door de relatiebreuk heb ik alles verkocht.
De moment dat ik weer tijd genoeg heb komt er zeker een 2m bak terug met maanvissen :-)

300l

500l

En de plannen om een groter aquarium te maken waren er ook.

Vind het wel jammer eigenlijk...

kiangara

Citaat van: Lou op mei 03, 2015, 12:37:33
Ik heb al langer dit virus  :yes:
Momenteel heb ik alles weg gedaan. Ook wegens tijdgebrek.

Ik had een 500l en 300l aquarium.
Het 500l aquarium was ingericht met voor maanvissen groot te trekken. Het was de bedoeling om dan een groter aquarium te plaatsen voor deze schoonheden.
Het 300l aquarium ging een plantenbak worden. Die had ik nog maar enkele maanden.
Door de relatiebreuk heb ik alles verkocht.
De moment dat ik weer tijd genoeg heb komt er zeker een 2m bak terug met maanvissen :-)

300l

500l

En de plannen om een groter aquarium te maken waren er ook.

Vind het wel jammer eigenlijk...

Komt wel goed!
Ooit zal je dat wel kunnen zetten  :thumbs:

Joyco

Hier ga ik twee bakken wegdoen om 1 grotere in de plaats te zetten...
Dan heb ik 1 van 180cm, 1 van 100cm, 1 van 55cm en 2 van 35cm breed...
De bewonersbestanden heb ik flink aangepast... geen guppen, geen molly's meer... en onze blue dream garnalen zijn nu ook flink aan het vermeerderen dus die mogen binnenkort naar een grotere bak verhuizen.

Lou

Citaat van: kiangara op mei 04, 2015, 14:39:49
Komt wel goed!
Ooit zal je dat wel kunnen zetten  :thumbs:

Thx, komt er zeker. Maar de prioriteiten liggen nu gewoon anders  :wink:

Joyco

:yeek: :yeek: :yeek:
Heb ik net mijn bodem volledig veranderd en mijn bestand volledig naar mijn goesting gezet...
Plande ik om een nieuw schooltje en wat nieuwe whg's te halen als ik een nieuwe job heb...

HEB IK NU TOCH WEL GEEN WITTE STIP ZEKER
:doh: :doh: :doh:

Morgen maar dadelijk naar de aquawinkel voor medicatie... zal nog lachen worden om iets te vinden dat mijn garnalen en slakken ook niet schaadt

Lou

Witte stip kan je best zonder medicatie behandelen (zeker als je met garnalen en slakken zit).
Ik zou al beginnen met de temperatuur te verhogen... Naar 30-31°
Hou je vissen goed in het oog. Zorg voor voldoende oppervlakte beweging zodat ze genoeg zuurstof hebben (warmer water is zuurstof armer).

Als je temperatuur zo hoog is geen medicatie gebruiken.
Je hebt ook een facebookgroep aquarium@home. Daar zitten enkele experts (vis ziektes) die je zeker verder kunnen helpen.

kiangara

de medicatie tegen de witte stip doodt je garnalen  :?

Sass

Ik had mijn eerste aquarium toen ik 12 jaar was, en sindsdien hebben we altijd minstens 1 aquarium staan. Momenteel 'maar' 1, maar er zijn momenten geweest dat we er veel meer hadden. Belangrijk is echt goed op te letten waar je de vissen koopt. Kijk goed of je geen bakken ziet staan met zieke vissen. Meestal wordt hetzelfde netje gebruikt om de vissen uit de verschillende bakken te halen, maar daarom is het echt belangrijk dat er geen zieke vissen zijn.
We hebben allerlei zoetwatervissen gehad, nooit zoutwatervissen. Maar het beste is toch om niet al teveel soorten met elkaar te mengen. Momenteel hebben we bijna exclusief guppy's, en dat zijn hele mooie, en vooral hele dankbare visjes !

Joyco

Citaat van: kiangara op mei 11, 2015, 11:58:25
de medicatie tegen de witte stip doodt je garnalen  :?

toch enkel datgene waar koper in zit?  :denk: Dacht ik...

Witte stip zit ook in de bodem, dus het heeft geen zin om mijn vissen af te vangen en in quarantaine te zetten  :weetniet:
Heb nu Punktol van JBL bij... heb twee zuurstofpompen in mijn aquarium bijgezet. Temperatuur staat al wat hoger... maar ik merk dat mijn corydora's niet comfy zijn met die hogere temperaturen, dus ga terug geleidelijk zakken en toch met medicatie proberen