collapse

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

ZOOBIO.BE

Flexadin by Vetoquinol.

Auteur Topic: Invoer pup uit rabiesvrij land!  (gelezen 1140 keer)

Offline Ynexes

• warme hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
    • Dark Sensation
Invoer pup uit rabiesvrij land!
« Gepost op: oktober 03, 2017, 13:03:36 »
De maatregel om te enten tegen rabiŽs, zelfs onder Samber en Maas zou afgeschaft zijn hier in BelgiŽ! Heb ergens gelezen sedert maart 2016. Het is heel moeilijk om hier verdere informatie te vinden op het net.... misschien ligt het ook aan mij!
Dan stel ik mij de vraag, als je nu een pup uit Nederland invoert, die een rabiesvrij land is, geldt die maatregel van 15 weken dan ook nog? Kent er iemand degelijke informatie daaromtrent?
Ik persoonlijk vind dit, een zo ingrijpende inenting op het immuunsysteem van zo'n jong ding, niet redelijk! Ik zou een gat in lucht springen moest die maatregel afgeschaft zijn!

Offline Tinne1990

• verslaafde hondenvriend
  • *
Re: Invoer pup uit rabiesvrij land!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 03, 2017, 13:32:00 »
Voor zo ver ik weet, is die onnozele maatregel nog van kracht  :roll: niet dat het veel helpt. Oorspronkelijk was het de bedoeling dat het de invoer van broodfok pups zou bemoeilijken.

Offline -Dorien-

• hondenvriend pro
  • *
    • Doggies & Daffodils
« Reactie #2 Gepost op: oktober 03, 2017, 14:49:08 »
Maatregel is inderdaad nog van kracht. Ik ken iemand die momenteel aan het wachten is tot haar pup 15 weken oud is om hem te gaan halen in Nederland. Ze heeft het nagevraagd bij 2 dierenartsen en eerder mag hij het land niet in.

Offline Sedde

• *
« Reactie #3 Gepost op: oktober 03, 2017, 17:14:16 »
In principe is die maatregel nog van kracht, maar dierenartsen zijn sinds vorig jaar ergens niet meer verplicht die pups aan te geven als ze uit een niet-risicoland komen en niet gevaccineerd zijn tegen rabiŽs. Dus eigenlijk is er ergens wel een versoepeling.

Als je meer info wilt hierover, kan je best contact opnemen met het FAVV. Zij zijn daar het best van op de hoogte.

Offline mixani

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #4 Gepost op: oktober 03, 2017, 20:30:59 »
Het enten is afgeschaft voor pups die vertrekken vanuit Belgie echter de 15 weken regel blijft van kracht, 2 weken geleden nog een koppel geweten die controle hebben gekregen na een anonieme melding , ze hadden een pup van Nl 11 weken boete zal nog volgen en ze hebben goed op hun donder gehad,  hebben geluk gehad dat de pup bij controle 14 weken en die dag al van controle al ingeent mocht worden, waren ze in de week van de melding komen controleren was het een heel ander verhaal geweest.

Nu ge doet ermee wat ge wilt ma ga niet aan de grote klok hangen dat je een pup voor 15 weken van het buitenland hebt.

Offline Ynexes

• warme hondenvriend
  • *
    • Dark Sensation
« Reactie #5 Gepost op: oktober 04, 2017, 05:59:48 »
Het enten is afgeschaft voor pups die vertrekken vanuit Belgie echter de 15 weken regel blijft van kracht, 2 weken geleden nog een koppel geweten die controle hebben gekregen na een anonieme melding , ze hadden een pup van Nl 11 weken boete zal nog volgen en ze hebben goed op hun donder gehad,  hebben geluk gehad dat de pup bij controle 14 weken en die dag al van controle al ingeent mocht worden, waren ze in de week van de melding komen controleren was het een heel ander verhaal geweest.

Nu ge doet ermee wat ge wilt ma ga niet aan de grote klok hangen dat je een pup voor 15 weken van het buitenland hebt.
Nu, die vraag die ik stelde, was niet voor mij bedoelt! Ik denk niet dat de maatregel zal omzeild worden. Het staat de mensen  vrij om zich te informeren, niet?
Toch klopt er hier iets niet! In BelgiŽ moet er niet meer geŽnt worden, maar als de pup uit een land komt binnen de EU, zoals Nederland, die rabiesvrij is, moet er toch geŽnt worden.... waar is de logica?
Zogezegd om de broodfok in te perken.... komen er nu ook broodfokpuppies uit Nederland tegenwoordig? Denk het niet.Trouwens de prijzen zouden heel wat hoger zijn, in vergelijking met de Oostbloklanden. Die malafide hondenhandelaars zoeken naar het goedkoopste om zoveel mogelijk winst te maken.
Veel zin heeft die maatregel niet, want die maffia importeert nog altijd veel te jonge hondjes, met valse documenten.... dierenartsen worden er iedere dag mee geconfronteerd!

Offline kwidoer

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #6 Gepost op: oktober 04, 2017, 08:06:53 »

Dus dat koppel heeft bezoek gehad van een inspecteur ? Waarschijnlijk met vervoer inbegrepen is die inspecteur daar dan toch een halve dag mee   bezig geweest ?  Tijd dat ze beter hadden gespendeerd voor echte wanpraktijken bij de broodfokkers te controleren !

Offline mixani

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #7 Gepost op: oktober 04, 2017, 10:16:49 »
Erger nog ze waren met 3 om te komen inspecteren...

Offline kwidoer

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #8 Gepost op: oktober 04, 2017, 14:42:21 »
Ze hadden toch wel een veiligheidspak aan hoop ik . Stel dat die puppy hen had gebeten  :vuistje:

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #9 Gepost op: oktober 04, 2017, 16:59:12 »
Dus dat koppel heeft bezoek gehad van een inspecteur ? Waarschijnlijk met vervoer inbegrepen is die inspecteur daar dan toch een halve dag mee   bezig geweest ?  Tijd dat ze beter hadden gespendeerd voor echte wanpraktijken bij de broodfokkers te controleren !
Dat gebeurt veel vaker dan je denkt hoor: ik ben ook gemeld geweest door iemand als "fokker van honden" en heb toen ook inspectie van Dierenwelzijn gekregen. Dat was er wel maar eentje. Maar goed georganiseerd zijn ze daar toch ook niet want die stond dus gewoon op een dag voor de deur (al een geluk was er iemand thuis) en die dag was wel al 12 weken na de geboorte waardoor het merendeel dus ook al weg was en niet meer geÔnspecteerd kon worden.  :weetniet:

Maar ik heb nu dus wel een officieel document van Dierenwelzijn dat stelt dat alles prima in orde was en dat de resterende pups correct gevaccineerd en gezond waren.

Maar inderdaad: met verplaatsing en al erbij is die inspecteur daar toch al snel enkele uren aan kwijt geweest. Vraag me af of broodfokkers ook elke keer Dierenwelzijn over de vloer krijgen als ze een nest gefokt hebben (kortom: aan de lopende band dus)...ik betwijfel dat ten zeerste (a ja: is tenslotte niet nodig want die hebben een "controle-dierenarts"  :roll:).

Offline benji

• geavanceerde hondenvriend
  • *
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2017, 23:48:34 »
De maatregel om te enten tegen rabiŽs, zelfs onder Samber en Maas zou afgeschaft zijn hier in BelgiŽ! Heb ergens gelezen sedert maart 2016. Het is heel moeilijk om hier verdere informatie te vinden op het net.... misschien ligt het ook aan mij!
Dan stel ik mij de vraag, als je nu een pup uit Nederland invoert, die een rabiesvrij land is, geldt die maatregel van 15 weken dan ook nog? Kent er iemand degelijke informatie daaromtrent?
Ik persoonlijk vind dit, een zo ingrijpende inenting op het immuunsysteem van zo'n jong ding, niet redelijk! Ik zou een gat in lucht springen moest die maatregel afgeschaft zijn!

de regel is:   Houd je mond dicht en doe wat je wil

Vertrouw niemand en zelf je zogenaamde vrienden en op HS ... die regel geldt voor iedereen
Houd je mond dicht  .een goede DA houd ook zijn mond dicht   

Offline Joska

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #11 Gepost op: oktober 10, 2017, 09:51:40 »
Nu, die vraag die ik stelde, was niet voor mij bedoelt! Ik denk niet dat de maatregel zal omzeild worden. Het staat de mensen  vrij om zich te informeren, niet?
Toch klopt er hier iets niet! In BelgiŽ moet er niet meer geŽnt worden, maar als de pup uit een land komt binnen de EU, zoals Nederland, die rabiesvrij is, moet er toch geŽnt worden.... waar is de logica?

De logica is dat in Belgie het een Belgische regel is (afgeschaft in 2016 door min. van landbouw Borsus), en eens over de grens het een Europese regel is.

Offline Sedde

• *
« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2017, 11:08:49 »
een goede DA houd ook zijn mond dicht

Een goede DA houdt zich aan de wet en riskeert niet dat hij/zij op het matje geroepen wordt omdat hij mee helpt aan het omzeilen van wetten, hoe krom ook. Het grote probleem met rabiŽs is dat het ook dodelijk is voor mensen, daarom kan je niet zomaar dingen door de vingers zien en doen de instanties er ook niet lacherig om.
Hou je DA er gewoon buiten, neem die pup pas mee naar daar als die volledig in orde is qua entingen.

Offline mixani

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #13 Gepost op: oktober 11, 2017, 10:51:04 »
.een goede DA houd ook zijn mond dicht
Eigenlijk doet een goede DA dat niet, het is nog steeds een wet.

Offline benji

• *
« Reactie #14 Gepost op: oktober 11, 2017, 14:08:20 »
Een goede DA houdt zich aan de wet en riskeert niet dat hij/zij op het matje geroepen wordt omdat hij mee helpt aan het omzeilen van wetten, hoe krom ook. Het grote probleem met rabiŽs is dat het ook dodelijk is voor mensen, daarom kan je niet zomaar dingen door de vingers zien en doen de instanties er ook niet lacherig om.
Hou je DA er gewoon buiten, neem die pup pas mee naar daar als die volledig in orde is qua entingen.

Nee dat is geen goede DA
Een goede DA moet de goede gezondheid van de dieren nagaan ..
De rest is gewoon kassa
Een DA waar de gezondheid geen prioriteit is zeker vermijden
Goede fokkers van BelgiŽ hebben niks te vrezen van de concurrentie ...alleen degene die met ongezonde en hoge inteelt kweken zou ik maar mijden ....een echte maffia

Offline benji

• *
« Reactie #15 Gepost op: oktober 14, 2017, 18:45:21 »
Eigenlijk doet een goede DA dat niet, het is nog steeds een wet.
x
Weet je dat DA dat niet meer verplicht zijn ...en geen boete meer riskeren

Dus dat valt al buiten discussie

Hondenvrienden.be

« Reactie #15 Gepost op: oktober 14, 2017, 18:45:21 »
Dier algemeen

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal