collapse

Auteur Topic: Burenbemiddeling gestopt. En nu?  (gelezen 1281 keer)

Offline sophieB

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Burenbemiddeling gestopt. En nu?
« Gepost op: december 15, 2018, 07:38:00 »
2 jaar geleden hebben wij ons huis gekocht, en ook meteen last met een buurvrouw er gratis en voor niks bij gekregen.
Mevrouw roept en tiert al sinds onze verhuis dat we de deur van de auto te hard toeslaan en dat onze honden heel de dag door blaffen als we werken zijn.
Politie is al 4x langsgeweest (ook onaangekondigd) en kan niks vaststellen.
2 weken geleden burenbemiddeling opgestart in de hoop een deftig gesprek met mevrouw te kunnen aangaan maar helaas... mevrouw verzint de ene leugen na de andere. Uit pure ellende hebben wij een camera geinstalleerd om de honden te filmen overdag en gemerkt dat de honden heel de dag stil zijn. De beelden hebben we voorgelegd aan de bemiddelaar die mevrouw hierover aangesproken heeft maar ze weigert pertinent om van haar standpunt af te wijken. Hierop heeft de bemiddelaar zelf het dossier stopgezet aangezien hij niets meer voor haar en ons kan betekenen. Mevrouw blijft liegen en onze honden zorgen niet voor overlast. Hij raadde haar aan om terug naar de politie te stappen als ze klachten blijft hebben.
Nu is mijn vraag: kan ik zelf al iets doen om dit te vermijden? Wij hebben geen zin om tot in het oneindige mee te gaan in dit verhaal en continu te moeten bewijzen dat er geen overlast is.
Ik ga donderdag met onze wijkagent overleggen maar vrees dat hij niet veel gaat kunnen helpen.
Ondertussen blijft mevrouw ons zwartmaken bij de rest van de buren en dreigt de dochter met vredegerecht en zo veel meer. Ze wil zelfs op ons dak klimmen om de honden te filmen  :doh:
Kan ik bijvoorbeeld klacht indienen tegen haar wegens laster? Ik mag mevrouw niet filmen als ze weer eens begint te razen en zich gedraagt zoals een stervende zwaan maar ze heeft het wel toegegeven tijdens het gesprek met de bemiddelaar waarvan ook notitie is genomen.
Iemand ervaring hiermee?

Offline sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
Re: Burenbemiddeling gestopt. En nu?
« Reactie #1 Gepost op: december 15, 2018, 09:29:01 »
Ik zou gewoon hele dagen mijn honden filmen denk ik, nu je het materiaal toch hebt. Als ze dan komt met '15/12 hebben de honden heel de dag geblaft' heb jij het tegendeel in handen.
Nu, is het niet aan haar om te bewijzen dat het zo is? Lijkt me moeilijker om te bewijzen dat het niet zo is... En nu de politie ook al vaststelde dat zij niets hoorden is het ook wel al heel goed denk ik.

Als ze op je dak klimt, klacht neerleggen, dat in ieder geval.

Laat even weten wat je wijkagent zei.

Offline Semulido

• *
« Reactie #2 Gepost op: december 16, 2018, 13:13:20 »
Mijn man is wijkagent en zegt dat dat zal moeten geregeld worden door het vredegerecht. Jij hebt echter wel de bewijzen in handen van je camerabeelden.

Offline Steve

• hondenvriend pro
  • *
  • Geslacht: Man
    • Jachthondenkennel "des Senteurs du Ciel"
« Reactie #3 Gepost op: december 18, 2018, 13:17:23 »
Dossier samen stellen met al je bewijsmateriaal, afspraak maken met advocaat burgerlijk recht, dossier afgeven. Advocaat zal je verder adviseren (voor dergelijke problemen zul je inderdaad bij de vrederechter terecht komen). Vermits je buurvrouw waarschijnlijk niet zal meewerken wordt dat dan dagvaarding door gerechtsdeurwaarder voor haar. Gaat jou natuurlijk ook geld kosten (advocaten zijn wettelijk verplicht je bij het eerste contact al meteen de prijslijst van hun diensten te overhandigen zodat je daar meteen een goede kijk op hebt).

Maar het inschakelen van advocaten doet toch nog steeds wonderen om het (wan)gedrag van mensen stop te zetten en zelfs als dat niet is en je dus met een marginaal/gestoord geval te maken hebt, ziet het er mij uit dat jij een veel sterkere case hebt dan zij.

Offline witte duivels

• *
    • Witte Duivels Domein
« Reactie #4 Gepost op: december 21, 2018, 16:38:39 »
Vredegerecht!
Zelfde meegemaakt, de rechter heeft een deurwaarder aangesteld, die meerdere keren op onaangekondigde dagen kwam vaststellen, zijn besluit telde (in onze voordeel)

Offline sophieB

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #5 Gepost op: december 21, 2018, 17:27:50 »
Bedankt allemaal,

Wij gaan volgende week ons dossier voorleggen aan een bevriende advocaat en horen hoe we hier best mee verder gaan.
Onze wijkagent vertelde inderdaad dat hij sowieso van elke klacht melding moet maken. Onze bemiddelaar had wel nog bij mevrouw aangedrongen om het begrip verdraagzaamheid ter harte te nemen 🤔
Wordt ongetwijfeld vervolgd...

Offline Ilse23

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #6 Gepost op: januari 07, 2019, 14:03:41 »
Wat je ook doet...
Hou er rekening mee dat ze naast jou woont en nooit gaat stoppen. Ongeacht hoeveel advocaten, geld etc je er tegenaan gooit.
Dat mens is ziek in haar hoofd en het zal nooit stoppen.

Maar zorg dat je voldoende bewijs in handen hebt, om uw onschuld te bewijzen.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal