collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Welke voeding na verslikkingspneumonie  (gelezen 1780 keer)

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
Welke voeding na verslikkingspneumonie
« Gepost op: augustus 16, 2012, 14:29:21 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
1 van onze honden (bijna 15) heeft een verslikkingspneumon ie gehad. Hij is nu weer thuis van de dierenkliniek, maar zal nog heel lang heel veel medicatie moeten krijgen. Ze hebben gezegd dat we moeten proberen om hem te laten neerzitten tijdens het drinken en eten, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Ook zijn voeding moet aangepast worden, zodat hij nu zaken kan eten die gemakkelijker naar binnen glijden.  Geen korrels meer dus. Blikvoer is hij niet wild van (heb al verschillende soorten geprobeerd), Duck wil hij niet. Vanmorgen geprobeerd met gehakt, maar dat heeft hij weer overgegeven. Iemand nog tips, of ervaringen?
Gisteren heeft hij wel een heel klein beetje zalm en sardienen gegeten.

Online witte duivels

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 2343 HV-Punten
    • Witte Duivels Domein
Re: Welke voeding na verslikkingspneumonie
« Reactie #1 Gepost op: augustus 16, 2012, 14:34:17 »
KVV?

Offline Illeke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 364 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: augustus 16, 2012, 14:36:06 »
Ik zeg ook kvv.
Er zijn nog veel andere diepvriesvoedingen dan Duck. Ook zeer veel verschillende smaken.
Ik zou het daar dus eens gaan zoeken.

Veel beterschap voor je hondje.

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #3 Gepost op: augustus 16, 2012, 15:03:24 »
Je kan misschien ook even tijdelijk (tot je een kvv gevonden hebt die hij wel eet?) de brokken weken met water of melk.
Eens genoeg geweekt de mixer erin zetten en zien dat het een zeer gladde brij is?
(men oma heeft momenteel hetzelfde voor en mag enkel vloeibaar eten en van drinken aangedikt drinken, dus het mag ook niet te waterig zijn precies-

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #4 Gepost op: augustus 16, 2012, 15:07:21 »
Ik zou idd zoals Evie zegt de brokken proberen te weken en mixen.

Lees dit topic ook eens:

http://www.hondenvrienden.be/forum/medisch-en-gezondheid/pup-hapt-te-veel-lucht-en-blijft-overgeven/

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: augustus 16, 2012, 15:16:08 »
Over dat mixen hoor ik verschillende dingen. De ene zegt dat het goed is, de andere (zoals Evie zegt) dat het niet tť vloeibaar mag zijn... :weetniet:
En melk is toch niet gezond voor honden?

Ik wist niet dat er nog andere diepvriesvoeding bestond dan Duck. Daar kan ik zeker eens naar kijken, bedankt!

Offline evie

• *
  • 3455 HV-Punten
  • waasland
« Reactie #6 Gepost op: augustus 16, 2012, 15:20:30 »
een papje is niet lopend en dus niet te vloeibaar in mijn ogen.

Mijn honden zijn melk gewoon dus kunnen er tegen en vinden het zeer lekker, als je hond het niet gewoon is zou ik gewoon in water weken dan.

Offline Illeke

• *
  • 364 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2012, 16:05:49 »
Ik wist niet dat er nog andere diepvriesvoeding bestond dan Duck. Daar kan ik zeker eens naar kijken, bedankt!

Ja hoor, er zijn nog een heel deel andere merken die diepvries compleetvoeding aanbieden. Ik zelf geef bijvoorbeeld Naturis. Je moet misschien wel even zoeken naar een winkel in je buurt die het verkoopt en die goede info kan geven.
In tussentijd zou ik het papje gemaakt door water ook zeker proberen.

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2012, 16:14:03 »
Er is blijkbaar een winkel op tien km van mijn deur, dus ga dat zeker eens proberen. Hebben ze ook een gamma voor senioren? Want vind dat niet direct terug op de site?

Offline Kimmy

• *
  • 79 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2012, 16:16:04 »
de vlokkenvoeding van Happy Dog? Kimmy eet die en dat gaat prima, zijn een soort vlokken die je aanlengt met water tot een papje, dit is een volwaardige voeding. google maar eens.

Offline Illeke

• *
  • 364 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2012, 16:20:51 »
Seniorenvoeding in kvv denk ik niet. Maar ik ben niet zeker, ik ben met volwassen honden gestart met kvv en heb nog geen 'oldies' onder men beestjes. Ik geloof dat de filosofie van kvv hierin is dat elke hond ongeacht leeftijd (dus ook pups) dezelfde voeding krijgen omdat ze in de natuur ook hetzelfde eten.  :weetniet:

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: augustus 16, 2012, 16:29:20 »
Die Happy Dog ziet er ook wel interessant uit, maar waar kan je dat kopen in BelgiŽ?

Offline Kimmy

• *
  • 79 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: augustus 16, 2012, 17:06:33 »
wij kopen dat via de hondeschool, zit in Groede net over de grens.. ik weet niet vanwaar je bent???
Je kon het ook online bestellen via zooplus, maar sinds deze week zie ik daar de vlokken niet meer bij staan, ze zijn net vernieuwd en ik vrees dat ze ze nog niet terug in het assortiment hebben. Ik kan voor je informeren of de hondenschool weet waar ze in belgie te koop zijn.

Offline san de bels

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2012, 17:30:52 »
Ik moest voor Ziggy na zijn operatie aan z'n strottenhoofd zijn eten in balletjes gedraaid van een 3cm doorsnede, met de hand voeren.
Ik heb toen vanalles geprobeerd, maar afgekookte kip/vis met doorgekookte rijst (of aardappels) met groenten lukten voor dat doel het beste.  Na het koken en afkoelen in de foodprocessor en balletjes draaien maar  :lol:
Ik kookte voor 2 dagen en bewaarde de rest in de koelkast.
En hij vond het heeeeeeel lekker  :wink:
Groetjes, Sandra Jazz, Ziggy en Marley !!!

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2012, 18:45:36 »
Ik ben net terug van de dierenkliniek, en het was een andere dan de vorige keer. Deze zei ook dat het echt afhangt van hond tot hond, en dat ik in principe alles mag geven, en dan zien hoe hij erop reageert. Ik mag dus ook mixen en mengen met water.
Nu, sowieso drinkt hij al erg veel, en hij verliest zeer veel urine sinds zijn opname in het ziekenhuis. Misschien dat ik best voor vaste voeding ga, ook al om zijn stoelgang wat vaster te maken (nu is het nog allemaal diarree). Heb voor vanavond eens een stuk zalm uit de diepvries genomen. Misschien kan ik daar wat basmati-rijst bijmaken, dat zal misschien het beste plakken?  :denk:

Kimmy, ik ben van Ninove, tussen Gent en Brussel, dus voor mij is dat al een heel eind weg. Moest je eens kunnen navragen waar dat nog verkocht wordt in BelgiŽ, dan zou dat heel vriendelijk zijn.

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: augustus 17, 2012, 11:43:28 »
De rijst met zalm heeft hij opgegeten..en nadien weer overgegeven.
De Naturiswinkel was dicht.
Heb nu in zoomart een aantal verpakkingen uit de diepvries gekocht die ze daar hadden, naast Duck. Uitproberen wat hij wil eten.

Offline Illeke

• *
  • 364 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: augustus 17, 2012, 12:00:31 »
Spijtig dat het niet gelukt is met de zalm en rijst.
Misschien in eerste instantie ook wat in heel kleine hoeveelheden geeft? Of zoals San zegt effe met de hand.

Offline san de bels

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 93 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: augustus 17, 2012, 16:33:14 »
Wat ik van je bericht begrijp heeft hij nu een verslikpneunomie ?!
Ziggy heeft een aspiratiepneunomie gehad, het ziektebeeld is eigenlijk hetzelfde, en hij heeft daar maanden voor nodig gehad om daarvan te herstellen.  Ziggy gaf ook heel gemakkelijk over, daar kreeg hij omeprazole 10mg voor, die hij nu nog steeds elke ochtend inneemt, en met een spuitje moest ik voor de maaltijden dan ook nog primperan geven.
Ziggy kreeg zijn maaltijd zittend met zijn kopje omhoog, met de hand gevoerd, tot 6x daags in het begin.
Hij moest echt wel zware antibiotica innemen en daar leed zijn maag ook onder.
Ik hoop dat voor jullie hond alles goed komt, sterkte  :huggg:
Groetjes, Sandra Jazz, Ziggy en Marley !!!

Offline Nathalie

• warme hondenvriend
  • *
  • 8 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: augustus 19, 2012, 13:12:35 »
Jammer genoeg zal hij nooit meer helemaal herstellen. Hij is al bijna vijftien, dan weet je dat ze nog enkele maanden tegoed hebben, misschien tot nieuwjaar, maar ook niet meer. De dierenarts vond wel, dat we zeker er hem nog deze keer konden proberen door te halen, omdat zijn algemene conditie voor de rest zeer goed was. Jammer genoeg is hij nu incontinent uit het ziekenhuis gekomen. Ik hoop dat het aan de medicatie ligt. Diarree ziet er al een ietsiepitsie beter uit.
Ik probeer hem elk uur een drietal balletjes te voederen, al zittend uit de hand, . Hij krijgt Zantac, primperan, myocholine, zware antibiotica+metacam voor zijn rug.
Het enige wat hij voorlopig wil eten, is zuiver gehakt. Niet 100% qua voeding, maar beter dan niets. Gisteren niets overgegeven, vanmorgen weer een klein beetje.
De naturiswinkel opgebeld, die bestaan blijkbaar nog, maar zijn aan het verbouwen. Mag wel nog om eten gaan.
Uiteraard valt dit net voor nu we dinsdag op vakantie vertrekken. Ik zou al liever thuis blijven, maarja, wat lost dat op. :muur:

Online myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 19, 2012, 13:19:45 »
Is wel sneu voor je hond ; misschien eens proberen met yoghurt is zacht en volgens onze DA goed voor de hond ?

Hoop op toch wat beterschap voor je hond  :huggg:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal