collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Vegetarisch voeren  (gelezen 10933 keer)

Offline Joni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vegetarisch voeren
« Reactie #140 Gepost op: maart 09, 2013, 11:48:10 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik wil hier enkel nog aan toevoegen dat het vlees dat aan honden wordt gegeven, toch meestal afval is, dat niet gebruikt wordt voor menselijke consumptie.  Daar concludeer ik uit dat er voor die hond dan ook geen koe of varken speciaal is moeten sterven, aangezien de "goede" delen toch niet voor de hond waren voorbestemd.  Vanuit die hoek bekeken, blijft onze hond een afval-eter, en zijn er voor hem geen  extra dieren geslacht.

Ergens snap ik je redenering (ik gebruik deze voorlopig ook halfenhalf om mijn geweten te sussen voor het geven van brokken aan onze honden), maar onlangs besefte ik dat je dit 'afval' wel betaalt, en dit geld gaat naar de vleesindustrie. Dus je draagt wel degelijk bij door slachtafval aan te kopen.

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
« Reactie #141 Gepost op: maart 10, 2013, 22:11:45 »
Ergens snap ik je redenering (ik gebruik deze voorlopig ook halfenhalf om mijn geweten te sussen voor het geven van brokken aan onze honden), maar onlangs besefte ik dat je dit 'afval' wel betaalt, en dit geld gaat naar de vleesindustrie. Dus je draagt wel degelijk bij door slachtafval aan te kopen.

Jij vind dit  "industrie" ; ik vind dat "eten produceren voor een heleboel mensen".

En vind je het niet normaal dat je betaald ?  Ik wel, iemand heeft daar zijn tijd en moeite in gestoken, iemand heeft daar brok van gemaakt en vervoerd, iemand heeft dat in zakken gestoken.

Iedereen moet zijn kost verdienen, niet ?

Als er niemand meer "voer" of voedsel maakt, wat ga je dan eten ?  Invoeren uit een land dat veel minder streng is in normen qua hygiene en dierenwelzijn ???????
Want draai of keer het zoals je wilt, zowel jij als je hond moet eten.

Offline ben

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 89 HV-Punten
« Reactie #142 Gepost op: maart 11, 2013, 09:32:04 »
maar onlangs besefte ik dat je dit 'afval' wel betaalt, en dit geld gaat naar de vleesindustrie.
Die plantjes en groentes enzo die je eet plant/pluk je die zelf of koop je die betalend in de winkel?
Dat je zelf geen vlees eet dat is geheel jou ding maar een dier wat zelf die keuze niet kan maken die moet je zo een keuze niet op leggen,geef je hond wat hij van nature nodig heeft een huisdier moet geen experiment zijn waar je je eigen overtuigen op opdringt.
Doe anders eens de test leg hem groente en vlees voor zijn neus en kijk eens als hij het vlees negeert en een volwaardige vegetariŽr wil zijn indien wel dan ben je goed bezig indien niet is er toch ne hoek af in mijn ogen als je hem toch de rest van zijn leven zijn vlees ontneemt
nogmaals je hond kan niet praten en zeggen ik wil geen vlees nee die zal van uit zijn natuurlijke drang gewoon vlees eten zonder daar een moreel bezwaar tegen te hebben wat nogal logisch is het zijn honden/dieren en wij mensen.
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2013, 09:35:43 door ben »

Offline Joni

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #143 Gepost op: maart 11, 2013, 14:15:26 »
Jij vind dit  "industrie" ; ik vind dat "eten produceren voor een heleboel mensen".

En vind je het niet normaal dat je betaald ?  Ik wel, iemand heeft daar zijn tijd en moeite in gestoken, iemand heeft daar brok van gemaakt en vervoerd, iemand heeft dat in zakken gestoken.

Iedereen moet zijn kost verdienen, niet ?

Als er niemand meer "voer" of voedsel maakt, wat ga je dan eten ?  Invoeren uit een land dat veel minder streng is in normen qua hygiene en dierenwelzijn ???????
Want draai of keer het zoals je wilt, zowel jij als je hond moet eten.

Natuurlijk is het logisch dat je hiervoor betaalt, ik zeg nergens dat dit 'verkeerd' is - integendeel! Ik ben het daar volledig mee eens en vind dat elk iets dat bruikbaar is niet mŗg weggegooid worden en voor elk iets moet een faire prijs gevraagd worden. Uiteraard moet ik eten en mijn hond ook, dat de vleesindustrie daar geen deel hoeft van uit te maken is net hetgeen waar ik naar streef. Ik neem aan dat je dit wel al meteen doorhad, dus ik begrijp niet goed waar je met dit bericht naartoe wil. De overmatige vraagtekens zijn trouwens erg storend en doen nogal vingerwijzend overkomen (kan natuurlijk perceptie zijn).

@ Ben: Ik ben een hondeneigenaar dus elk iets dat ik met mijn hond wel of niet doe beslis ik zelf - gelukkig - en ik leg hen met plezier keuzes op :wink: Ik kies ervoor dat ze binnen slapen, ik kies ervoor welk merk voer ze krijgen, ik kies ervoor wanneer ik hun leven wel of niet beŽindig, en ik kies ervoor dat ze zich niet kunnen voortplanten. Als ik onze honden een lever voor hun neus leg en daarnaast een pak chocolade, kiezen ze trouwens steevast voor de chocola (hypopthetisch - ik neem aan dat je begrijpt waar ik naartoe wil). En of een hond al dan niet een omnivoor is, is de vraag in dit topic dan ook niet, zo ver kwam ik zelf ook wel :wink: Voor een filosofische "discussie" staat dit topic hier niet - voel je wel volledig vrij om het elders te openen - ik vroeg naar ervaringen van mensen of objectieve kennis over vlees / vegetarisch voeren. Bedankt aan al degenen die hier info over gaven trouwens! (ook via PB)
« Laatst bewerkt op: maart 11, 2013, 14:18:18 door Joni »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal