collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Vegetarisch voeren  (gelezen 10936 keer)

Offline an

• hondenvriend pro
  • *
  • 90 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • Echtenhof, bouviers en corgi's
Re: Vegetarisch voeren
« Reactie #120 Gepost op: april 14, 2012, 22:21:28 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
citaat van Aikoo : De meesten mensen zijn aangewezen op het kopen van consumptievlees. Je weet echt niet of wil het niet weten,waar het vandaan komt, en wat die dieren al geleden hebben voor ze geslacht werden.Vlees met hormonen, antibiotica en andere medicaties,Dioxinekippen,en dolle koeien, zijn niet zomaar ontstaan.

Wij leven toevallig in één van de voedselveiligste landen ter wereld.  Waar inderdaad kan nagegaan worden van welk dier het vlees is waar jij op die moment bij je beenhouwer een lapje vlees van koopt. 
Wij wonen ook in één van de meest dier-vriendelijke landen ter wereld, waar er regels zijn ivm huisvesting, voeding, behandelen, ed. 

Als je niet WILT weten waar dat allemaal vandaan komt, dan kun je inderdaad rustig verder kritiek spuien, weinig kans dat er iemand je gaat tegenspreken, want de meeste mensen weten tegenwoordig amper nog dat melk van een koe komt.  Maar merkwaardig genoeg menen ze wel te weten wat er allemaal fout gaat met al die lieve diertjes die toch zo beestachtig afgeslacht worden voor menselijke en dierlijke consumptie.

Hier hadden we de dioxine-crisis : in andere landen gaan die eieren gewoon mee door (geen controle = niks weten = geen crisis é).
Op hormonen en op antibiotica wordt heus wel streng gecontroleerd hoor (wij durven geen behandeld dier -antibiotica, voor alle duidelijkheid-meegeven  naar het slachthuis, want dat wordt heel zeker ontdekt, net zoals dat in een ganse tank melk -5000 liter- ontdekt wordt).

En lijden dat die dieren doen, ongelofelijk. 
Onze landbouwers leven daarvan, ik weet niet of je daar al bij na gedacht hebt ?  Welk dier zal het meeste "produceren" denk je; eentje dat maar amper in leven blijft en niet meer op z'n poten kan staan, of eentje die een voeding krijgt die optimaal is, en voor de rest ook optimaal verzorgd wordt ????

Ik raad iedereen aan eens bij een boer binnen te springen, en eens zonder vooroordelen een uurtje met de boer te praten.  Je zou nog eens kunnen aangenaam verrast zijn.

Er is hier niemand op HV die zoveel van de voeding van z'n dieren weet, als gelijk welke boer.  Dat houdt, net als bij honden, wel meer in dan er wat voor kappen en hopen dat ze het lusten.

Ik wil hier enkel nog aan toevoegen dat het vlees dat aan honden wordt gegeven, toch meestal afval is, dat niet gebruikt wordt voor menselijke consumptie.  Daar concludeer ik uit dat er voor die hond dan ook geen koe of varken speciaal is moeten sterven, aangezien de "goede" delen toch niet voor de hond waren voorbestemd.  Vanuit die hoek bekeken, blijft onze hond een afval-eter, en zijn er voor hem geen  extra dieren geslacht.

Offline Lins

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #121 Gepost op: april 14, 2012, 22:56:57 »
Hilarisch hoe het voorbeeld van vitamine D compleeeeeeeet zijn doel mist... Sommige mensen lezen precies niet ALLE zinnetjes.

Men mag mij best tonen waar ik hier ooit heb beweerd dat een hond vitamine D nodige heeft en waar ik beweer dat een teveel van iets niet toxisch is...
Dan zet er nog bij: 'het is een voorbeeld eh mensen'. Omdat ik al op voorhand wist dat sommige mense het gewoon niet willen begrijpen...
Maar voor die mensen dan nog eens:

Ik heb een voorbeeld gegeven van vitamine D. ZOMAAR een voorbeeld. Ik had eender welke vitamine kunnen nemen. Ik wou aantonen, dat vitamines verschillend worden opgenomen, naargelang de oorsprong vanwaar ze komen. Plantaardig, dierlijk. Er is hier wezenlijk verschil in. ENKEL DIT WOU IK AANTONEN. Maar neen, krijg ik hier bijna mijn les gespeld over vitamine D!  :roll: Euh?

Best funny om zo een discussie te volgen.
Sommigen proberen zich te verweren... Waar er niet eens verweer nodig is... hihi...

Off topic, maar toch even melden: Is dat hier de gewoonte op dit forum, om 'te wuiven' naar iemand om feitelijk te zeggen ' ik heb mijne zeg gedaan en ik steek nu mijn vingers in mijn oren voor al hetgeen jij nu zegt'?
  • waardeerde dit.
*Dierenrijk...Mensdom...*

Online DarrenRastaKaité

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #122 Gepost op: april 14, 2012, 23:37:06 »
Hilarisch hoe het voorbeeld van vitamine D compleeeeeeeet zijn doel mist... Sommige mensen lezen precies niet ALLE zinnetjes.

Men mag mij best tonen waar ik hier ooit heb beweerd dat een hond vitamine D nodige heeft en waar ik beweer dat een teveel van iets niet toxisch is...
Dan zet er nog bij: 'het is een voorbeeld eh mensen'. Omdat ik al op voorhand wist dat sommige mense het gewoon niet willen begrijpen...

Ik heb een voorbeeld gegeven van vitamine D. ZOMAAR een voorbeeld. Ik had eender welke vitamine kunnen nemen. Ik wou aantonen, dat vitamines verschillend worden opgenomen, naargelang de oorsprong vanwaar ze komen. Plantaardig, dierlijk. Er is hier wezenlijk verschil in. ENKEL DIT WOU IK AANTONEN. Maar neen, krijg ik hier bijna mijn les gespeld over vitamine D!  :roll: Euh?

Sommigen proberen zich te verweren... Waar er niet eens verweer nodig is... hihi...

Off topic, maar toch even melden: Is dat hier de gewoonte op dit forum, om 'te wuiven' naar iemand om feitelijk te zeggen ' ik heb mijne zeg gedaan en ik steek nu mijn vingers in mijn oren voor al hetgeen jij nu zegt'?
Zo ver ik gelezen heb (in de vlugte) en het antwoord van mijn nicht (landbouwingenieur - animal care) klopt je 1ste en 2de post :wink:
Héél interessant topic voor haar, mssc moet ik haar hier eens laten antwoorden (is op de hoogte van zoogdierenvoeding, enz.) & houdt zich voor het moment bezig met weidedieren.

wat an zegt is waar ivm de boeren

(mannekes het is al laat, don't shoot me als er fouten in staan)

Online DarrenRastaKaité

• *
  • 709 HV-Punten
    • AppyLeash
« Reactie #123 Gepost op: april 14, 2012, 23:43:07 »
Als je eerlijk wil discussiëren, gebruik dan de juiste termen.aub.
Het schept anders verwarring.
UV stralen is niet hetzelfde als zonlicht.Ze zijn een deel in het spectrum van zonlicht.
Vit.D wordt als provitamine gestockeerd in de vetlaag, en met de hulp van zonlicht omgezet in vit.D.
En ja, Vit D3 wordt makkelijker gestockeerd en omgezet.

(onze grootouders waren nog zo gek niet als ze met recht beweerden, dat baby'tjes met hun armen en beentjes in de zon moesten liggen.Of toch alle dagen moesten buiten komen.Ook voor volwassenen is een 15 min. zonlicht voldoende om provit. D om te zetten.Wie van de ouderen onder ons herinnert zich nog,de "walgelijke"lepel levertraan elke dag.? Ja, omdat het veel provit.D bevat)

In dierlijke producten zitten nauwelijks koolhydraten, alleen zaken als glucose en lactose.
In vlees , vis en eieren zitten geen Koolhydraten.
Laat staan, glucose= een monosacharide , of lactose= melksuiker.
Deze stoffen vind je in zuivelproducten die weliswaar dierlijk zijn , maar niet direct horen in het voedingspakket van onze honden.
Trouwens in de natuur is er geen enkel dier dat nog melk gebruikt nadat het gespeend is.
Wat niet wil zeggen dat ze het niet lusten.Maar het is niet echt gezond.
Behalve de mens, drinkt en verbruikt melkproducten.

Koolhydraten, is een groepsnaam voor :
Mono-, bi-en polysachariden.Elk met zijn eigen functie en eigenschap.
Het is wel belangrijk dat je de onderlinge verschillen kent.
In planten worden Koolhydraten gemaakt via fotosynthese.Juist. Maar eigenlijk doet dit niets ter zake.
Maar ook  fruit bevat Koolhydraten namelijk Fructose of fruitsuiker.
Nochtans geven velen onder ons , een stukje fruit aan onze hond vb een appel,zonder enig probleem.
Hier wijd ik niet verder uit.Internet is hier een vruchtbare bron.

Honden die veel koolhydraten eten zullen veel sneller tandplak en tandsteen maken.
m.a.w. het gebit van een hond is niet geschiikt voor plantaardig voedsel.

Hier moet je dus onderscheid maken tussen de verschillende natuurlijke koolhydraten, en verwerkte.
vb brood en koekjes.
Maar het zijn niet zo direct de Koolhydraten die aanleiding geven tot plak.
Door het eten van te zacht voedsel, is er minder kauwfunctie en vermindert de zelfreinigend functie van de tanden, en mond.
Daarom is het belangrijk om onze honden meer kauwmogelijkheden te geven met botten, en ander hard voedsel.Botten zijn dan nog een bron van Calcium.
(Tussen haakjes, gedroogde eierschelpen gemalen in de ouderwetse koffiemolen zijn ook een goede bron van Ca)
Bij mensen is te zacht voedsel ook een van de redenen van Plak.
Ja.... een bot kauwen we nu zo direct niet. :vuistje:

Maar in de natuur eten honden ook groenten,namelijk uit de ingewanden van herbivoren,..
Maag, darmen en pens.Maar ze eten ook bessen in de natuur.
Nochtans geven sommigen onder ons hun hond wel worteltjes en sperziebonen zonder problemen.
En daar zitten zelfs veel koolhydraten in.

Toch wens ik nog even te vermelden dat: vit.D  als voedingssupplement zeer toxisch kan zijn.Samen met de andere vetoplosbare vitamines: A.D.E.K.Je kan gemakkelijk overdoseren.

Dit is dan het einde van mijn epistel en zoals bij Pip de Clown wuif ik je met genoegen uit.
Over en Out :wave:
en om te muggenziften: melksuiker is een andere benaming voor lactose. En lactose is een disacharide.
en is het nt disacharide ipv bisacharide?

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #124 Gepost op: april 14, 2012, 23:44:44 »

Stel je es niet zo aan seg  :roll: Hier wordt regelmatig heftiger gediscussieerd dan dit hoor!  :wink:
En wat dat wuiven betreft: nee dat is helemaal geen gewoonte hier, dat is gewoon Aikoo haar stijl van reageren, maar haar reacties kennende is dat hélemaal niet zo bedoeld als hoe jij het opneemt..  :wink: (en dan nog: so be it he!)

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline Aikoo

• *
  • 510 HV-Punten
« Reactie #125 Gepost op: april 15, 2012, 01:03:19 »
Stel je es niet zo aan seg  :roll: Hier wordt regelmatig heftiger gediscussieerd dan dit hoor!  :wink:
En wat dat wuiven betreft: nee dat is helemaal geen gewoonte hier, dat is gewoon Aikoo haar stijl van reageren, maar haar reacties kennende is dat hélemaal niet zo bedoeld als hoe jij het opneemt..  :wink: (en dan nog: so be it he!)
Dank je.

Ja ,ik wuif je vriendelijk uit. (Tenslotte kan je wuiven op verschillende manieren.Ik had je ook een zoen kunnen sturen, maar dan was je helemaal gebarsten)   :wink:
Ik heb mijn zeg gedaan, mijn standpunt en gevoeligheden uitgelegd,en sluit van mijn kant deze discussie af.
Dus om verdere botsingen te mijden sluit ik mijn inbreng af.

Van gedachten en opinies wisselen is voor mij iets serieuzer dan dit oeverloos gediscussieer.
Ben ik fanatiek omdat ik mij niet zomaar  laat bekeren door andere argumenten,of omdat je me niet kan overtuigen? Wel dan is dat maar zo.

Offline Aikoo

• *
  • 510 HV-Punten
« Reactie #126 Gepost op: april 15, 2012, 01:36:33 »
en om te muggenziften: melksuiker is een andere benaming voor lactose. En lactose is een disacharide.
Ja , je hebt gelijk het zijn disachariden.
Zelfs na herhaalde malen herlezen en verbeteren, sluipt er toch nog een foutje binnen.Sorry
Dat melksuiker lactose is staat duidelijk vermeld.(....of lactose= melksuiker.)

Wel je moet eens in de buurt van een slachthuis gewoond hebben, dan zie- en hoor je pas de werkelijkheid.Of den abattoir (zoals ze dat in Antwerpen op zijn Vlaams zeggen)

Dat de meeste boeren hun vee goed verzorgen dat zal wel zo zijn.Het is uiteindelijk hun broodwinning;
Beren castreren zonder verdoven, staartjes couperen omdat ze anders aan elkaars staart knabbelen ook zonder verdoving, zeugen die tussen tralies geklemd op een rooster liggen en de hopen biggen moeten voeden, en varkens die hun korte leven slijten op een rooster, want dat kuist gemakkelijker.
Dieren zijn maar dieren "dingen" die onze consumptiemaatschap pij dienen.
Vee komt er gewoonlijk beter vanaf, maar die zijn ook duurder.
De meeste kippen zijn daarentegen ook dikwijls de pineut.

Bij de beenhouwer kan je misschien te weten komen vanwaar dat vlees komt, maar in de supermarkt zie je alleen maar mooie pakjes.
Maar ik ben dan ook al in jaren bij geen beenhouwer meer binnen geweest.

En zoals ik hierboven al verklaarde,ik wens hier niet meer verder te discussiëren.
Ik gooi mijn handdoek in de ring.

« Laatst bewerkt op: april 15, 2012, 01:43:34 door Aikoo »

Offline stropertje

• hondenvriend pro
  • *
  • 378 HV-Punten
« Reactie #127 Gepost op: april 15, 2012, 09:19:30 »
Bij de beenhouwer kan je misschien te weten komen vanwaar dat vlees komt, maar in de supermarkt zie je alleen maar mooie pakjes.
An bedoelt niet dat er 'Bella, afkomstig van Boer Teun, ... straat nr. 19' bij staat  :mrgreen:. Wel dat de overheid dit kan traceren. In beide richtingen (dus waar een stuk vlees vandaan komt, en waar een stuk koe naartoe gegaan is). Dat is verplicht, dus zowel de pakjes van de supermarkt als bij de beenhouwer zijn traceerbaar.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #128 Gepost op: april 15, 2012, 14:08:20 »
idd en ook koolhydraten.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #129 Gepost op: april 15, 2012, 14:12:42 »
Trouwens in de natuur is er geen enkel dier dat nog melk gebruikt nadat het gespeend is.
Wat niet wil zeggen dat ze het niet lusten.Maar het is niet echt gezond.
Behalve de mens, drinkt en verbruikt melkproducten.

Wolven doden, vooralleer de welpen aan de groep voorgesteld worden een zwangere prooi. Het opeten van de melk vd prooi kalmeert de wolven en laat de introductie van welpen vlot verlopen. dixit Shaun Ellis. 

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #130 Gepost op: april 15, 2012, 14:28:11 »
In elk geval zal ik nu het gras noit meer hoeven afrijden. Een sze honger heeft, zal ze het gras wel afeten zeker? Lekker goedkoop en nog gezond ook. Af en toe een appeltje en peer in de tuin werpen en klaar.  :thumbs:

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #131 Gepost op: april 15, 2012, 14:37:52 »
Ik moet mijn verontschuldigingen aanbieden aan Joni. Ze heeft nl gelijk.

Sinds begin deze maand staan de carnivoren van de zoo in Blijdorp op een vegetarisch dieet.

!

http://www.rotterdamzoo.nl/nl/blijdorp%20actueel/1%20april%3A%20dieren%20vegetarisch.html

(nep) persbericht 30 maart 2008
Dieren van Diergaarde Blijdorp stappen over op vegetarische voeding

Diergaarde Blijdorp in Rotterdam gaat nog dit jaar overstappen op vegetarische voeding voor bijna alle dieren. Voor veel dieren is dit niks nieuws, opmerkelijk is echter wel dat in Diergaarde Blijdorp ook de meeste carnivoren gaan overstappen op vegetarische voeding. De dierentuin heeft hiertoe besloten na overleg met de Nederlandse Vegetariërsbond (NVB) het afgelopen jaar. De NVB is verheugd met de toezegging van de Rotterdamse dierentuin.

Blijdorp raakte overtuigd van deze opmerkelijke overstap door de positieve effecten op het welzijn van de dieren. Een ander belangrijk argument is dat het aansluit bij hun keuze om als dierentuin klimaatvriendelijk te opereren. Minder vlees eten betekent namelijk aanzienlijk minder uitstoot van broeikasgassen. En het verbouwen van veevoer en de daarmee gepaard gaande ontbossing zorgt daarbij voor een afname van de biodiversiteit en het verdwijnen van diersoorten in het tropisch regenwoud.

Leeuwen met een krop sla
Diergaarde Blijdorp gaat het vegetarische dieet gefaseerd invoeren en gebruikt hiervoor twee maanden per diersoort. Hierbij zullen de dieren intensief worden gevolgd door een onderzoeksgroep van de Faculteit Diergeneeskunde van de Universiteit Utrecht. Vanaf deze week al kunnen de bezoekers meemaken hoe de verschillende roofdieren de groenten zullen waarderen. Dinsdag 1 april om 11.00 uur kan het publiek meegenieten van de eerste slahapjes van de leeuwen.

Overstap
Uit divers onderzoek is gebleken dat de meeste carnivoren na een gewennings-periode prima zonder vlees kunnen”, aldus etholoog Kathelijne van Ortt in Vara’s Vroege Vogels. “Wel is de overstap voor de hondachtigen, zoals de wolf en de hyena, kleiner dan voor de katachtigen, zoals de tijger en de leeuw”. Overigens eten roofdieren in het wild regelmatig fruit en bladeren. Volgens Van Ortt is gebleken dat alle dieren baat hebben bij een vegetarisch voedingspatroon: het bevordert de gezondheid en de dieren leven langer.

Extra voordelen
Voor Diergaarde Blijdorp zitten meer voordelen aan de overstap: de totale voedings-kosten zullen aanzienlijk goedkoper worden. Verder verwacht de dierentuin dat de medische kosten zullen dalen. Aantrekkelijk voor de bezoekers is dat het aantal voedermomenten voor de meeste dieren zal worden verhoogd.

Wetenschappelijk onderzoek
Onderzoeken in o.a. Finland, India en de VS tonen aan dat carnivoren die overstappen op vegetarische voeding langer leven. Zo heeft onlangs in de Delhi Zoological Park in New Delhi, India, de Bengaalse tijger Shiva de recordleeftijd van 27 jaar bereikt, waarvan de laatste 17 jaar op vegetarische voeding. Voor tijgers in gevangenschap is dit 12 jaar ouder dan gemiddeld.

1 APRILGRAP IN BLIJDORP GESLAAGD:
“leeuwen aan de sla'

De roofdieren in Diergaarde Blijdorp gaan niet overstappen op vegetarische voeding, ondanks een persbericht dat de Nederlandse Vegetariersbond afgelopen zondag verstuurde in samenwerking met Blijdorp. Vandaag werd in Blijdorp bekend gemaakt dat het een 1 aprilgrap betrof. De bezoekers en journalisten die vanmorgen wilden ervaren hoe de leeuwen op hun slahapje zouden reageren, konden er over het algemeen wel de humor van inzien. Na de uitzending bij VARA Vroege Vogels afgelopen zondag (klik hier om het interview te beluisteren), werden Blijdorp en de Bond voor Vegetariërs overspoeld met telefoontjes van geïnteresseerde maar ook wel bezorgde of verontwaardigde mensen. Veel van hem bleven tot op de dag van vandaag geloven dat de roofdieren in Blijdorp echt zouden overstappen op plantaardige voeding. :muur:
De leeuwen reageerden aanvankelijk een beetje lauwtjes op het aangeboden groenvoer waar stiekem wat vleesbrokjes in waren verstopt. Af en toe namen ze eens een hapje, maar ze liepen niet over van enthousiasme, totdat leeuwenmoeder Shanti en dochter Bente in de gaten kregen dat je ook heel leuk met de kratten kon spelen. Zo diende het voedsel uiteindelijk als een vorm van gedragsverrijking.

Hoewel het een 1 aprilgrap betrof, is het wel degelijk waar dat Blijdorp zich inzet om de natuur te beschermen en het milieu zo min mogelijk te belasten. Dit blijkt o.a. uit de deelname aan ruim 80 fokprogramma's van bedreigde diersoorten, de diverse energiebesparende maatregelen (zonnepanelen, houtsnipperkachels, FSC-houtmaar het geldt zeker ook voor voeding van mens en dier. Blijdorp voert de dieren 'goede vis' en ook in de restaurants wordt 'goede vis' en diverse biologische producten verkocht. De dieren die graag fruit eten zoals bijvoorbeeld de gorilla's genieten dagelijks van bananen die zijn voorzien van het Oké label.

« Laatst bewerkt op: april 15, 2012, 14:57:36 door pipo de clown »

Offline wea

• hondenvriend pro
  • *
  • 525 HV-Punten
« Reactie #132 Gepost op: april 15, 2012, 14:50:22 »
wat een geslaagde 1-april grap! :whoea: :whoea: :whoea:

toch ook al heel wat bijgeleerd. Vond bv die posts van Lins zeer interessant.

Ik blijf echter gewoon al paf staan vij het feit dat men zelfs nog maar overweegd om een hond een vegetarisch dieet te willen geven. Of een hond nu ee ncarnivoor of omnivoor is, het is duidelijk geen herbivoor.
There is no point in arguing with cats as they always get what they want...

Offline klaproos

• warme hondenvriend
  • *
  • 95 HV-Punten
« Reactie #133 Gepost op: april 16, 2012, 10:53:27 »
grappig

Offline Lins

• *
  • 321 HV-Punten
« Reactie #134 Gepost op: april 18, 2012, 12:07:06 »
Dank je.

Ja ,ik wuif je vriendelijk uit. (Tenslotte kan je wuiven op verschillende manieren.Ik had je ook een zoen kunnen sturen, maar dan was je helemaal gebarsten)   :wink:
Ik heb mijn zeg gedaan, mijn standpunt en gevoeligheden uitgelegd,en sluit van mijn kant deze discussie af.
Dus om verdere botsingen te mijden sluit ik mijn inbreng af.

Van gedachten en opinies wisselen is voor mij iets serieuzer dan dit oeverloos gediscussieer.
Ben ik fanatiek omdat ik mij niet zomaar  laat bekeren door andere argumenten,of omdat je me niet kan overtuigen? Wel dan is dat maar zo.

Ah, je wuift MIJ uit. Okee, dan wuif ik bij deze terug!  :wave: ps: Ik meen nergens te hebben gezegd dat jij fanatiek bent, of dat ik je wil bekeren hoor...
  • waardeerde dit.
*Dierenrijk...Mensdom...*

Offline wolfdolf

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 52 HV-Punten
« Reactie #135 Gepost op: april 18, 2012, 15:01:13 »
Even iets anders,
Er zijn veel stoffen zoals creatine, carnitine, liponzuur...
Die enkel uit dierlijke proteinen te halen zijn.
Hoe kan men dan beweren dat een vegetarisch dieet gezonder is? (voor mensen)
We zijn niet voor niks omnivoren.

Offline pipo de clown

• *
  • 3147 HV-Punten
« Reactie #136 Gepost op: april 18, 2012, 15:41:21 »
Ah, je wuift MIJ uit. Okee, dan wuif ik bij deze terug!  :wave: ps: Ik meen nergens te hebben gezegd dat jij fanatiek bent, of dat ik je wil bekeren hoor...
Dat zal voor mijn rekening zijn. Maar dat heb ik al geargumenteerd aangetoond met het vb van Blijdorp. Ik weet dan mssn niet wat ik zeg, maar de mensen vd zoo toch wel hoor. :wink:

Offline TimP

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 102 HV-Punten
  • Geslacht: Man
    • Cool4pets
« Reactie #137 Gepost op: februari 05, 2013, 13:25:58 »
Net deze hele topic met veel interesse gelezen nadat ik gisteren gecontacteerd werd door een fabrikant van vegetarische hondenbrokken.  :zot:
(Die heeft tussen haakjes heel snel mogen ondervinden wat mijn mening daarover was.  :vuistje: )

Maar wat ik eigenlijk wilde weten, nu we bijna een jaar verder zijn, wat is de TS nog te weten gekomen en wat is uiteindelijk haar beslissing geweest? Wel benieuwd naar...

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #138 Gepost op: maart 09, 2013, 11:03:52 »
Ik vraag me af vanwaar de 'interesse' indien je nogal trots verkondigt dat je eenieder 'snel' laat 'ondervinden' wat jouw 'mening' is? Lang leve internetfora :wink:

Ik ben inmiddels veel te weten gekomen (vooral via andere kanalen) maar ga nu zelf nog niet van brok veranderen - onze honden krijgen al jaren hetzelfde en doen het er goed op, plus het financiële plaatje waar ik niet alles over te zeggen heb (ik woon nog thuis). Als ik ooit nog en hond adopteer, probeer ik zeker vegetarische voeding vanaf het begin uit.
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2013, 11:06:14 door Joni »

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #139 Gepost op: maart 09, 2013, 11:07:42 »
Wolven doden, vooralleer de welpen aan de groep voorgesteld worden een zwangere prooi. Het opeten van de melk vd prooi kalmeert de wolven en laat de introductie van welpen vlot verlopen. dixit Shaun Ellis.

Naar deze bron ben ik wel benieuwd. Geen citaten of namen van personen of anekdotes, maar onderzoek...

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal