collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Vachtverzorging  (gelezen 429 keer)

Offline pris22

• startende hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Vachtverzorging
« Gepost op: april 13, 2013, 00:23:19 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo,
Even een vraagje,want ik ben in tweestrijd met mezelf;
-Wie vindt dat een 10-jarige Fox nog een vachtcorrectie mag ondergaan(na z'n hele leven geschoren te zijn geweest)...en wie niet
 En waarom?

Ikzelf denk dat deze hond nog 17 jaar kan worden,en door het leven gaan met een slechte vacht,en als hij in goede gezondheid & fit is,waarom niet.
Of ben ik te hard,en is het beter om deze hond het niet meer te laten ondergaan?(en verder te scheren)

Opinies aub,dank je :denk:

Offline melissa_0429

• hondenvriend pro
  • *
  • 96 HV-Punten
Re: Vachtverzorging
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2013, 11:05:01 »
Ik persoonlijk zou er niet meer aan beginnen, gewoon omwille van het feit dat hij al 10 jaar is. 10 jaar klinkt niet veel als je zou zeggen, hij kan 17 jaar worden, maar wie zal het zeggen dat hij 17 jaar zal worden.. Het tij kan soms vlug keren.

Offline sepke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 722 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2013, 11:57:05 »
Als het jouw hond is, zou ik het stukje bij beetje wel doen. Dan kan je het bijhouden. Je gaat al meteen kleurverschil zien op die plaatsen, dat is het voordeel van een plukhond.

Maar dus niet de volledige hond in één keer. Zou te zwaar zijn voor een oudere hond mss.  Dan kan je nog altijd besluiten om de poten en hoofd met de schaar/tondeuze te doen. De rug corrigeert het makkelijkst van alles.

Offline barbaras

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2004 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2013, 16:53:17 »
Wat bij de ene hond lukt op die leeftijd, zal dan weer bij de andere moeilijker en gestresseerder verlopen, zal ook een beetje van het karakter van jouw hond en de omgang van de trimster afhangen, niet? Ons ouwke van 15 ondertussen hebben wij dit ook nooit meer willen aandoen omdat die zot w vd stress, die proberen wij zelf zo goed mogelijk te trimmen, in combinatie met de furminator én de tondeuze voor bep. plaatsen. Onze ruwh.teckel op oudere leeftijd geadopteerd, onderging het plukken zonder probleem al bij de eerste keer bij een hele lieve geduldige trimster waar je bij mag blijven. Succes! Je maakt wel de goede keuze welke deze ook is.
o

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2013, 19:38:35 »
Als hij geen last heeft van de geschoren vacht, zou ik dat zeker niet doen.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal