collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: trimsalon  (gelezen 4318 keer)

Offline Anja

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 631 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.trimstyle.be
Re: trimsalon
« Reactie #20 Gepost op: augustus 04, 2006, 16:28:29 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
en dan de foto's waar ze mee komen aanzetten hoe hij moet komen uit te zien, een hond die wereldkampioen is en die iedere dag bijna wordt ontwold en gekamt...

zoooo moet ie worden

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
« Reactie #21 Gepost op: augustus 04, 2006, 18:09:03 »
Ik weet niet hoe dat het zit bij de rasstandaard van de Newf, maar het is toch niet erg dat er niets is bijgeknipt? Mogen de baasjes dat niet kiezen?

Afin, 'k weet er niet veel van af om iets te zeggen, alleen dat sommgie mensen mij al gezegd hebben dat ik Mitrill's poten beter moet laten bijknippen en ook haar oortjes, omdat haar vacht te lang is voor een malamute en dat zo wordt gedaan bij malamuten met overtollig haa rop hun oren, maar ik wil liever niet teveel geprul aan mijn hond. Misschien wilden die mensen dat ook?

Maar die geschoren buik  :shock:

Offline Christine

• *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #22 Gepost op: augustus 04, 2006, 18:58:02 »
Dit is inderdaad

Offline zidaneke

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 09, 2006, 13:23:13 »
Ik heb zelf ook geen al te beste ervaring met mijn honden naar het trimsalon te doen.
Vroeger deed ik er elke week 2 op toilettage.
Sinds de laatste "ramp" heb ik beslist om ze zelf te doen..
Is inderdaad een heel pak werk, maar dat heb ik er voor over.

Moest ik 200% zeker weten dat er een trimster hier bij ons in de buurt ervaring heeft met Tibetanen, zou ik misschien nog eens overwegen om ze eens op toilettage te laten gaan. Maar nu is de schrik nog te groot om terug een "gepluimd kieken" aan te treffen als ik ze ga ophalen..

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #24 Gepost op: augustus 09, 2006, 23:31:39 »
Mijn pa trimt Darco ook zelf en nee, hij ziet er niet uit volgens de rasstandaard, maar dat moet voor ons ook helemaal niet, gezien ik er geen shows mee doe. Hij wordt eerst volledig uitgekamd (maar dat gebeurt alle weken, dus klitten zitten er meestal niet in) en dan helemaal met de schaar geknipt. Voor zijn oortjes gebruiken we een tondeuse. Normaal moet een bouvier een lange sik en een lange bles hebben, maar bij Darco knippen we dat allemaal kort(er). Misschien geen rasstandaard, maar zijn vacht is in prima conditie en dat is voor mij het belangrijkste.

Offline Happy

• hondenvriend pro
  • *
  • 502 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 18, 2006, 23:39:57 »
Ik ben nog niet zo lang bezig maar hou me wel aan mijn principe's .
Hier gaat niets geschoren buiten dat niet mag geschoren worden , mensen die ik niet kan overtuigen mogen van mij terug vertrekken .(en ja dan mag van mij iemand anders daar een

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 18, 2006, 23:47:28 »
Hier is er zelfs een collega van me dat haar  vlinderhondje  laat kaalscheren omdat ze anders teveel haar in haar huis  vindt . :shock: En die trimster doet dat ook nog .

Offline Anja

• *
  • 631 HV-Punten
    • http://www.trimstyle.be
« Reactie #27 Gepost op: augustus 19, 2006, 09:45:48 »
"Natuurlijk zijn er uitzonderingen zoals die Westy van Anja (eerst ontwollen en plukken en dan nascheren is niet ideaal maar toch veel beter dan direct de tondeuse erop) en  een echt totaal vervilte vacht moet geschoren worden (

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #28 Gepost op: augustus 19, 2006, 09:56:56 »

Zo heb ik nog een verhaaltje van iemand die ging showen met haar newfy, zij belde voor een afspraak op woendag en zijn kon bij mij pas 3 weken later terecht dus zei ze heel kwaad, zeg dat is wel een showhond en die moet nu het weekend naar brussel dog show. Wel jammer maar helaas krijgen die showhonden geen voorrang, had ze maar op tijd moeten bellen, en ik vraag nog of er knopen in zaten, ze zei neen. Die hond is dan bij een collega geweest, wel deze hond zat volledig in de klit en vervilting op de buik, nu heeft die andere trimmer die buik ook helemaal geschoren en die eigenaar was daar niet blij mee, waar ik kan inkomen, verder heeft die hond 4 uur op tafel gestaan maar is nooit naar de show toe geweest. Wel dit vind ik jammer, het is dan een showhond maar komt dan wel een aantal dagen ervoor zonder blozen langs met een vervilte hond en verwacht dan dat het een plaatje wordt, wel dit kan ook niet en dit geeft trimmers een slechte naam.

Hallo Anja,

Ook ik heb het verhaal een beetje gevolgd van de de newfoundlander bij de trimmer en toen ik het verhaal van de newf voor Brussel las, vond ik toch dat ik moest reageren...Het betreft hier namelijk een hond uit mijn fok...Balou woont bij mensen die doof zijn en heel erg goed voor hun hond (ook qua verzorging).Zij zijn heel fier op hem en hij wordt dan ook op regelmatige basis gewassen en gekamd...Daar ik bijna zeven maanden zwanger ben had ik niet de fut om hem BIJ TE WERKEN voor de show in Brussel...Mijn vriendin die er ook heel bedreven in is, was op vakantie...Ten einder raad hebben die mensen dan maar naar een trimsalon gebeld om Balou zijn buiklijn en poten bij te werken (en ik kan je garanderen dat die hond nog helemaal gegroomd was in maart, dus dan kan het NOOIT zijn dat die buik op

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #29 Gepost op: augustus 19, 2006, 09:58:41 »
Hier is er zelfs een collega van me dat haar  vlinderhondje  laat kaalscheren omdat ze anders teveel haar in haar huis  vindt . :shock: En die trimster doet dat ook nog .

Ik snap dat dus niet....waarom nemen ze dan een hondje met lang haar? :denk:

Offline krista

• *
  • 580 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 19, 2006, 11:14:41 »

Ik snap dat dus niet....waarom nemen ze dan een hondje met lang haar? :denk:
Dan heeft een vlinderhondje nog niet eens echt lang haar , enkel wat bevedering . En een echt langharige hond : malthezer, shih tsu , bearded collie ... Daar heb je geen losse haren van . Die verharen zoals wij mensen , dus  heel heel weinig losse haren in huis .

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal