collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: tondeuze voor beardies  (gelezen 757 keer)

Offline Sofie en Lady

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 1052 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
tondeuze voor beardies
« Gepost op: november 06, 2012, 11:34:49 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik ben op zoek naar een tondeuze voor mijn beardies.

En nee voor de haren bij de trimmers hier rechtop komen te staan: ik ga mijn beardies echt niet kaalscheren :mrgreen:

Momenteel scheer ik wel de haren onder hun pootjes weg. Soms doe ik het ook wel met een schaartje, maar vind met een tondeuze makkelijker.

Nu wil ik ook de haren op hun buik en onder hun oksels wegscheren. Onder hun oksels krijgen ze nl héél snel klitten en ze vinden dat echt niet leuk als je die moet wegkammen.
Ook het haar op hun buik klit héél makkelijk. Zeker als ze veel zwemmen of gewoon nat zijn door slecht weer, wordt het een hele koek.

Ik kan ze natuurlijk altijd kammen maar het zou veel makkelijker zijn als het haar daar wat korter is.

Nu ben ik dus op zoek naar een betere tondeuze dan wat ik nu heb.

Ik kwam deze tegen:

Voorkeur voor Oster, want dit is toch een goed merk. Leuk zou zijn moest het snoerloos zijn, maar is geen vereiste.

Snoerloos:
Oster
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzorging_tondeuses/tondeuses_honden/oster/318226

Pet Clipper
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzorging_tondeuses/tondeuses_honden/pet_clipper/154829

Pet Clipper
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzorging_tondeuses/tondeuses_honden/pet_clipper/86645

Nier snoerloos:
Oster:
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzorging_tondeuses/tondeuses_honden/oster/318154

Pet Clipper
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzorging_tondeuses/tondeuses_honden/pet_clipper/228566

Pet Clipper
http://www.zooplus.nl/shop/honden/verzorging_tondeuses/tondeuses_honden/pet_clipper/154828

Welke raden jullie mij aan?
Heb er niet de duurste uitgenomen.
Ken verder niets van kracht van zo'n tondeuze,...

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
Re: tondeuze voor beardies
« Reactie #1 Gepost op: november 06, 2012, 15:53:41 »
Niet dat ik er veel van ken, maar ik zou persoonlijk voor dat kleine prijsverschil precies voor de duurste Oster kiezen.
Voor draadloos zal je toch wel bijbetalen vermoed ik en/of inboeten aan kwaliteit?

Voor de voetjes heb ik deze. Ik had gezegd dat ik die eens ging doorsturen, maar ben dat vergeten. :oops:
http://www.transgroom.be/productinfo.asp?artnr=21WAH004&hg=26000&sg=26009&fc=210913

Je hebt ook deze, daar kan je nog iets meer mee, maar voor buik en oksels zijn die nog te smal vermoed ik.
http://www.transgroom.be/productinfo.asp?artnr=21WAH002&hg=26000&sg=26009&fc=210904

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #2 Gepost op: november 06, 2012, 16:06:49 »
Ik zie enkel de hoofdpagina op je link venijntje :denk:

Jij bedoelt dan dat je eerder voor de oster met snoer zou gaan ipv snoerloos?
Of bedoel je de duurste oster op de site van zooplus zelf?

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: november 06, 2012, 16:11:41 »
Ik zie enkel de hoofdpagina op je link venijntje :denk:

Jij bedoelt dan dat je eerder voor de oster met snoer zou gaan ipv snoerloos?
Of bedoel je de duurste oster op de site van zooplus zelf?
Ik bedoelde inderdaad die oster met snoer. :yes: 60 euro is uiteindelijk niet heel veel duurder dan de andere goedkopere die je postte en voor iets van electronica lijkt me dat toch veiliger.
Maar ja, ik redeneer natuurlijk voor krullen en daar heb je toch wel een beter merk voor nodig, want veel goedkopere merken geraken daar anders niet voldoende door of zijn zo kapot, maar voor een langhaar beardie is dat misschien helemaal niet nodig.  :denk:

Bij transgroom moet je klikken op scheermachines voor de afwerking en dan die twee blauwe van Wahl die je ziet staan.

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
  • Lives with, for & thanks to dogs
« Reactie #4 Gepost op: november 06, 2012, 16:15:58 »
Ik heb voor de voetjes een Moser Arco maar die zal voor het andere werk voor je Beardies misschien te licht zijn.
M'n andere tondeuse is een Andis met snoer maar die zal dan waarschijnlijk weer te zwaar zijn.
Een snoerloze is makkelijker maar je zit dan met een batterij die mettertijd kapot gaat.

Binnenkort is het show in Kortrijk, normaal gezien staat Transgroom/One Stop Dog Shop daar.
Dan kan je eventueel eens kijken, is altijd interessanter dan zo bestellen  :wink:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #5 Gepost op: november 06, 2012, 16:31:54 »
Ik heb voor de voetjes een Moser Arco maar die zal voor het andere werk voor je Beardies misschien te licht zijn.
M'n andere tondeuse is een Andis met snoer maar die zal dan waarschijnlijk weer te zwaar zijn.
Een snoerloze is makkelijker maar je zit dan met een batterij die mettertijd kapot gaat.

Binnenkort is het show in Kortrijk, normaal gezien staat Transgroom/One Stop Dog Shop daar.
Dan kan je eventueel eens kijken, is altijd interessanter dan zo bestellen  :wink:

Ik ga dit jaar niet naar eurodog :mrgreen:

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: november 06, 2012, 16:32:58 »
Ik ga dit jaar niet naar eurodog :mrgreen:

Brussel?  :lol:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #7 Gepost op: november 06, 2012, 16:39:18 »

Offline TerriPoody

• *
  • 979 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: november 06, 2012, 16:44:04 »
Dan lijkt die Oster met snoer me ook een goeie keuze  :wink:

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: november 06, 2012, 16:57:33 »

Ik heb ook een Andis met snoer. :yes: Maar dat is inderdaad meteen een veel zwaarder toestel met een heel ander prijskaartje.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #10 Gepost op: november 07, 2012, 08:35:19 »
Gisteren geprobeerd om te scheren met het toestelletje dat ik heb (Karlie :lol:). Daar waar ik het haar af wou, is het eraf maar het duurde wel lang doordat het niet super scheert. Ik heb er ook geen opzetstukken voor, dus het is aan de buik wel echt kort :lol:

Offline Linda G.

• *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: november 07, 2012, 11:48:48 »
Als je voor een Oster gaat, zou ik voor de snoerloze gaan. Ik heb in m'n salon lang Oster gebruikt en het snoer gaat wel heel snel kapot.

Offline venijntje13

• *
  • 1221 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: november 07, 2012, 12:55:48 »
Gisteren geprobeerd om te scheren met het toestelletje dat ik heb (Karlie :lol:). Daar waar ik het haar af wou, is het eraf maar het duurde wel lang doordat het niet super scheert. Ik heb er ook geen opzetstukken voor, dus het is aan de buik wel echt kort :lol:
:lol:
Doe je ook echt de oksels met de scheermachine? Ik durf dat bij Zia vaak niet echt goed, met die plooien daar, ik ben bang dat ik in haar huid snijd ofzo. :oops:

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #13 Gepost op: november 07, 2012, 13:52:29 »
:lol:
Doe je ook echt de oksels met de scheermachine? Ik durf dat bij Zia vaak niet echt goed, met die plooien daar, ik ben bang dat ik in haar huid snijd ofzo. :oops:

Ja, gaat goed hoor. Ze liggen wel op hun rug (half zij) en dan strek ik zo de poot omhoog. Maar je moet idd wel oppassen met de plooien.

Offline Anja

• *
  • 631 HV-Punten
    • http://www.trimstyle.be
« Reactie #14 Gepost op: november 09, 2012, 13:38:29 »
Andis eventueel de 2 speed.
De oster draadloos heb ik dit jaar gekocht en weer teruggestuurd wegens echt niet zwaar genoeg.

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
« Reactie #15 Gepost op: november 09, 2012, 14:52:10 »
Ik twijfel nog wat ik in de toekomst ga doen.

Ik vind het nu toch wel lelijk (mede doordat het zo kaal is).  :oops:
Ik denk dat ik gewoon meer aandacht ga besteden aan die plaatsen. Op de buik is het vooral bij Naessa dat het knoopt (mede doordat ze nog niet in de echte vacht zit misschien en nog veel puppywol heef dat makkelijk knoopt). Zohra heeft het veel minder.
De oksels knopen natuurlijk makkelijk maar door te scheren gaat dat nog erger klitten zei Perdita me.

Dus ik weet het nog niet.

Het moet nu nog groeien en zal tegen dan wel zien wat ik ga doen.

Mijn hart brak wel als ik die haren afdeed op hun buik :shifty:
(rond hun poep en aan de pootjes vind ik niet zo erg maar meer wegscheren, ik voel me er toch schuldig door :lol:).

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal