collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Sterven honden vroegtijdig door industrieel voer?"  (gelezen 3689 keer)

Offline Irma

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 17 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Sterven honden vroegtijdig door industrieel voer?"
« Reactie #20 Gepost op: augustus 18, 2006, 12:06:56 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Ik geloof er geen hol van. Je kan je hond het beste geven, maar dan nog kan ie vroegtijdig sterven aan andere invloeden, of ziektes. Vind het maar een stom artikel.

MGEE

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 18, 2006, 12:43:36 »
ik bedoel de gemiddelde hondenlevensverwach ting is veel groter dan stel 100jaar geleden.
Kun je dit eens aantonen met (wetenschappelijke) bewijzen? Volgens mij worden honden gemiddeld minder oud dan 100 jaar geleden, ondanks de verbeterde geneeskunde en huisvesting.

Bedankt,
Groetjes,

Marc

MGEE

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 18, 2006, 12:45:18 »
wist je dat de gemiddelde leeftijd van een mug in een fabriek veeeeel korter is dan een mug in een woud???
verbazingwekkend h

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #23 Gepost op: augustus 18, 2006, 12:47:00 »
'Vroegah' kregen de honden niets anders dan wat er bij de mensen op tafel stond. Brood, gezouten vlees, al die dingen die je tegenwoordig niet mag geven van de mensen die zeggen er verstand van te hebben. Moet je me toch es uitleggen waarom die honden ook gewoon oud werden.

Tegenwoordig al dat ras specifieke voer en hoogwaardig voer vol met extra bouwstoffen, voer voor aandoeningen, volgens mij is het pure commercie en helpt het geen reet. :roll:

MGEE

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 18, 2006, 12:54:56 »
Heb absoluut niets tegen barf,geef ook al en toe eens een vleesknook of derg.
maar wat ik me toch afvraag is waarom vele tegenwoordig denken dat met barf de honden ouder word dan met brok terwijl men kan lezen dat wolven,die toch een deel op deze manier eten, zo vlug sterven,der zijn natuurlijk geen dierenartsen die hen helpen als er iets is,maar toch!

Ik heb een tijdje gedacht om kenji op barf te zetten,maar als ik zie hoe hij eruit ziet met hoofdvoer brok en duck die hij nu krijgt,kan me niet voorstellen dat hij met barf het nog beter zou zijn,zijn tanden zijn wit en zijn vacht glanst,kakt 2 keer per dag mooi en verder is hij goed gezond momenteel,dan durf ik er niet aan te beginnen,toch een heel groot risico om zelf voeding samen te stellen terwijl ik er geen verstand van heb,en de mensen op barfplaats en voernatuurlijk,waar halen die eigenlijk de wijsheid vandaan dat het beter is?

sonja
Ik ben een tijdje geleden naar een wolvenpark in Duitsland in Merzig geweest. De oudste wolf die ze daar hebben op het ogenblik is 15 jaar. Vorig jaar was er eentje gestorven van 17 jaar.
De hoogste sterftecijfers bij wolven is ik dacht het eerste jaar of zo. Degene die dat overleven worden over het algemeen heel oud.
Ik zou graag eens artikels lezen waarin staat dat wolven minder lang leven dan honden. Je zou me daar een groot plezier mee doen.
Veel verstand moet je niet hebben om rauw voer te geven. Althans ik heb het niet... Gewoon voederen op gevoel met zoveel mogelijk afwisseling en met een klein beetje boerenverstand.

Groetjes,

Marc

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #25 Gepost op: augustus 18, 2006, 13:45:27 »
En ik ken mensen die roken en die 100 jaar geworden zijn. Roken zal dus nog niet zo slecht zijn he...

Groetjes,
Marc

nee maar het toont wel aan dat het heel vaak gewoon te maken heeft met geluk hebben...
Heb je geluk dat je geboren bent met een goed en sterk en gezond gestel, dan is de kans nu eenmaal een pak groter dat je oud wordt?

Heb je pech dat je geboren bent met een zwak gestel, dan is de kans groot dat je sneller zal sterven ook al rook je niet, drink je niet, eet je geen junkfood, eet je maar zo gezond als zijn kan...

Sommige dingen heb je niet in de hand, waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen maar op moet doen, dat het toch niet uitmaakt, je levensstijl heeft een grote invloed op je leven en levensduur, maar er is meer dan dat (en natuurlijk kan je het gezond gestel dat je hebt ook naar de botten helpen he)

Zoals Mie al zei, er heeft hier eens een vragenronde gestaan over honden, hoe oud ze werden, wat ze aten en waaraan ze gestorven zijn... en een hond die gans zijn leven boecht at kon net zo goed oud worden.... dus wat zegt dat dan?

Een dier in huis halen is altijd een gok, ze kunnen heel lang en gezond leven, ze kunnen heel vaak of bijna nooit bij de DA zitten, en ze kunnen heel vroeg sterven...

Bij wolven zeg je dat het hoogste sterftecijfer het eerste jaar ofzo is, bij honden worden die 'zwakkere' dieren erdoor geholpen door de DA en door hun baasjes (maar mss blijft dat zwakkere, mss ook niet, mss sterven die 'zwakkere' sneller dan de sterkere uit hun nest, mss ook niet)

Het is idd zo dat ik de laatste tijd ook veel meer hoor van huidproblemen enzomeer, zelf heb ik er nog geen ervaring mee gehad (ook al hebben al mijn honden brokken gekregen)
Ik weet niet of het echt en alleen te maken heeft met het voer, mss ook gewoon met de lucht, met de combinatie van gezondheid (zwakkere pup, of pup van zwakkere pup) en voer en lucht....
Ik vind het onderzoek nogal kortzichtig, er wordt volgens mij bijlange geen rekening gehouden met alle factoren (wat ook heel moeilijk is, er zijn nogal veel be
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2006, 13:47:45 door annls »
Sit Back, Relax & Let the Mayhem Begin

Online Katrin

• *
  • 489 HV-Punten
« Reactie #26 Gepost op: augustus 18, 2006, 14:20:20 »
Waarom worden honden nog steeds vergeleken met wolven alhoewel de hond al duizenden jaren bij de mens leeft?

Genetisch verschilt een hond precies evenveel van een wolf dan een mens van een aap.
Moest ik eten wat een aap eet dan kwam ik de pot niet meer af! :mrgreen:

schelsey

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 18, 2006, 15:08:01 »
Heb absoluut niets tegen barf,geef ook al en toe eens een vleesknook of derg.
maar wat ik me toch afvraag is waarom vele tegenwoordig denken dat met barf de honden ouder word dan met brok terwijl men kan lezen dat wolven,die toch een deel op deze manier eten, zo vlug sterven,der zijn natuurlijk geen dierenartsen die hen helpen als er iets is,maar toch!

Ik heb een tijdje gedacht om kenji op barf te zetten,maar als ik zie hoe hij eruit ziet met hoofdvoer brok en duck die hij nu krijgt,kan me niet voorstellen dat hij met barf het nog beter zou zijn,zijn tanden zijn wit en zijn vacht glanst,kakt 2 keer per dag mooi en verder is hij goed gezond momenteel,dan durf ik er niet aan te beginnen,toch een heel groot risico om zelf voeding samen te stellen terwijl ik er geen verstand van heb,en de mensen op barfplaats en voernatuurlijk,waar halen die eigenlijk de wijsheid vandaan dat het beter is?

sonja
Ik ben een tijdje geleden naar een wolvenpark in Duitsland in Merzig geweest. De oudste wolf die ze daar hebben op het ogenblik is 15 jaar. Vorig jaar was er eentje gestorven van 17 jaar.
De hoogste sterftecijfers bij wolven is ik dacht het eerste jaar of zo. Degene die dat overleven worden over het algemeen heel oud.
Ik zou graag eens artikels lezen waarin staat dat wolven minder lang leven dan honden. Je zou me daar een groot plezier mee doen.
Veel verstand moet je niet hebben om rauw voer te geven. Althans ik heb het niet... Gewoon voederen op gevoel met zoveel mogelijk afwisseling en met een klein beetje boerenverstand.

Groetjes,

Marc

Je kan een wolvenpark,waar de wolven worden opgevolgt  door dierenartsen en derg.niet vergelijken met wolven in wild,gisteren was er een reportage op tv over wolven en daar spraken ze absoluut niet van 17 jaar,meer rond 8 jaar jaar.

Ik denk dat men gewoon wat geluk moet hebben,zelfs barfende honden zullen ook kanker of artrose kunnen krijgen.

Sonja

Lexi

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: augustus 18, 2006, 15:11:02 »
Je kan pas bewijzen dat je hond langer leeft op

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
« Reactie #29 Gepost op: augustus 18, 2006, 15:19:18 »
'Vroegah' kregen de honden niets anders dan wat er bij de mensen op tafel stond. Brood, gezouten vlees, al die dingen die je tegenwoordig niet mag geven van de mensen die zeggen er verstand van te hebben. Moet je me toch es uitleggen waarom die honden ook gewoon oud werden.

Tegenwoordig al dat ras specifieke voer en hoogwaardig voer vol met extra bouwstoffen, voer voor aandoeningen, volgens mij is het pure commercie en helpt het geen reet. :roll:

jep dat denk ik er dus ook over! Heb niets tegen brokken maar ze overdrijven toch ferm zenne......

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #30 Gepost op: augustus 18, 2006, 15:39:12 »

jep dat denk ik er dus ook over! Heb niets tegen brokken maar ze overdrijven toch ferm zenne......

Ik vind algemeen gesproken voor alle partijen dat er te veel overdreven wordt in de voeding van de hond de laatste tijd

idd, er is wel een brok voor elk kwaaltje, probleempje

maar barf is geen religie, is niet de oplossing voor alles en voor iedereen

Ik geef een gewoon, goed, simpel kip en rijst voeder (carocroc), hij krijgt ook van tafel wat resten (vanalles en nog wat), hij krijgt varkensoren, bijtbeentjes, dentastix, ... en hij is gezond

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
« Reactie #31 Gepost op: augustus 18, 2006, 15:40:56 »
De spijker op zn kop

"Barf is geen religie".

Ik ben een tijd geleden ontzettend kwaad geworden op een Barf-mevrouw. Macho was destijds erg ziek en het werd me voor mn voeten gesmeten dat het kwam door de brokken die ik hem voerde. Toen ze hoorde dat hij dood was, durfde ze zelfs nog te beweren dat hij met Barf langer had geleefd.

Sorry, maar dan spoor je niet in je bovenkamer, als je dat denkt. Sommige dingen zijn niet te verhelpen, of te voorkomen.

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
« Reactie #32 Gepost op: augustus 18, 2006, 15:47:44 »
Idd, ik maak mij daar persoonlijk niet al te druk in, mijn hond en de honden die ik ken doen het goed op het eten dat ze krijgen, ik weet nog geeneens welke andere soorten brok er allemaal zijn, interesseert mij ook niet (zal mij ook pas interesseren als ik er nood aan heb doordat mijn hond een probleem heeft) cru gezegd he

BARF, weet je ik vind dat wel interessant en het houdt allemaal wel steek, maar ik geef mijn hond geen rauw vlees (mss heel af en toe) en ik vind daar niks mis mee, net zoals ik er zeker niks mis mee vind dat iemand zijn hond wel rauw geeft

Ieder zijn ding, maar ik kan er absoluut niet tegen dat mensen veroordeeld worden omdat ze hun hond geen rauw geven, en idd onomwonden zeggen, je hond zou langer geleefd hebben als hij rauw had gekregen ... daar kan ik echt niet tegen (total lack of respect vind ik dat)

MGEE

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 18, 2006, 17:20:51 »
Waarom worden honden nog steeds vergeleken met wolven alhoewel de hond al duizenden jaren bij de mens leeft?

Genetisch verschilt een hond precies evenveel van een wolf dan een mens van een aap.
Dit is in elk geval compleet onjuist. Waar haal je dit vandaan?
Er is slechts

MGEE

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: augustus 18, 2006, 17:34:43 »
Ik ben dit jaar naar 4 lezingen geweest ivm voeding :
- Mogens Eliassen : chemicus (ik dacht afkomstig van Canada). Dit is een pro-vers voerder.
- Een voedingsdeskundig van het merk Prins. Deze verkopen zowel brok als rauw-voer.
- Tom Lonsdale : DA uit Australie die hoofd geweest is van verschillende dierenklinieken in Australie. Hij is tot de vaststelling gekomen dat heel veel ziektes voorkomen bij honden (en katten) door niet geschikt biologisch voer.
- Denis Steurs : voedingsdeskundige van Duck

Allemaal vertellen ze eigenlijk min of meer hetzelfde : rauw voer is het beste voor de hond! Dit was ook de mening van de brokkenfabrikant!

Voor mij is het simpel : als je een carnivoor in huis haalt, behandel hem dan als een carnivoor. Alle brokken bevatten, naar mijn weten, meer dan 50% granen. Niet geschikt voor een vleeseter dus!
Ik denk dat het heel gemakkelijk is om reclame te maken voor brokken. Hondenliefhebbers staan daar toch totaal niet kritisch tegenover. Zo lees je bvb dat een bepaald brokkenmerk voer op de markt brengt, dat speciaal ontwikkeld is voor de tanden. Ze geven dan wel advies om elk jaar met je hond naar de tandarts te gaan. Probeer het even te vergelijken met de mensenwereld : als iemand snoep op de markt brengt voor kinderen dat speciaal ontwikkeld is voor de tanden, en ze geven daarbij het advies om elk jaar naar de tandarts te gaan om de gaatjes in de tanden te laten vullen, wie zou daar in trappen? Hondenliefhebbers doen dat dus wel...

Als er iemand een lezing weet die door een brokkenmerk georganiseerd wordt, laat het me zeker weten, daar ga ik zeker naar toe. Ik ben vooral geinteresseerd in de argumenten van de brokken industrie.

Groetjes,
Marc

Online Katrin

• *
  • 489 HV-Punten
« Reactie #35 Gepost op: augustus 18, 2006, 17:50:17 »

Dit is in elk geval compleet onjuist. Waar haal je dit vandaan?
Er is slechts

Online Katrin

• *
  • 489 HV-Punten
« Reactie #36 Gepost op: augustus 18, 2006, 18:09:23 »
"Een wezenlijk verschil tussen honden en wolven is dat de voorouders van onze huishonden niet in roedels leefden. Het waren weliswaar sociale, maar tegelijkertijd ook halfsolitaire dieren!

De Coppingers hebben een hondenpopulatie op het Oost-Afrikaanse eiland Pemba geobserveerd.
 De honden die daar leven zijn van niemand en worden niet bijzonder gewaardeerd. Zij zijn er gewoon.
De Coppingers gaan ervan uit, dat deze honden geen verwilderde kruisingen van rashonden zijn - die zijn er op Pemba ook nooit geweest

Offline sissi

• *
  • 66 HV-Punten
« Reactie #37 Gepost op: augustus 18, 2006, 18:49:53 »
ik kan Katrin alleen maar bij treden, wolven zijn idd niet te vergelijken met de hond, een hond leeft niet in een roedel maar in een groep, waar iedere hond de leider is voor

Diesel

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: augustus 18, 2006, 19:53:42 »
ik vind die hele discussie over eten voor de hond eigenlijk een beetje zinloos. Waarom moeten er toch van die fanatieke 'brokkers' of 'barfers' zijn?
Een hond leeft gemiddeld 12 a 13 jaar. Een hond kan niet kiezen wat hij eet. Moet hij 15 jaar tegen zijn zin iets eten wat hij niet graag heeft of is hij 13 jaar gelukkig en eet hij lekker wat hij graag heeft?
Mijn keuze is dan snel gemaakt. Brokken, barf, tafelrestjes of weet ik wat allemaal. Als het beestje maar gelukkig is voor de korte tijd die hij heeft.

Online Katrin

• *
  • 489 HV-Punten
« Reactie #39 Gepost op: augustus 18, 2006, 20:39:51 »
Ik ben niet fanatiek brok hoor,bijlange niet! :D

Iedereen moet doen wat hij/zij het beste vindt voor zijn hond!

Mijn hond doet het goed op brok,dus hondje content!

Diegene die gaag barft die moet barfen en de brokkers die brokken maar h

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal