collapse

Auteur Topic: Snacks voor pup  (gelezen 173 keer)

Offline Natascha

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Snacks voor pup
« Gepost op: september 12, 2019, 09:36:23 »
 Even een klein vraagje.Onze Maltezer pup van 11,5 week kauwt graag op bijna alles.Nu had ik haar graag wat beender snacks ofzo gegeven.Mag ze al een kauwbotje van runderhuid?
Ik geloof dat ik dat vroeger ook aan onze vorige hond heb gegeven als ze pup was.

Offline runa

• verslaafde hondenvriend
  • *
    • De Hansbeekse hoeve
Re: Snacks voor pup
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2019, 09:56:32 »
Ik ben persoonlijk geen fan van de verwerkte runderhuidbotjes, je weet nooit welke chemische producten er gebruikt zijn in het proces.
Dat gezegd zijnde mag je een pup natuurlijk wel wat geven om op te kauwen. Ik zou beginnen met zachtere dingen zoals gedroogde pens maar als ze iets harder aan kan denk ik dat dat weinig kwaad kan. Verder kan ik niet echt tips geven want alles wat in me op komt gaat waarschijnlijk te groot zijn voor zo'n klein hondje  :doh:

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2019, 10:32:24 »
hier zijn pensstaafjes en gedroogde longblokjes de eerste kauwsnacks die de pups krijgen. Eenmaal ze het nest verlaten, kunnen ook stukjes buffellever, -hart, kophuid, pezen, geperste zalm of kabeljauwhuid, runderoren, gepofte varkensneuzen, gepofte kippenpoten, kippennekken... Zou alleen (nog) geen kippennekken, lamspoten, hoefjes en stukken gewei geven.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2019, 10:40:13 »
Ik heb eens een filmpje zien passeren hoe die runderhuidbotten gemaakt worden, de lagen zijn geplakt met lijm en dikwijls zijn ze ook  nog gekleurd met chemische kleurstoffen, ik zou dat niet geven. Er zijn ander alternatieven die gezonder zijn zoals gedroogde "organen" of gedroogde "lichaamsdelen" van "prooidieren" ik weet wel niet zo goed wat in de handel te verkrijgen is daar ikzelf droog voor mijn honden, ze zijn zot van gedroogde vissenvellen die vind je ook in de handel en zijn zeker niet te taai voor jonge tandjes of gedroogde runderkophuid.

Offline Natascha

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #4 Gepost op: september 12, 2019, 11:14:55 »
Ik heb eens een filmpje zien passeren hoe die runderhuidbotten gemaakt worden, de lagen zijn geplakt met lijm en dikwijls zijn ze ook  nog gekleurd met chemische kleurstoffen, ik zou dat niet geven. Er zijn ander alternatieven die gezonder zijn zoals gedroogde "organen" of gedroogde "lichaamsdelen" van "prooidieren" ik weet wel niet zo goed wat in de handel te verkrijgen is daar ikzelf droog voor mijn honden, ze zijn zot van gedroogde vissenvellen die vind je ook in de handel en zijn zeker niet te taai voor jonge tandjes of gedroogde runderkophuid.

Oei met lijm en dergelijke dan nog? :shock:
Dat gaan we dan maar niet geven.

Offline Natascha

• startende hondenvriend
  • *
« Reactie #5 Gepost op: september 12, 2019, 11:15:46 »
Bedankt iedereen voor de tips!!!

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #6 Gepost op: september 12, 2019, 13:54:58 »
Oei met lijm en dergelijke dan nog? :shock:
Dat gaan we dan maar niet geven.

Ja, ik heb daar eens een filmpje van zien passeren op FB, maar vind het niet meer, wel dit artikel https://vatdblog.wordpress.com/2015/11/16/rawhide-een-kauwkluif-die-je-beter-niet-aan-je-hond-kunt-geven/

Offline OEB_Bono

• startende hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: september 13, 2019, 20:22:12 »
Op de verpakking staat het soms ook (in het klein) aangegeven voor welke leeftijd de snack bedoeld is.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal