collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Slechte eter  (gelezen 887 keer)

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
Slechte eter
« Gepost op: december 09, 2012, 22:24:12 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hallo allemaal,

Ik heb misschien een domme vraag, maar mijn hond eet dus nie echt vlotjes of veel... Ik heb een cavaliertje en hij krijgt gewoon droog voer, elke dag zijn portie brokken. Toen ik hem in het begin had, kreeg hij versele laga voor pups ofzoiets maar dat stond hem niet aan, dus at hij het ook niet op. Dan ben ik overgestapt op royal canin... Die eet hij wel maar vaak duurt het een eeuwigheid tegen hij eet. Hij wandelt rond voortdurend wanneer hij eet en nu en dan doet hij wel een hapje, maar dan vooral omdat hij merkt dat de kat in huis rondloopt... Of als ik er bij ga zitten, DAN pas eet hij, maar ook enorm traag en dan gaat hij ook eens wandelen, kortom ik heb de indruk dat die pot met droogvoer hem niet echt veel kan schelen... Behalve als er een kat in de buurt komt, dan begint hij te grommen en zou naar de kat knappen. De fokker zei tegen mij dat ik hem dus best alleen droogvoer geef, maar wanneer mijn kleine man stukje vlees ziet knapt ie bijna mijn hand eraf o.O ok dat is wel normaal voor een hond, weet ik... ok niet dat ze je hand eraf knappen :p maar dat ze liever vlees zien dan droge brokken...maar ik weet niet goed of ik hem nu droogvoer moet blijven voorschotelen of hem af en toe ook vlees te geven? Mijn ma heeft hem dus blijkbaar af en toe stukjes vlees gegeven al zonder dat ik het wist en hij springt nu voortdurend rond de frigo, die bak met eten boeit hem totaal niet meer wanneer hij iemand langs de frigo ziet... Wel normaal als je weet dat er daar stukjes vlees uitkomen dachtek zo... Dus mijn vraag, geef ik hem best nog nat voer of vlees naast zijn droge brokken? Waarom nu opeens die vraag na al die maanden? Ik ben voor het eerst een weekend weg geweest en ik heb gemerkt dat zijn bak eten nog gevuld was van voor ik weg ging, en mn ouders hebben zijn bak niet bijgevuld... en ik niet altijd bij hem zal kunnen zijn om te eten aangezien ik binnenkort een week weg moet voor mijn studies... en mijn pa is van het gedacht : "Als hij honger heeft zal hij wel eten!" Tja als wij honger hebben zullen we ook wel dingen eten die ons niet aanstaan zeker...
Wat raden jullie mij aan van voeding? Of blijf ik bij hetzelfde?
Groetjes

xx

Offline tina1978

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 718 HV-Punten
Re: Slechte eter
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2012, 22:42:27 »
Mss overschakelen op kvv of vers?
Of een combi ervan met brokjes..

Offline Zoah

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 81 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: december 09, 2012, 23:31:10 »
Onze Ziva at ook soms niet toen het nog brokken waren. Nu krijgt ze kvv en duurt het nog geen halve minuut eer alles op is  :vuistje:

You can not save all the dogs in the world, but you can save the world of one dog.

Offline Sofieketje

• *
  • 311 HV-Punten
  • There's no "I" in "team" !!
« Reactie #3 Gepost op: december 10, 2012, 04:32:56 »
Ik ben al lang niet meer zo fan van het principe "als ze honger hebben zullen ze wel eten".. Toch niet als je een cht slechte eter hebt..
Als ons Tessa eens niet wil eten, tja dan slaan we gewoon een maaltijd over.. Kiara daarentegen kan dat lang volhouden als ze wil, en ik wil toch wel dat ze de nodige voedingsstoffen binnen krijgt.. Dus heeft ze heel lang een beetje Duck onder haar brokken gemengd gekregen.. En uiteindelijk at ze zonder problemen  :weetniet:

"I asked god for a best friend - He sent me an American Pitbull Terrier!"

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: december 10, 2012, 21:07:19 »
Ok, ik zal eens kvv proberen... maar er is zoveel keus in de winkel... wat kies ik best aangezien meneer de cavalier kieskeurig is :/

Offline Inkie

• startende hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: december 10, 2012, 21:30:44 »
Mijn Shih Tzu had dit probleem ook. Vanalles geprobeerd, zonder veel resultaat.

Nu sinds een paar weken doe ik diepvriesvlees DUCK onder zijn brokjes en elke dag mooi zijn potje leeg. Dus mss het proberen waard. Is verkrijgbaar bij dierenspeciaalzaken, is niet duur, gemakkelijk te doseren en in verschillende smaken.

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: december 11, 2012, 19:10:44 »
Ik heb vandaag een blikje van Hill's gaan halen en ook diepvriesspul van DUCK, dat is nog aan het ontdooien, dus straks even testen, maar MAN MAN WAT EEN GEUR!!! :p die zal mij toch geen likjes mogen geven het eerste uur hoor :p en zijn oren vasthangen met een speltje aangezien die lang zijn XD maar ik wil nu ook geen moddervette hond krijgen, dus ik zal gewoon elke dag zijn portie geven gemengd met wat brokjes :) hopelijk lust hij datwel... klein beetje gegeven van Hill's all en dat schrikt hij binnen! potje leeg !

Online Liekeuh

• *
  • 796 HV-Punten
  • ...
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2012, 20:47:48 »
Ik heb ook ne slechte eter in huis ...

Brokken  :hmpf:
KVV na een tijdje  :hmpf:

Nu krijgtem vers, is't al een stuk beter, maar hij krijgt nog altijd niet zijn dagelijkse porties binnen, der blijft altijd wel iets liggen... Natuurlijk minder dan vroeger, zijn brokken liet hij heleml staan  :doh:

Dus ik zou kijken voor over te gaan op vers en daar kijken wat er wel wordt gesmaakt en wat niet ;-) Variaties genoeg!

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: december 12, 2012, 00:23:42 »
Mja, ik heb ook soms slechte eters...

Nu ook weer met de teckel van 6m. Als pup niet simpel => brokken geweekt en duck gemengd. Rond 4m OK => gewoon brokken gegeven. Sinds 1m weer slechter => opnieuw weken en duck toevoegen.

Ook onze (volwassen) terrier en mechelaar eten af en toe slecht. Met volwassen honden heb ik totaal geen moeite met me aan het principe "als ze honger hebben zullen ze wel eten" te houden. Dan zit ik er niet mee in als ze eens een paar dagen op rij niets of heel weinig eten.

Met een hond tot 1j ben ik voorzichtiger. Bij de teckel bv zag je kort geleden ineens teveel rib en ruggengraat steken (dat gaat nl heel rap bij een opgroeiend hondje van maar een kilo of acht) en ben ik dus opnieuw overgestapt op wat ondersteuning. Maar zoals gezegd, eens volgroeid hang ik er geen frutseltjes meer aan.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Inkie

• startende hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: december 12, 2012, 11:00:25 »
Ik heb vandaag een blikje van Hill's gaan halen en ook diepvriesspul van DUCK, dat is nog aan het ontdooien, dus straks even testen, maar MAN MAN WAT EEN GEUR!!! :p die zal mij toch geen likjes mogen geven het eerste uur hoor :p en zijn oren vasthangen met een speltje aangezien die lang zijn XD maar ik wil nu ook geen moddervette hond krijgen, dus ik zal gewoon elke dag zijn portie geven gemengd met wat brokjes :) hopelijk lust hij datwel... klein beetje gegeven van Hill's all en dat schrikt hij binnen! potje leeg !

En hoe gaat het nu met de slechte eter ? Die DUCK stinkt toch niet ? Ik koop de oranje verpakking en mijn Shih-Tzu krijgt zo 1 plakje per dag, verdeeld over 2 maaltijden gemengd met zijn brokjes.

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: december 12, 2012, 21:10:12 »
awel, hij eet duck dinges, maar hij krijgt duck uit zo een roze verpakking, en verder krijgt hij nog zijn brokjes maar trekt zn neus er voor op ;)
mijn ma is de zak gaan halen, maar ik zal morgen of overmorgen eens gaan kijken of ik andere smaken ofzo kan krijgen, want deze ruikt echt naar zo vn die vette darmen of erger  :lol: best dat ik dat niet moet eten, jakkes!

Offline Inkie

• startende hondenvriend
  • *
  • 3 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: december 13, 2012, 11:12:13 »
awel, hij eet duck dinges, maar hij krijgt duck uit zo een roze verpakking, en verder krijgt hij nog zijn brokjes maar trekt zn neus er voor op ;)
mijn ma is de zak gaan halen, maar ik zal morgen of overmorgen eens gaan kijken of ik andere smaken ofzo kan krijgen, want deze ruikt echt naar zo vn die vette darmen of erger  :lol: best dat ik dat niet moet eten, jakkes!

Die oranje verpakking ruikt eigenlijk naar niks, en als je graag hebt dat hij nog brokjes bij eet, meng ze onder die duck h. Ik doe dat ook zo, natuurlijk wel geen grote hoeveelheid, moet zien dat hij niet te zwaar wordt  :vuistje:

Offline Kaszi

• *
  • 381 HV-Punten
    • Polski Owczarek Nizinny 'Van het Goralenhof'
« Reactie #12 Gepost op: december 15, 2012, 15:25:04 »
Natuurlijk geef je hem dan vlees, hij weet uit zichzelf al wat goed is en wat niet.  :wink:

Ik zou dan gelijk een kwalitatief goede KVV geven. Wat is nu kwalitatief goede KVV?  KVV zonder rijst of granen, zonder supplementen om hem 'compleet te maken'. KVV met gemalen bot (geen supplement bot). Een KVV die je zelf compleet maakt door verschillende diersoorten af te wisselen (45)

Ik geef Tinlo Barfmenu en ben er heel tevreden van, misschien kan je in het KVV en Barf hoekje meer info vragen.

Hier alvast een link waar je KVV kan vergelijken.
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken

op voerwijzer.com vindt je ook veel info over voeding. 

Succes.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: december 15, 2012, 20:15:10 »

Ja, duck pens stinkt, bweirk!!

Om te vermijden dat ze hier de duck opeten en de korrels niet week ik de korrels eerst lichtjes in heet water en meng er dan de duck grondig onder. Zo eten ze het merendeel op.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: december 15, 2012, 23:03:19 »
Ik geef hem nu half van die pens met half zijn kommetje brokjes smorgens en dan weer de andere helft savonds, en hij eet het mooi op, in een halve minuut is alles weg ... Ik ga ook maandag om een ander smaakje bij de dierenwinkel :) het enige dat ik nu niet wil is dat hij moddervet wordt, ik denk dat hij nu wel op een goed gewicht is en wil dat zo houden zie... en ik ga ook 2-3 x per dag wandelen met Benji waarbij we af en toe een stukje lopen :p spelend welliswaar... en ga ook 3 x per week trainen waarbij hij ook vaak moet wandelen, lopen en springen ... dus hopelijk geen moddervette hond !

Offline Tinne1990

• *
  • 3519 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: december 26, 2012, 16:23:26 »
Ik vind Duck over het algemeen ook niet zo 'goed' ruiken, de honden dan weer wel  :grijns: Normaal voer ik Rodi maar tegenwoordig durf ik ook af te wisselen met Degomeat en Duck. Die 3 soorten kan ik het makkelijkst aan komen omdat ze die verkopen bij onze dierenspeciaalzaak.

Offline EmKe

• *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: december 26, 2012, 16:49:44 »
Ik heb ook eens Rodi worst en Duck gekocht (aan beter geraak je hier in de omgeving niet). Amai! In geen 20 seconden is dat weg!
Maar ze lijkt daar wel hardere  :drol: van te hebben.

Offline schnauzerfan

• hondenvriend pro
  • *
  • 612 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: december 26, 2012, 16:57:36 »
Hier geldt: hoe harder het stinkt hoe lekkerder het is :schok: :schok: Dus veel pens....... :afro:

Offline josiane

• *
  • 864 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: december 30, 2012, 22:18:10 »
Duck is goed verkrijgbaar hier in belgie. Ik zou dat eens proberen. Neem misschien de Duck pens. Stinkt wel maar vinden ze over het algemeen wel heeeeel lekker.

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal