collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Schrokken  (gelezen 1997 keer)

Offline orinake

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 5968 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Schrokken
« Gepost op: juli 08, 2006, 01:46:30 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
hey,

Ons Rocksy shrokt haar eten telkens binnen.
ook al staat ze alleen bij de eetbakken, op 2min of beter gezegd in 2 happen is alles binnen.
als we ze niet int oog houden eet ze niet alleen haar eten maar ook dat van chipsy op.
zouden we haar dit op de een of andere manier kunnen duidelijk maken dat ze hier bij ons geen schrik moet hebben dat ze te weinig zal krijgen (bij de vorige eigenaars zat ze met 5 andere honden samen dus zal er wss een race om te eten geweest zijn, ze woog amper 32kg en dat voor een rottweiler van 4 jaar)
of een manier waardoor we ze trager kunnen laten eten?

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
Schrokken
« Reactie #1 Gepost op: juli 08, 2006, 08:53:43 »
Schrokken van het eten is normaal hondengedrag.
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline Irma

• *
  • 17 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #2 Gepost op: juli 08, 2006, 09:12:33 »
Schrokken is wel 'normaal', maar niet gezond. Veel eerder maagkanteling bv.

Leg een steen in de voerbak. Zodat ze er rondom moeten eten. Werkt perfect :wink:

Offline Buddy

• hondenvriend pro
  • *
  • 488 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #3 Gepost op: juli 08, 2006, 09:20:51 »
stop de brokken in een voederbal en laat haar er mee alleen. Er valt slecht af en toe een brokje uit, zodat ze ze niet kan binnenschrokken.
Als ze iets anders eet dan brokken kan je het in een kong stoppen.
Het zal wel beteren, maar dat komt door vertrouwen te hebben in jullie en dat groeit maar na verloop van tijd he.

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #4 Gepost op: juli 08, 2006, 10:54:54 »
Citaat van: dookia1

normaal ja, gezond betwijfel ik. ze kotst elke keer men mat onder om het dan weer doodleuk op te eten als we het niet op tijd zien.
Ik zou niet graag hebben dat ze iets voor heeft als we bv in de tuin zijn.

@Irma: ik ga dat van die steen eens proberen, ik hoop dat het helpt.

Offline xabba

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #5 Gepost op: juli 08, 2006, 16:16:27 »
schrokken is niet normaal is gewoon omdat het onnatuurlijke voeding is
een hond moet trekken en sleuren , snijden en knippen alle tanden gebruiken en ondertussen zijn tanden poetsen.
zijn poten gebruiken zijn spieren enz;;;
natuurlijke voeding geven , zal je hond zich natuurlijk gedragen , en zich een pak beter voelen en meer voldaan en gezonder.

Offline dookia

• *
  • 12 HV-Punten
    • Some kind of Magic's Elixir
Schrokken
« Reactie #6 Gepost op: juli 08, 2006, 21:23:28 »
Citaat van: orinake
Citaat van: dookia1

normaal ja, gezond betwijfel ik. ze kotst elke keer men mat onder om het dan weer doodleuk op te eten als we het niet op tijd zien.
Ik zou niet graag hebben dat ze iets voor heeft als we bv in de tuin zijn.

@Irma: ik ga dat van die steen eens proberen, ik hoop dat het helpt.

Ik wist niet dat het tot in die mate was. Idd als ze het terug uitkotst dan kan dat niet meer gezond zijn en kunnen er problemen ontstaan zoals bijv maagkantelingen.

Die steen of die bal is zeker een goed idee.

sorry voor de misverstand

Dookia
Money can buy a dog, but only love will wag its tail!

Offline Joni

• *
  • 129 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #7 Gepost op: juli 08, 2006, 23:28:06 »
Jup; een steen, doen ze bij de paarden ook.

Offline karinaknokke

• hondenvriend pro
  • *
  • 6 HV-Punten
    • http://www.cavaliersvlaamsetafel.be/
Schrokken
« Reactie #8 Gepost op: juli 08, 2006, 23:50:16 »
Een alternatief voor de steen: een (omgekeerde) terracotta bloempot.

Dat is wat ik deed bij

Offline nesje

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
schrokken
« Reactie #9 Gepost op: juli 09, 2006, 00:11:00 »
er zou nu een voederbak bestaan met verhogingen in verwerkt zodat de hond er volledig rond moet eten. Was niet goedkoop, maar volgens mij wel efficient!

maar reeds vernoemd en volgens mij even goed: een steen, bal of omgekeerde pot in de voederbak.

onze hond schrokt alleen als hij iets van ons krijgt buiten zijn brokken (bvb groenten).
mijn lieve Boomer, gekke hond, je bent een schatje!

Offline Christine

• *
  • 0 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #10 Gepost op: juli 09, 2006, 10:50:12 »
Hier ook zo'n schrokkop: Dixie! Als ik iets lekkers geef onder hun brokken, schrokt hij alles v

Offline sissi

• *
  • 66 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #11 Gepost op: juli 09, 2006, 12:16:29 »
Hier zat ik ook met zo een schrokkop, onze sissi deed dit ook, ik verdeelde dan haar eten in drie keren, iedere keer maar een beetje geven en telkens tussen de beetjes in wachten, nu krijgt ze verse voeding en nu doet ze dit niet meer, ze eet op een heel rustige manier nu :wink:

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #12 Gepost op: juli 09, 2006, 13:17:08 »
gisteren geprobeerd met een kommetje omgekeerd in haar eetbak te plaatsen.
gevolg: bang van haar eetbak en ze weigerde te eten.
eens het potje der weer uit vloog ze er naar toe en 2min later was alles op...
toch eens zo een bal gaan halen waar ik haar eten in kan stoppen. al moet ik dan oppassen voor chipsy (die lust graag ballen :s)

TwoLabs

• Gast
Schrokken
« Reactie #13 Gepost op: juli 10, 2006, 19:20:51 »
Hoi,

hier ook 2 van die schrokkers  :wink:
Ik zet een klein stenen bakske in de voerbak daardoor kunnen ze niet zo heel snel schrokken  :wink:

Offline orinake

• *
  • 5968 HV-Punten
Re: Schrokken
« Reactie #14 Gepost op: juli 11, 2006, 10:46:56 »
Citaat van: TwoLabs
Hoi,

hier ook 2 van die schrokkers  :wink:
Ik zet een klein stenen bakske in de voerbak daardoor kunnen ze niet zo heel snel schrokken  :wink:

vanaf dat er iets in haar pot staat eet ze nimeer.
maar ze schrokt bij alles zo he.
ook als je bv een boterham vast hebt en je wil haar een stukje geven kan je het beter laten vallen anders heeft ze je vingers mee van gulzigheid

Offline Bonita

• *
  • 4563 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #15 Gepost op: juli 11, 2006, 10:51:09 »
Geef de brokjes een paar dagen uit de hand. Brokje voor brokje, heel langzaam. Steek een brokje in je vuist, doe je vuist dicht en laat haar snuffelen. Beveel haar om te gaan zitten en geef haar dan heel rustig het brokje. Leer haar wachten voor ze eet.
Bij Bono is dat op die manier overgegaan, hij schrokt nu niet meer. Hoewel hij dit weekend naar 't schijnt wel heel erg geschrokt heeft in het pension, wellicht omdat er andere honden in de nabijheid waren.

Offline Ien

• *
  • 845 HV-Punten
Schrokken
« Reactie #16 Gepost op: juli 11, 2006, 10:59:16 »
Ik weet niet wat jullie juist onder schrokken verstaan, maar ik ga ervan uit dat jullie bedoelen dat ze niet kauwt maar hoofdzakelijk hapt en doorslikt? Kane eet nl. ook zijn kom uit binnen een paar minuten leeg, net als Basko. Kane schrokt nooit, die kauwt netjes, Basko hapt en slikt vaak gewoon door. Vaak is achteraf alles weer terug overgeven het gevolg.

Het geven van grotere brokken helpt inderdaad wel. Op dat punt heb je met versvoeren inderdaad een dikke streep voor  :wink:, aangezien de hond dan inderdaad zelf voor de onderverdeling moet zorgen.
Wij geven echter ook gewoon brokken aan Basko en bij hem helpt het om zijn voerkom op borsthoogte te zetten, zijn eten heel verspreid in zijn kom te leggen (zijn kom is eigenlijk te groot waardoor hij geen grote groppen ineens kan binnenslokken). Onze voerleverancier heeft ook Basko's brokken in groter formaat, large breed, die de hond bijna verplichten van goed te kauwen.

Groetjes
Ien

♥♥♥Basko♥Angel♥Kane♥♥♥

Offline draco

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: augustus 08, 2006, 07:57:35 »
helpt het plaatsen van de voederkom op "borsthoogte " ????
mijn pup schrokt dus ook alles naar binnen ( heeft daar nadien , tot nu toe toch , nog geen last van gehad , dus geen overgeven of pijn hebben in de maag )
zijn voederbak staat op de grond , misschien idd eens proberen met hoger te zetten
of anders pas ik ook eens de truuk toe van een steen in de kom te leggen
ben eens benieuwd
THANKS
ps : hier al veel goede raad en tips gevonden   :thumbs:

Offline Biegel

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 2 HV-Punten
    • tekeningen in pastelkrijt
« Reactie #18 Gepost op: augustus 08, 2006, 09:16:01 »
thuis ook zo'n schrokzakske zitten, Frenchman heeft z'n kom leeg in minder dan een minuut  :shock:. We geven nu z'n brokjes in zo'n bal en dat scheelt. Geef hem iets anders, hij schrokt alles binnen, zonder bijten of kauwen  :shifty:. Vorige vrijdag had hij het been van een lamsboutje te pakken gekregen, mijn man wil het afpakken en slik zei hij, 't was binnen. Gelukkig bleef het niet steken!
hij heeft ook ALTIJD honger en eet alles wat hij vindt: visseneten (nieuwe pot, op de grond gooien en openbijten), zak konijneneten kapotbijten en z'n buik letterlijk rond eten... niet normaal!

___________________ ________________
"Money will buy a pretty good dog, but it won't buy the wag of his tail" - Josh Billings

Offline Fie

• *
  • 5 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: augustus 09, 2006, 11:11:12 »
Aha, ik heb ook een schrokkertje! Darco kreeg bij de fokker samen met zijn 12 broertjes en zusjes eten uit 1 grote plateau. Gevolg: wie niet snel at, had niks meer. Toen hij bij ons thuis kwam, schrokte hij ook alles naar binnen op minder dan 2 minuten, ookal was hij hier alleen.

Er bestaan idd voederbakken met een ingebouwde verhoging, zoals eerder gezegd werd. Bij ons hielpen die niet echt, hij bleef schrokken. Daarom heeft men mij het volgende aangeraden en het heeft effectief geholpen. In het begin kreeg Darco 3tot 5 keer per dag eten, zodat de hoeveelheden kleiner waren. (momenteel krijgt hij 2x/dag) Voor hij iets krijgt, moet hij eerst zitten in zijn hok en wachten tot ik vind dat hij gekalmeerd is(in zijn geval: niet meer een meter in de lucht springt uit zenuwachtigheid). Daarna zeg ik "ja, eet maar" en kan hij aan zijn brokken. Bij ons werkte het heel goed: hij doet nu toch al 5 minuten over zijn pot en kauwt tenminste ook. Ik weet niet hoe oud je hond is en of hij het bevel zitten en wachten al kent, maar als er een pot eten mee gemoeid is, zal hij het wsl wel snel doorhebben.

Succes ermee!  :thumbs:

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal