collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Pup  (gelezen 907 keer)

Offline Laika

• warme hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Pup
« Gepost op: mei 11, 2006, 13:10:27 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Mijn labje Bailey wordt morgen 1 jaar :D
Is er een algemene regel....? Tot wanneer wordt je hond nog als pup aanzien ( tot 1 jaar?) Dit omdat pupjes toch meer voeding nodig hebben....

In loving memory,
Bobientje, Maily, Sloeber

Offline Bonita

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 4563 HV-Punten
Pup
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2006, 13:24:58 »
Bij labjes schakel je best v

Offline Laika

• warme hondenvriend
  • *
  • 4 HV-Punten
Pup
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2006, 13:36:06 »
Hoi Bonita, Bailey eet enkel Duck. Hij eet momenteel 1 kg per dag, is erg energiek, zit maar zelden stil ( zoals het bij een gezonde jonge hond behoort te zijn). Op mij werk vinden ze een kilo wel teveel. Bij Bailey kan je zijn ribben voelen, is goed gebouwd, toch wel vrij groot ( kruising lab). Wanneer is een hond eigenlijk volgroeid?
In loving memory,
Bobientje, Maily, Sloeber

Offline JoŽlle

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 183 HV-Punten
Pup
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2006, 13:40:47 »
Zuiver puppyvoeding mag je niet te lang geven, mijn labradors kregen steeds al vanbij de fokker puppy & junior en dit gaf ik telkens tot ze 1 jaar waren en dan ging ik over op adult large breed.
Binnen een paar weken krijg ik terug een labpup en die ga ik weer tot een jaar puppy & junior geven, tot nu toe heb ik nog geen problemen qua gewrichten ondervonden door ze zo te voeren.
Maar als je pup 1 jaar is zeker overschakkelen op volwassenvoeding.

Wivo

• Gast
Re: Pup
« Reactie #4 Gepost op: mei 11, 2006, 14:03:41 »
Citaat van: Laika
Mijn labje Bailey wordt morgen 1 jaar :D
Is er een algemene regel....? Tot wanneer wordt je hond nog als pup aanzien ( tot 1 jaar?) Dit omdat pupjes toch meer voeding nodig hebben....

de regel is dat een hond van 2-3 jaar als volwassen mag beschouwd worden (ook mentaal)
lichamelijk is het vroeger natuurlijk dus overschakelen mag altijd

schelsey

• Gast
Pup
« Reactie #5 Gepost op: mei 11, 2006, 14:32:02 »
dan is jou labje iets jonger dan kenji die word de 26 ste 1 jaar,wa gaat de tijd dat het kleine schattige pups waren  :)

sonja

Lexi

• Gast
Pup
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2006, 18:40:35 »
Citaat van: Laika
Hoi Bonita, Bailey eet enkel Duck. Hij eet momenteel 1 kg per dag, is erg energiek, zit maar zelden stil ( zoals het bij een gezonde jonge hond behoort te zijn). Op mij werk vinden ze een kilo wel teveel. Bij Bailey kan je zijn ribben voelen, is goed gebouwd, toch wel vrij groot ( kruising lab). Wanneer is een hond eigenlijk volgroeid?

Voor Duck hoef je niet naar de leeftijd te kijken, enkel met de enkelvoudigen wacht je best tot hij ongeveer volwassen is. En dat is precies je vraag :wink: Met grote rassen wacht je toch best tot een maand of 18, dan kan je gerust stellen dat ze stilaan volwassen zijn. Hangt ook van hond tot hond af, natuurlijk. Lexi is een klein ras, 18 maanden en ze begint nu pas uit haar puberteit te komen.

Offline karentje

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • wodan en sam
Pup
« Reactie #7 Gepost op: mei 11, 2006, 20:30:07 »
men zegt dat een hond pas volledig uitgegroeid is op 3 jaar, maar de laatste 2 jaar is dat enkel nog uitzwaren...

wat de hoeveelheid betreft: voer met je ogen! je moet de ribben kunnen voelen maar je mag ze niet zien. Als dat zo is en je hond is levendig, zijn vacht glanst, ... dan zit je denk ik wel goed! (maar dat had je al wel in de gaten denk ik  :wink: )

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal