collapse

Auteur Topic: Paardenvlees  (gelezen 2771 keer)

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paardenvlees
« Reactie #20 Gepost op: maart 08, 2019, 06:32:16 »
Mss eerst eten geven en daarna pas de antibiotica?

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
« Reactie #21 Gepost op: maart 08, 2019, 13:56:06 »
Zo hebben we het gisteren gedaan. Hij drie keer daags medicijnen krijgen, en hij kent alle trukken van de foor...  Dom is hij niet...

Offline Begfa

• *
« Reactie #22 Gepost op: maart 11, 2019, 21:04:09 »
Gisteren , 10 maart, heeft hij NIETS willen eten, niets komma niets. Hij drinkt wel.  Hij heeft zijn tanden op elkaar en weigert alles, zelfs zijn pilletjes (ook de hartmedicatie) komen er NIET in.
Hoezo?  Ze weten ni beter?! :zot: :silenced:

Vandaag heeft hij gegeten, terug de Duck Lam en Rijst (zoals we vroeger gaven), met smaak....

Morgen overleg met dierenarts, vandaag terug geen antibiotica gegeven....  het is vrij duidelijk waarom hij zo doet.  Vandaag is overleg met dierenarts "overgeschoten" omwille van stormreparaties en wat erbij komt....  Stomweg vergeten te bellen...
Maar... hij liep blijkbaar goed rond vandaag, at deze ochtend en at deze avond...

Wordt vervolgd...  Ik ben niet van plan hem zijn laatste levensjaren onder dwang te voeren.... hij gaat 14 worden, en zoals hij deze avond was heb ik hem het liefste... ik werd ook uitbundig begroet toen ik van mijn werk thuis kwam...

Veel leuker!

Offline Begfa

• *
« Reactie #23 Gepost op: april 02, 2019, 19:12:46 »
Ons "ventje" is gisteren op controle geweest bij de dermatologe...
Alle korstjes zijn weg, de geïnfecteerde analklier is genezen, de jeuk is weg.

Paardenvlees is ferm mislukt, hij trekt er zijn neus voor op.  In al zijn vormen... vers, droog, blik...

We geven dus Duck, het enige dat hij eigenlijk wil eten.  Spaarzaam dan nog.  Hij gaat 14 worden, wij blij dat hij jeukvrij is.

Dermatologe heeft aangeraden om hem wekelijks een kwart tablet antibiotica te geven. Dit omdat hij geen aangepast dieet heeft én omdat zijn huidaandoening voedingsgerelateerd is... hij moet allergisch zijn aan "iets" maar we weten niet wat.

20 gaat hij niet worden, moet ook niet, als hij maar jeukvrij blijft.

Tot zover de update!

Offline Sedde

• verslaafde hondenvriend
  • *
« Reactie #24 Gepost op: april 03, 2019, 09:31:14 »
Kan je geen voedselallergie bloedtest doen? Eén van mijn hond heeft vermoedelijk ook een voedselallergie (bij haar uit het zich wel op een andere manier). Ze staat nu op hypoallergene voeding en als die voedseltest goed blijkt, ga ik zeker een voedselallergietest doen om gericht te kunnen achterhalen waarvoor ze allergisch is. Artuvet biedt dit bv. aan.

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #25 Gepost op: april 03, 2019, 11:50:58 »
Fijn dat hij al jeukvrij is.

Kan je geen andere diersoort proberen? Paard is net zoals lam en hert vrij uitgesproken van geur/smaak...

Offline Begfa

• *
« Reactie #26 Gepost op: april 06, 2019, 09:53:30 »
Het is een heel ander woefke geworden.... rustiger, jeukvrij...
alleen het blaffen in het "niets" blijft.... en hij heeft last om zijn waterkraan dicht te houden....
Hij gaat heel vaak plassen, maar is niet meer lekvrij....

als het dat maar is....  hij wordt 14 en dat is voor een cavalier een respectabele leeftijd...

Offline Begfa

• *
« Reactie #27 Gepost op: april 20, 2019, 21:03:32 »
Even een update...

Hij is terug "de oude", of toch min of meer...

Hij eet niet veel, maar blijft "op gewicht". Al zou hij toch wel wat zwaarder mogen worden.  Hij eet 's morgens een halve schijf Duck "Lam en Rijst" of.... gekookt kippenwit of... kalkoen...

Ik weet het, maar wij zijn ontzettend blij dat hij dit toch wel wil eten.  Het is het enige dat hij wil... voor al de rest trekt hij letterlijk zijn neus op...

Verder is hij sinds woensdag "vijf jaar jonger geworden" in doen en laten... en dat komt omdat hier een meisje is komen wonen van 9 jaar.  Ook een Cavalierke, gesteriliseerd, en hij ziet haar echt wel graag.  Hij volgt haar, vangt haar op en blijft steeds in haar nabijheid.  En zij... zij laat het haar welgevallen...

Prutske haar eigenaresse was 80 jaar en moest naar het rusthuis....  Pruts kon nergens heen en ze zochten een oplossing....  en wij zijn gezwicht.

Offline ille

• *
« Reactie #28 Gepost op: mei 10, 2019, 16:16:56 »
Even een update...

Hij is terug "de oude", of toch min of meer...

Hij eet niet veel, maar blijft "op gewicht". Al zou hij toch wel wat zwaarder mogen worden.  Hij eet 's morgens een halve schijf Duck "Lam en Rijst" of.... gekookt kippenwit of... kalkoen...

Ik weet het, maar wij zijn ontzettend blij dat hij dit toch wel wil eten.  Het is het enige dat hij wil... voor al de rest trekt hij letterlijk zijn neus op...

Verder is hij sinds woensdag "vijf jaar jonger geworden" in doen en laten... en dat komt omdat hier een meisje is komen wonen van 9 jaar.  Ook een Cavalierke, gesteriliseerd, en hij ziet haar echt wel graag.  Hij volgt haar, vangt haar op en blijft steeds in haar nabijheid.  En zij... zij laat het haar welgevallen...

Prutske haar eigenaresse was 80 jaar en moest naar het rusthuis....  Pruts kon nergens heen en ze zochten een oplossing....  en wij zijn gezwicht.

Wat een geweldig nieuws! Heel tof dat jullie Prutske een nieuwe thuis geven en zo te horen is Elco het helemaal eens daarmee.

Offline Begfa

• *
« Reactie #29 Gepost op: mei 10, 2019, 17:06:44 »
We zijn nu ondertussen een 20 dagen verder. Prutske is hier helemaal thuis geraakt, is ook een ietwat moeilijke eter, en Elco is er onafscheidelijk van.  De twee delen hun "eetplaats", de andere twee eten te snel en zouden hun eten ook "vlug even opwerken".
Ondertussen had Elco terug jeuk aan zijn pootje, maar dat kunnen we goed onder controle houden door hem elke dag te weken in isobetadine (tip van dierenarts), hij eet "redelijk" goed.  Een beetje met de hulp van Prutske.

Ook Prutske bleek een vachtprobleem te hebben, zij heeft "droge seborroe", ik vermoed omwille van het feit dat haar bazinneke niet zo goed in staat was om de vacht tiptop te houden. Zij moet 2x per week gewassen worden met speciale shampoo...  maar daar heb ik vertrouwen in.

Nooit gedacht dat Elco zo zou opknappen door een knappe dame in zijn bijzijn... al weten we dat we er geen jonge woef meer van kunnen maken.

We genieten van hem, en hopen dat hij zo nog even onder ons kan blijven.  Al zijn we niet van plan om hem te laten "afzien", maar op dit moment heeft hij er terug plezier in.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal