collapse

Auteur Topic: Paardenvlees  (gelezen 1743 keer)

Offline Begfa

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • Goede honden vind je ook in het asiel!
    • Waarom géén dier uit een asiel?
Paardenvlees
« Gepost op: maart 01, 2019, 21:22:42 »
Elco, een cavalier king Charles van bijna 14 jaar, is helemaal bedekt met korstjes. Zware huidproblemen dus.  Vandaag werden we doorverwezen naar een dermatologe voor honden.  Hij kreeg zwaardere antibiotica, én een dieet van... paardenvlees.

Elco kreeg Duck, dit moeten we stoppen.  We kregen Sanimed sensitive skin mee, maar... daar trekt hij zijn neus voor op.

We mogen ook paardenvlees met groenten en rijst geven, we gaan op zoek naar een beenhouwer in de buurt om het te vinden.

Nu vroeg ik me af, verkopen ze dit ook à la Duck?  Iemand tips?  Hij moet dit dieet 14 weken volhouden.

Dank!

PS Elco is de tricolor op de achtergrond foto onder

Offline Perdita

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Paardenvlees
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2019, 21:40:20 »
Dat is dan voorlopig, als eliminatiedieet? (edit, oh ja, ik lees het net; 14 weken).

Er bestaat kvv van paard. Je moet enkel opletten dan dat echt alles erin van paard is. Dus geen kvv die bestaat uit bv. paard en kippenbot.

Zo uit het hoofd weet ik dat Alaska, Dogmeat en Haaks Barf kvv van paard hebben. Er zijn er ongetwijfeld nog meer.

En het beste geef je dan ook snoepjes die 100% uit paard bestaan.

Offline Begfa

• *
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2019, 21:43:03 »
Heel erg bedankt!
De sanimed moet hij echt niet, en wat meer is... onze andere honden (normaalgezien echte vuilbakken) ook niet.

Mercikes!

Offline Perdita

• *
« Reactie #3 Gepost op: maart 01, 2019, 21:45:53 »
Hij heeft gelijk dat hij dat niet lust  :shhh:.

Heb je enig idee wat de reden vd korstjes is? Een allergie? Dat is toch uitzonderlijk op die leeftijd nog, dacht ik?
Enfin, zoveel weet ik daar niet vanaf hoor.

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2019, 22:15:55 »
zoals perdita aangeeft zijn er wel enkele kvv merken die 100% paard bevatten en gedroogde snacks van paard vind je ook steeds makkelijker/vaker.
Aanvullend op de merken die al genoemd zijn: Naturis en Kivo

Indien je wel een brok wil zou je kunnen kijken op zooplus naar Exclusion of mss dat wolfsblut ook een brok heeft  basis van rijst en paard.
Mijn honden eten de wolfsblut erg graag. Ik ben het wel gaan voeren na een eliminatieperiode op witvis en gekookte aardappel.

Offline Thellozorra

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #5 Gepost op: maart 02, 2019, 09:56:52 »
Ik heb hier nog verse (ingevroren) paardensnijsels in mijn vriezer liggen (gekocht on line bij Dogmeat), als je wilt mag je ze hebben (ik denk 2 kg), ze zijn wel rauw, ik geef ze zo aan mijn honden, maar heb gisteren een nieuwe levering gehad van 45 kg barf en Kvv, mijn vriezer is meer dan bomvol.  (wij kunnen afspreken aan Breebos, halverwege voor jou en voor mij)

Offline evie

• *
  • waasland
« Reactie #6 Gepost op: maart 02, 2019, 13:06:17 »
Bij lupa kan je ook paardenvlees bestellen bv

https://www.lupa-diervoeding.nl/Paard

Offline ille

• *
« Reactie #7 Gepost op: maart 02, 2019, 13:50:16 »
Wij hebben Zeppos ook een tijd paardenvlees moeten geven als eliminatie dieet. Toen met aardappelen en groenten. Wij haalden het bij de Antwerpse  Superbeenhouwerij in de Lange Lobroekstraat 93 in Antwerpen. daar hadden ze paardevlees voor honden verpakt in zakjes van 1 kg. Ik weet niet zeker of ze dit nog verkopen maar als je wilt zal ik volgende keer als we er komen eens checken. Laat maar weten. Momenteel krijgt hij Eukanuba sensitive skin en dat gaat goed.

Offline Perdita

• *
« Reactie #8 Gepost op: maart 02, 2019, 14:00:44 »
@petitparis, heeft Kivo een kvv met enkel paard in? Ik weet dat ze paard/konijn hebben.

(Konijn wordt vaker voor een eliminatiedieet gebruikt, dat wel)

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2019, 14:13:00 »
@petitparis, heeft Kivo een kvv met enkel paard in? Ik weet dat ze paard/konijn hebben.

(Konijn wordt vaker voor een eliminatiedieet gebruikt, dat wel)
uhm als ik mij goed herinner was dat alleen paard ja. Was bij een winkeltje in Nederland toen we daar op vakantie waren. Mss is het gamma intussen veranderd, want de verpakking is recent veranderd. Maar ik neem alleen de rundcompleet van Kivo. Ik vind die halve kiloverpakkingen niet zo handig.

Offline Begfa

• *
« Reactie #10 Gepost op: maart 03, 2019, 16:22:47 »
Het is een ramp, een regelrechte ramp...
Anita is bij de beenhouwer in het dorp paardenstoofvlees gaan halen, heeft dit klaargemaakt met héél veel groenten (opgedragen door dermatologe) en heeft er rijst bij gedaan...  Geen kruiden, gewoon "natuur", gekookt...
Elco eet niets meer, we hebben zijn antibiotica moeten opdrijven... en vroeger ook, was dat een startschot tot hongerstaking.
Zelfs het geven van de pilletjes is een probleem, we wikkelen ze nu in hesp...  (normaal zijn favoriet) en hij trekt letterlijk zijn neus op.

Zeg nu zelf, 6 pilletjes (antibiotica en hartmedicatie), het is toch veel te veel voor een woefke van 10 kg...

Morgen rij ik naar Wuustwezel, ik dacht dat ik daar versvoer.be gevonden heb (is dat geen Hondenvriend?) en ik ga vanalles uitproberen... en hopen dat we wel iets vinden dat hij wél wil eten.

Volgens mij is het de antibiotica die hem doet hongerstaken. Hij heeft dat ooit nog gedaan en is toen een drie kg afgenomen...

Het is niet de bedoeling dat hij op het einde van zijn leven ziek gaat worden van de antibiotica om zijn huidprobleem op te lossen...

Oh ja, ons "kooksel" is een echt culinair festijn voor de twee andere honden....

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #11 Gepost op: maart 03, 2019, 18:40:18 »
Maar is zijn huidprobleem wel bacterieel?
Ik heb nooit antibiotica gegeven voor de huidinfecties van mijn hond. Het helpt trouwens amper of niet als de oorzaak een allergie is.

Offline Begfa

• *
« Reactie #12 Gepost op: maart 03, 2019, 18:49:38 »
Er is een kweek genomen, de huidinfectie is bacterieel grampositief.
Het is duidelijk dat de antibiotica begint te werken, maar het gaat ERG traag.  Hij is voordien bij een andere dierenarts met andere antibiotica behandeld en die deed niets komma niets...  ook toen stopte hij met eten.
Eind volgende week moeten we terug bellen, de dermatoloog heeft ook een kweek genomen om andere zaken uit te sluiten.

Vandaag heeft hij een halve schijf Duck gegeten (ik weet het, is geen paardenvlees... maar wij blij dat hij "iets" at met al zijn pillen. (heb ze net nageteld, het zijn er 7 in plaats van 6)

Offline Larshann

• begonnen hondenvriend
  • *
« Reactie #13 Gepost op: maart 04, 2019, 16:47:09 »
Is het dan geen optie om de antibiotica iv toe te dienen ?
Zo'n oudje dat niet meer eet lijkt me toch redelijk gevaarlijk...
Als hij een katheter kan verdragen is dat mss een oplossing ?

Of de pilletjes gewoon in zijn keel duwen, zodat hij ze niet met eten associeert ? Als mijn IBD hondje weigert te eten moet ik op de manier de medicatie geven en dat gaat best goed eigenlijk, duurt ook maar 1 sec en ze heeft het binnen

Offline Begfa

• *
« Reactie #14 Gepost op: maart 06, 2019, 18:41:31 »
jij kan zelf die medicatie toedienen?

Hij is zo goed als totaal gestopt met eten.  Hij zet zich af tegen voedsel, hij krijgt er zelfs den daver van...
De antibiotica is verlaagd, het pilletje op de middag mogen we "laten"...  en we moeten magere yoghurt geven.  Elco is onze enige hond die geen yoghurt lust...  Ooit hebben we Bo met een spuitje yoghurt toegediend... moeten we nu terug doen...

Ik heb snijlingen paardenvlees gekregen van een hele lieve HV-er  :wink: , een feest voor onze twee "gezonde woefkes", Elco trekt er zijn neus voor op...

Wij denken dat hij reageert op de antibiotica tegen de gisten Ketofungol...

Vandaag heeft hij een beetje kippenwit gegeten, geen 100 gram...

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #15 Gepost op: maart 06, 2019, 22:36:02 »
het is goed mogelijk dat de antibiotica op zijn maag ligt en hem misselijk maakt.

Als de AB alleen voor een huidinfectie is, dan zou ik er eerlijk gezegd mee stoppen totdat de hond terug min of meer normaal eet. Ze sterven niet van een huidinfectie, wel van niet te eten...

Offline Begfa

• *
« Reactie #16 Gepost op: maart 07, 2019, 10:45:20 »
Klopt helemaal petitparis... maar hij verging van de jeuk, dag en nacht...  nu is zijn huid op de goede weg....  ik zou het erg vinden dat hij terug jeuk in het kwadraat krijgt.
De huid is duidelijk "gekalmeerd", nu nog terug eten.

Straks bij de beenhouwer vers paardenstoofvlees gaan halen. We hebben er twee kg van laten "malen" tot gehakt...  ik hoop dat hij het eet.

Gisteren een dag geen antibiotica gegeven, deze ochtend heeft hij toch "iets" willen aannemen.  Dus het is de antibiotica...

Offline ille

• *
« Reactie #17 Gepost op: maart 07, 2019, 18:05:07 »
Is het geen optie om een maagbeschermer bij te geven als hij misselijk is door de antiboiotica? bvb omeprazole of zo? Ik zou het toch eens vragen aan de dierenarts.

Offline Begfa

• *
« Reactie #18 Gepost op: maart 07, 2019, 18:44:52 »
Is inderdaad een optie, is ooit nog nodig geweest, maar toen at hij ook totaal niet meer.
Vandaag heeft hij een 100 gram vers gehakt paardenstoofvlees opgegeten.  De slager keek vreemd op toen we vroegen om het door de gehaktmolen te draaien...

Onze andere woefkes vinden de overschot een feest...  die zeggen niet neen...

De huidproblemen verbeteren wel, dat moet gezegd, ik hoop dat de volgende week vlug voorbij mag zijn, de problemen "opgelost" zijn... en dat de medicatie mag weggelaten worden.

We overleggen regelmatig met de dierenarts via mail en telefoon... 

Offline ille

• *
« Reactie #19 Gepost op: maart 07, 2019, 22:38:57 »
Is inderdaad een optie, is ooit nog nodig geweest, maar toen at hij ook totaal niet meer.
Vandaag heeft hij een 100 gram vers gehakt paardenstoofvlees opgegeten.  De slager keek vreemd op toen we vroegen om het door de gehaktmolen te draaien...

Onze andere woefkes vinden de overschot een feest...  die zeggen niet neen...

De huidproblemen verbeteren wel, dat moet gezegd, ik hoop dat de volgende week vlug voorbij mag zijn, de problemen "opgelost" zijn... en dat de medicatie mag weggelaten worden.

We overleggen regelmatig met de dierenarts via mail en telefoon...

Dat is goed nieuws dat hij toch al een beetje gegeten heeft. En de antibiotica begint precies toch ook zijn werk te doen als de huidinfectie verbetert.

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal