collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: na 6 weken!!  (gelezen 7237 keer)

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
na 6 weken!!
« Reactie #120 Gepost op: maart 10, 2006, 20:06:54 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
antwoord laatste vraag: toeval?

blijkbaar zat ze dus wel al met verschillende soorten uitslag op dezelfde moment, zowel Demodex als dan de voedingsallergie (dat is al wat complexer dan een allergie om 1 reden)

en niemand zegt ook dat je naar de da moet gaan als je je vertrouwen erin kwijt bent (denk niet dat iemand je kan dwingen), voor mijn part ga je naar de pygmee
"1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd"

One day you find the Astrid of your life

Offline Elke - Kay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 505 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
na 6 weken!!
« Reactie #121 Gepost op: maart 10, 2006, 20:11:07 »
Citaat van: Bartistuta

Sorry zoveel toeval is een beetje teveel van het goede

blijkbaar zat ze dus wel al met verschillende soorten uitslag op dezelfde moment, zowel Demodex als dan de voedingsallergie (dat is al wat complexer dan een allergie om 1 reden)

Er is nooit een oplossing gekomen voor de uitslag. Zelfs niet door de dermatoloog. Maar ik vind per toeval zelf een oplossing door vers te gaan geven? Ik heb er niet voor gestudeerd hoor  :mrgreen:

My point is dat er ook veel mensen geholpen zijn met de dieetvoeders die wij verkopen op kliniek (de bewijzen zijn er, de honden hebben gn last meer

Wss wel, ik ben dan weer overtuigd dat veel mensen de stap zouden moeten zetten naar vers. Dit wordt nog te veel afgeraden. Volgens mij weten veel Da's goed genoeg dat vers in vele gevallen (miss de extreme) beterschap kan brengen.
Maar goed, Kay knapt ervan op. Ik ben content en er komen hier geen brokken meer in!

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #122 Gepost op: maart 10, 2006, 20:15:17 »
Citaat van: Elke - Kay

Sorry zoveel toeval is een beetje teveel van het goede

mss :)
My point is dat er ook veel mensen geholpen zijn met de dieetvoeders die wij verkopen op kliniek (de bewijzen zijn er, de honden hebben gn last meer

Citaat

Wss wel, ik ben dan weer overtuigd dat veel mensen de stap zouden moeten zetten naar vers. Dit wordt nog te veel afgeraden. Volgens mij weten veel Da's goed genoeg dat vers in vele gevallen (miss de extreme) beterschap kan brengen.

again mss :)

Citaat
Maar goed, Kay knapt ervan op. Ik ben content en er komen hier geen brokken meer in!

dat primeert

Citaat
Er is nooit een oplossing gekomen voor de uitslag. Zelfs niet door de dermatoloog. Maar ik vind per toeval zelf een oplossing door vers te gaan geven? Ik heb er niet voor gestudeerd hoor  

waarom denk je dat ik zeg dat het toeval is :)

het komt nog voor hoor, mensen die op kliniek komen en dan zeggen dat hun hond echt geweldig goed reageert op iets dat ze toevallig vonden dat hij at of weet ik veel, dat werkt dan 99:100 alleen voor die hond, maar als dat werkt, wrm zou je dan stoppen :) (ff illustratie van toeval h

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #123 Gepost op: maart 10, 2006, 22:39:35 »
Citaat
Ik heb een vraagje aan de brokkenvoerders!!

Waarom geven jullie brokken, terwijl er zoveel koolhydraten (graan) inzit terwijl een hond dit niet nodig heeft?

*waarom eet ik eclairkes terwijl ik weet dat er vet inzit?
ze zijn lekker
*waarom eten mensen gelatinesnoepjes?
ni echt natuurlijk anders, maar gaan we eraan dood? nee toch :wink:
*waarom eten mensen zeewier?
ik heb nog nooit een aap de zee in zien duiken om wier te plukken voor zijn lunchbox (als we dan toch gaan vergelijken met onze "naaste broeders" zoals met de honden en de wolven)
*waarom kopen mensen tafelwijn bij de delhaize ipv naar frankrijk te rijden en een fatsoenlijke bourgogne te kopen?
misschien kwestie van prijs?
*waarom maken mensen diepvriesmaaltijden klaar in de microgolfoven?
kwestie van tijd?
*waarom zijn de bananen krom?

zo kan ik nog een eind doorgaan :wink:

laten we zo stellen:
ik geef brokken want:

ik ben rockefeller niet
ik heb niet genoeg tijd om ook nog eens voor de hond te gaan koken, zeker nu niet
en ronduit ook geen goesting
mijn hond is gelukkig
of hij was het al lang afgebold, hij krijgt gelegenheid genoeg daarvoor
en bovendien van wat graan gaan ze niet dood hoor, mss niet optimaal maar, hey, als ge volledig volgens de regels van de gezondheid moet leven, dan hebt ge geen leven meer!

PS
en verder zit je kennelijk nog in je kleuterfase, en dit zeg ik niet om je te beledigen, maar twee argumenten pro:
1) "tegen domheid valt niet te vechten" --> :roll:  :tongetje: als ik dan toch dom ben dan win ik maar altijd :tongetje:
2) waarom? waarom? waarom? jezus, ik dacht dat die fase op drie en half stopt... weet ge, een waarom vraag is een "niet stellen" vraag
er zijn duizenden redenen
en ga jij de judge zijn om ze te beoordelen? ik dacht het niet :hmpf:

:whoea:
make my day :mrgreen:

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #124 Gepost op: maart 11, 2006, 09:07:24 »
Citaat
ik ben rockefeller niet

DIt is het meest voorkomde excuus dat ik al gehoord heb, Als ik zie dat ik voor drie maanden 60kg nodig heb aan vers voer. Als ik dan 60*2.6 doe kom ik aan 156

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #125 Gepost op: maart 11, 2006, 09:47:44 »
als uw hondje van het handtas formaat is, scheelt dat wel hoor :wink:
probleem is: als ik grote hoeveelheden zou kunnen kopen, dan zou het op hetzelfde neerkomen als nu met mijn kleine zakjes "niet kwaliteitsbrokken" maar dan heb ik altijd een groot deel dat ik moet weggooien omdat snoopy nu eenmaal niet veel eet.
tja...

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline karlien

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 6 HV-Punten
    • Blindengeleidehondenschool Genk
na 6 weken!!
« Reactie #126 Gepost op: maart 11, 2006, 11:26:02 »
Citaat
ik ben rockefeller niet

DIt is het meest voorkomde excuus dat ik al gehoord heb, Als ik zie dat ik voor drie maanden 60kg nodig heb aan vers voer. Als ik dan 60*2.6 doe kom ik aan 156

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #127 Gepost op: maart 11, 2006, 11:57:37 »
Citaat van: karlien
Citaat
ik ben rockefeller niet

Carlala

• Gast
na 6 weken!!
« Reactie #128 Gepost op: maart 11, 2006, 12:19:38 »
koken voor je hond????????????????????

Ontdooien en geven dat is wat ik doe!

als je groentes aan je hond geeft kook je ook niet, die pureer je.

Ik barf af en toe, niet volledig.
En dan kook ik ook of doe ik ook niet iets extra's of meer moeite als anderen die een zak brokken open trekken.

Ik geef KVV als hoofdvoer. (carnibest)

Offline Djengis

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #129 Gepost op: maart 12, 2006, 13:37:21 »
hoe weet je nu ineens dat hij allergisch is aan bewaarmiddelen?

Daarbuiten, als een hond een huidprobleem heeft en je gaat langs 1 da die het niet opgelost krijgt, dan kun je naar een 2de gaan ook nog, maar dan zou ik wsl al lang bij een echte dermatoloog hebben gestaan

On top of that, jij beweerde dat het schimmel was en de da's waren dom dat ze dat niet zagen, nu zijn ze dom omdat ze niet zeiden dat het versvoer moest zijn

Ik vind het echt niet erg dat je gn brokken meer geeft, als je hond het er beter op doet dan is het toch simpel, dan geef je dat, maar laat het uit denigrerend te doen over da's (vermits je het duidelijk zelf ook niet wist wat je ook beweerde hiervoor)

Heel veel huidproblemen worden ook opgelost door bv Hill's zd en bepaald type voeding van eukanuba (sry, maar kan ff niet op de naam komen), ik ben er nog altijd van overtuigd dat de da's geen voeding gaan voorschrijven, hoe hard ze ook gesponsord zouden worden door dat ene bedrijf, die absoluut niet werkt (des te meer omdat ze ook door andere bedrijven gesponsord worden als ze de andere voeding zouden verkopen)

Voor jouw hond werkte vers, voor andere niet

mijn hond had precies dezelfde problemen als die van Elke. Alle brokken geprobeerd,ook de duurste van de duurste dieet brookken,anti allergie etc. We gaan over op kvv,problemen over. Toch wel raar he???

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #130 Gepost op: maart 12, 2006, 15:21:03 »
goed, bij jullie hielp het, maar stel dat dat de enige optie was, waarom hielp het dan bij andere wel?

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #131 Gepost op: maart 13, 2006, 08:15:29 »
Citaat
Ik heb een vraagje aan de brokkenvoerders!!

Waarom geven jullie brokken, terwijl er zoveel koolhydraten (graan) inzit terwijl een hond dit niet nodig heeft?

iets wat cattystyle in haar betoog handig niet vermeld heeft

van het voernatuurlijk forum

iemand die haar menu heeft opgesteld en wil weten of het goed is:

Wk 1
...
Di: 500gram kippenekken+ groente
...

Wk 2

Ma: 500 gram muslie met yogurt
...
Vrij: 500 gram vis +Rijst en groente
...

cattystyle:
Hoe zit het met de muesli met yoghurt? Is dit 500 gram yoghurt of 500 gram muesli of samen? Bedenk dat rozijnen en krenten niet goed zijn voor een hond, dat zit vaak wel in muesli. Een ander soort granenbron is dan beter, en meer dan 2 eetlepels per maaltijd hebben ze niet nodig.

Trouwens het befaamde "Bibliotheek BARF" topic op de voernatuurlijk.nl website is ontoegankelijk voor de "gewone mensen" :mrgreen:  :lol:

"Sorry, alleen gebruikers met speciale toegangsrechten kunnen onderwerpen lezen in dit forum"

Kijk zoals eerder gezegd, mij maakt het niet uit wie wat geeft en hoe ze het geven, als de hond er maar goed mee is, maar waar ik het dan moeilijk mee heb is dat men de mensen die brokken geven bekijken als het vuil vant straat en dat ze vaak niet consequent zijn en zichzelf tegenspreken, wat hen op dat moment uitkomt... (maar het dan wel super hautain zeggen)

@ Elke-Kay: ik ken jouw situatie niet, en ik weet niet wat de DA's allemaal gezegd hebben, maar ik zou, denk ik, nooit zoveel veranderen van DA om een probleem uit te zoeken, omdat je dan telkens terug van 0 begint, de nieuwe DA weet niet wat de vorige weet, maar dat kan ook zijn omdat ik vind dat wij echt wel een goede DA hebben,
Sit Back, Relax & Let the Mayhem Begin

Anonymous

• Gast
na 6 weken!!
« Reactie #132 Gepost op: maart 13, 2006, 10:30:15 »
Citaat van: aster

ik geef brokken want:

ik heb niet genoeg tijd en ronduit ook geen goesting

Sterke argumenten  :roll:
Mooie bijdrage aan het topic  :roll:

@karlien: Nutro Choice (15 kilo=55 euro)

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #133 Gepost op: maart 13, 2006, 13:23:19 »
Citaat van: cattystyle

Citaat
Ik heb ook tijdens biologie geleerd over de verschillende soorten lintwormen in de verschillende soorten vlees, en dat deze lintwormen intact blijven indien het vlees rauw is en zich dus kunnen vastkapselen in de darmen en dat dit gevaarlijk is...

Je kunt je niet indenken hoe sterk het maagzuur van een hond is. Een lintworm overleeft niets als het vlees is ingevroren. Maar zelfs als het niet ingevroren is, overleeft het het enorm sterke maagzuur van een hond niet. Veel mensen zijn bang voor salmonella of wormbesmettingen. Voor een hond hoef je hier absoluut niet bang voor te zijn als je rauw vlees geeft. Het is helaas een van de BARF-mythen die steeds worden aangehaald en gevoed door brokkenfabrikanten.

en nu lees ik dit op voernatuurlijk.nl

onderwerp: Zuurgraad van de maag

Citaat

De veel lagere pH waarde van rauw gevoerde honden en brok gevoerde honden wordt weerlegd door die studie van de Invitro modellen.

Uit de Invitro modellen blijkt dat bij zowel brok als blik gevoerde honden (als het gezonde honden zijn) de pH van de maagsappen 1.5 tot 2 is.

Dat is ook bij de mens zo overigens.

....

en bij de vlees etende honden?

Staat er inderdaad onduidelijk, maar het geldt ook voor de rauw-etende hond
Sit Back, Relax & Let the Mayhem Begin

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
na 6 weken!!
« Reactie #134 Gepost op: maart 13, 2006, 13:33:23 »
De ph-waarde in d emaag is zowiezo nooit hoger dan 2...in de darmen wordt dit 7. Ik denk dat de ph waarde van rauwetende honden iets lager ligt, maar veel zal het niet uitmaken.
Het is gewoon de manier waarop de vertering gebeurd die wat anders verloopt.

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
na 6 weken!!
« Reactie #135 Gepost op: maart 13, 2006, 16:24:20 »
Niet alles uit zijn verband rukken aub, je haalt dit uit een discussie ja. Beter lezen dus :roll:
Als jij je voorstelt dan mag je overal in.niet meer dan logisch toch?

Je speelt nu wel een heel smerig spelletje
Je trekt echt alles uit zijn verband!! :roll:  :roll:
Groetjes van Ester

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #136 Gepost op: maart 13, 2006, 19:01:20 »
Citaat van: annls
@ Elke-Kay: ik ken jouw situatie niet, en ik weet niet wat de DA's allemaal gezegd hebben, maar ik zou, denk ik, nooit zoveel veranderen van DA om een probleem uit te zoeken, omdat je dan telkens terug van 0 begint, de nieuwe DA weet niet wat de vorige weet, maar dat kan ook zijn omdat ik vind dat wij echt wel een goede DA hebben,

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #137 Gepost op: maart 13, 2006, 20:30:35 »
Citaat van: Ester

dus ze zijn blijkbaar toch niet echt zelf zeker over de wonderkwaliteiten van uw voer

Offline Ester

• warme hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
    • VoerNatuurlijk
na 6 weken!!
« Reactie #138 Gepost op: maart 13, 2006, 20:40:47 »
Citaat van: Ester

dus ze zijn blijkbaar toch niet echt zelf zeker over de wonderkwaliteiten van uw voer

waar slaat deze opmerking op? Ik kan het niet volgen hoor :roll:
Groetjes van Ester

cattystyle

• Gast
na 6 weken!!
« Reactie #139 Gepost op: maart 13, 2006, 20:47:35 »
Citaat
iets wat cattystyle in haar betoog handig niet vermeld heeft

Wat een misselijk stelletje hier bij elkaar, zeg! Op ons forum dingen gaan lopen kopi

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal