collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: na 6 weken!!  (gelezen 7257 keer)

Offline Elke - Kay

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 505 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
na 6 weken!!
« Reactie #100 Gepost op: maart 10, 2006, 13:08:25 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
M'n eerste DA (Brasschaat) was vol lof over Hill's, wij gaven Eukanuba en ik wou niet veranderen omdat we in het verleden hier ook tevreden over waren.
Tweede DA(Schoten) was voor Bento, en stak al de uitslag op Eukanuba.
'In Eukanuba zitten veel eiwitten, je moet een voeding geven met minder eiwitten'. Hiermee bedoelde hij Bento. Zo gezegd zo gedaan, enkele dagen later komen we tot de vaststelling dat het eiwit gehalte in Bento hoger ligt dan in Eukanuba. Daar ging de geloofwaaridgheid van deze DA.
Hier tussen nog een Da gedaan die raadde ons niet echt ander voer aan, dus hier spreek ik me niet over uit.

Daarna naar een dierenkliniek, hier was het weer veranderen van eten. Hill's sensitive. Wij nog steeds goed gelovig dat zij wel een oplossing zouden hebben, maar we moesten Kay ook 3 verschillende pillen geven en een middel inspuiten.
Na drie weken geen resulstaat, terug veranderen van pillen.

Weer drie weken later raadde ze ons daar aan om naar een dermatoloog te gaan. Zogezegd zo gedaan.
Ondertussen hadden we iemand leren kennen met een staffje met hetzelfde probleem, ook lang gesukkeld!
Dermatoloog schreef ons weer andere pillen voor en we moesten Kay 3keer per week wassen met een wit, naar chloor ruikend spul wassen.

Die mensen dat ik had leren kennen raadden ons dit allemaal fa, en raadden ons vers voer aan. Omdat ik op dat ogenblik meer belang hechtte aan echte ervaringen heb ik hun raad gevolgd. Tot de dag van vandaag ben ik hen nog steeds dankbaar voor al hunraad. Want door hen is Kay mooi opgeknapt.

Voila dat is het hele verhaal van Kay (voor de mensen die het nog niet kenden)

Offline Sofie en Lady

• *
  • 1052 HV-Punten
  • hoezo hondengek?
    • Working Bearded Collies
na 6 weken!!
« Reactie #101 Gepost op: maart 10, 2006, 13:15:54 »
Ben blij dat je voor Kay eindelijk een oplossing gevonden hebt! Heb je dit resultaat ook aan al die da's voorgelegd?

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #102 Gepost op: maart 10, 2006, 13:25:00 »
Citaat van: Sofie*
Ben blij dat je voor Kay eindelijk een oplossing gevonden hebt! Heb je dit resultaat ook aan al die da's voorgelegd?

Nee, de dierenkliniek belde vorige week voor een controle, heb ze gezegd dat het beter ging en dat we vers voer geven, er kwam van hun kant uit geen reactie.

Offline premmen

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #103 Gepost op: maart 10, 2006, 14:20:38 »
Kan je eens een voorbeeld geven van een brok die 90% granen bevat?

Geen onwaarheden aub.  :wink:

cattystyle

• Gast
na 6 weken!!
« Reactie #104 Gepost op: maart 10, 2006, 14:57:48 »
Geef mij maar een voorbeeld van een brok zonder graan, dat gaat een stuk sneller. Ik hou me niet bezig met brokken, is allemaal zinloos. Het is en blijft bagger met een grote B.

Offline annls

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #105 Gepost op: maart 10, 2006, 16:35:21 »
Wat ik mij afvraag is het volgende:

Wolven eten rauw vlees
Wolven eten 'wild' vlees
Eten wolven altijd vers vlees, of soms ook kadavers die al even liggen (en wat aan het rotten zijn, of is het alleen vers)?
Wolven eten dacht ik wat ze vinden en niet echt speciaal geprepareerde groentenmix of vis

Barfende honden eten rauw vlees
Barfende honden eten vlees van de slager of slachthuis en dus totaal geen wild vlees (of zijn er barfers die hun vlees eerst in het wild gaan schieten)
Barfende honden eten dus rauw vlees dat met hormonen ingespoten en behandeld is etc (of ben ik hier mis, volgens mij kan je daar in deze maatschappij niet meer onderuit), en helemaal niet zo natuurlijk als het vlees dat een wolf tussen zijn tanden krijgt (dat is gewoon zo, spijtig of niet, het vlees van dieren gekweekt voor hun vlees is nu eenmaal niet 100% natuurlijk)
Barfende honden eten, dacht ik ook groenten etc, voor een uitgebalandeerde voeding
Barfende honden eten ook vis

Wie heeft ooit bepaald dat een barfende hond dan ook groenten en vis moet eten, wie heeft ooit bepaald dat een barfende hond verschillende soorten vlees moet eten, als er dan toch uitgegaan wordt van het identiek zijn aan een wolf, die volgens mij eet wat hij vindt, en ik denk zelfs dat die soms kadavers plukt die al even liggen (dus niet al te vers zijn, maar toegegeven daar heb ik geen idee van)

Hetgeen ik niet begrijp is dat vele mensen vergelijken met wolven wanneer het hun uitkomt maar niet meer vergelijken wanneer het hun niet meer uitkomt, een hond is geen wolf en er is hier niemand, de barfers ook niet, die hun hond geeft wat een wolf zou eten, volledig hormonenvrij vlees, niet behandeld, alleen wild, geen gekweekte dieren (want in de natuur zijn er bij mijn weten geen koeien en schapen etc), veel eenzijdiger, geen groenten, geen vis, ...... (gevogelte weet ik niet)
Hetgeen ik op die voernatuurlijk website lees, is dat barfers, ook al zitten ze hier te kakken op het graan in brokken, ook graan etc geven?! dus ik begrijp het niet goed (nogmaals ik wil hier barf en vers totaal niet afbreken, ik begrijp gewoon de tegenstrijdigheden niet altijd even goed, en ik zou het graag begrijpen zonder verder uitgemaakt te worden als zijnde dom en slecht)

Ik heb ook tijdens biologie geleerd over de verschillende soorten lintwormen in de verschillende soorten vlees, en dat deze lintwormen intact blijven indien het vlees rauw is en zich dus kunnen vastkapselen in de darmen en dat dit gevaarlijk is...
Sit Back, Relax & Let the Mayhem Begin

cattystyle

• Gast
na 6 weken!!
« Reactie #106 Gepost op: maart 10, 2006, 16:55:53 »
Citaat
Wat ik mij afvraag is het volgende:

Wolven eten rauw vlees
Wolven eten 'wild' vlees
Eten wolven altijd vers vlees, of soms ook kadavers die al even liggen (en wat aan het rotten zijn, of is het alleen vers)?
Wolven eten dacht ik wat ze vinden en niet echt speciaal geprepareerde groentenmix of vis

Het strekt wel heel ver om het hier allemaal uit te leggen en ik zal dat ook niet elke keer doen, maar deze keer wel omdat ik het heel goede vragen van je vind.

Moet wel zeggen dat we op ons forum een uitgebreide bibliotheek hebben met studies van wolven, honden, voeding, etc. dus voor de mensen die er echt in ge

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
  • Geslacht: Man
na 6 weken!!
« Reactie #107 Gepost op: maart 10, 2006, 17:10:02 »
Citaat van: annls

Duitse Herders worden zwart geboren, en krijgen de bruine 'plekken'/aftekening naarmate ze ouder worden, daarom dat ik van mening ben dat het om dezelfde hond gaat maar dat hij op de eerste foto nog vrij jong is (vandaar wat slungelachtig en mager) en op de tweede foto is hij duidelijk ouder (dikkere vacht, langere vacht, vooral aan de achterpoten zie je dat goed) de belichting van de foto is ook totaal anders, de eerste is vaal en grijs, de andere helderder en geel, dus ja er zit een serieus verschil op de foto's maar dat kan evengoed te wijten zijn aan het weer, de belichting, de stand van de hond en vooral het feit dat de hond op de tweede foto volwassen is en in vacht staat

de vacht van de eerste hond is grijs op sommige plaatsen en de verschillen zijn naar mijn mening niet daaraan toe te schrijven omdat ze net iets t
"1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd"

One day you find the Astrid of your life

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #108 Gepost op: maart 10, 2006, 17:12:30 »
Citaat van: Ester
Citaat van: Bartistuta
[quote="J

Offline uron

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #109 Gepost op: maart 10, 2006, 17:15:17 »
Eten jullie zelf ook alleen maar 100% uitgebalanceerd voedsel? Of zit daar soms ook al eens fastfood en andere rommel tussen?

Barfen, klinkt leuk, maar sommigen lijken er behoorlijk door geobsedeerd  :?

Verder, wij hebben binnen 4 weken onze pup en we zijn volop bezig met voedingsadviezen te verzamelen. 1 ding staat al vast, er zal hier niet uitsluitend ge-barfed worden. kvv lijkt me een degelijke manier om de hond voldoende vlees te laten opnemen. Vermoedelijk gaan we kvv  geven in combinatie met brokken. Het ene 's morgens, het andere 's avonds, maar dat is natuurlijk allemaal afwachten hoe de hond het erop gaat doen. Een vers bot(je) zal hij ook wel eens krijgen, maar als tussendoortje dan, niet als hoofdgerecht.
Zorah, the English Bull Terrier

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #110 Gepost op: maart 10, 2006, 17:17:04 »
Citaat van: Elke - Kay
idd karlien,

elke had ik je trouwens niet gezegd dat als je hond voedselallergie had hij NIETS anders mocht krijgen een tijdje terug (en voor zover ik weet zijn dat nog geen 2 maanden geleden)

Vallen jullie mij nu aan?? Ik ben 2maand geleden overgeschakeld van brokken naar vers. Mijn hond krijgt buiten vers niets anders. Heb hier op het forum duidelijk gezegd dat ik het beu was om mijn hond vol te proppen met medicatie die niets helpen. Ik was het beu om elke week naar de Da te gaan om te horen om weer te veranderen van medicatie of van brokken.
Dus ben verder gegaan op advies van mensen die met het zelfde probleem sukkelden een jaar geleden. Zij zijn overgestapt op CD en zagen de problemen weggaan. Ik heb onmidellijk CB besteld en geprobeerd, erger dan dat het toen was kon het niet meer worden dus ik had niets te verliezen! AL de brokken en koekjes die we hadden weggedaan en enkel nog vers gegeven. En ik heb wel volgehouden hoor, Kay kreeg tussen door niets anders dan vers. Geen koekje geen snoepje, helemaal NIETS! Heb net foto's geplaatst van hoe dat ze eruit ziet nu, kijk en oordeel zelf zou ik zeggen.

Op een wandeling heeft Kay enkele koekjes gekregen, ze stond mee aan te schuiven bij die persoon, de dag nadien zagen we onmiddellijk een terugval, terug puistjes en rode plekken. Ik denk dat het dan wel duidelijk is wat er mis is met mijn hond? Moet ik dan echt brokken blijven proberen?? Als ik duidelijk gezien heb waaraan het ligt en duidelijk zie dat het nu beter gaat??

Vele Da's worden gesponsord door brokken denk ik soms, de eerste DA raadde ons Eukanuba aan, de twee Bento, de derde Hill's n ga zo maar door... Geen enkele zei me dat vers beterschap met zich mee zou brengen, ik zou zeggen kijk en oordeel zelf!

P.S idd het zijn geen 2maanden het is 6 weken geleden!

Hetgeen daar aan duidelijk wordt is dat DIE brokken allergische reacties bij je hond opwekten, maar als de hond koekjes krijgt terwijl je weet dat hij met een voedselallergie zit, dan vraag ik mij af hoe het daarvoor was toen je brokken testte.

Nee, ik wil je niet aanvallen elke (hoewel ik toch nog mijn bedenkingen heb bij de da die je wou aanklagen omdat jouw diagnose wel juist zou zijn geweest)

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #111 Gepost op: maart 10, 2006, 17:21:35 »
Citaat van: cattystyle
Citaat
Vele Da's worden gesponsord door brokken denk ik soms, de eerste DA raadde ons Eukanuba aan, de twee Bento, de derde Hill's n ga zo maar door... Geen enkele zei me dat vers beterschap met zich mee zou brengen, ik zou zeggen kijk en oordeel zelf!

Daarnaast wordt in hondenbrokken AFVAL van granen gebruikt, dat niet meer geschikt is voor menselijke consumptie. Daarnaast zitten er stoffen in die in babyvoeding verboden zijn, omdat het de gezondheid schaadt. Dan denk je toch wel even na neem ik aan.

en dat heb je gehoord van?  :lol:

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #112 Gepost op: maart 10, 2006, 18:02:06 »
Hetgeen daar aan duidelijk wordt is dat DIE brokken allergische reacties bij je hond opwekten, maar als de hond koekjes krijgt terwijl je weet dat hij met een voedselallergie zit, dan vraag ik mij af hoe het daarvoor was toen je brokken testte.

Nee, ik wil je niet aanvallen elke (hoewel ik toch nog mijn bedenkingen heb bij de da die je wou aanklagen omdat jouw diagnose wel juist zou zijn geweest)

Kay is allergisch aan bewaarmiddelen. Deze zitten in alle brokken.
Kay heeft al vanalles gehad volgens de DA's. Maar nooit heeft er 1tje me aageraden om vers voer te gaan geven. Wat ik ongelooflijk erg vind, want ik heb het beste voor met mijn hond. Als ik dan via een forum iemand moet tegen komen die me raad geeft en dat ik zo met vers ebin vind ik ook best erg. Want een Da zou zo'n dingen toch moeten weten!

Ik heb zoveel Da's gedaan met Kay en geen 1 wist wat het was. Er kunnen fouten gemaakt worden dat zeg ik niets, maar zo lang sukkelen. Ik hoor het zoveel dat huidproblemen opgelost geraken met vers voer. Dit moeten Da's toch ook weten.
Kan er niet bij dat zij dit niet inzien of dit in zo'n gevallen niet aanraden.

PS, mijn hond heeft op een wandeling een koekje gekregen van iemand. Niet van mij zelf. Ze deelden koekjes uit, Kay stond mee aan te schuiven en heeft er enkele gekregen.
Stel jij echt in vraag ofdat ik me gehouden heb aan hetgeen jij me zei. Enkel brokken geven?? Awel, JA dat heb ik gedaan. Geen koekjes, geen snoepjes, geen tussendoortjes, helemaal NIETS! Toch zag ik geen betrschap, bij geen enkele brok! MOet ik dan toch maar stug brokken blijven geven??

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #113 Gepost op: maart 10, 2006, 18:41:16 »
hoe weet je nu ineens dat hij allergisch is aan bewaarmiddelen?

Daarbuiten, als een hond een huidprobleem heeft en je gaat langs 1 da die het niet opgelost krijgt, dan kun je naar een 2de gaan ook nog, maar dan zou ik wsl al lang bij een echte dermatoloog hebben gestaan

On top of that, jij beweerde dat het schimmel was en de da's waren dom dat ze dat niet zagen, nu zijn ze dom omdat ze niet zeiden dat het versvoer moest zijn

Ik vind het echt niet erg dat je gn brokken meer geeft, als je hond het er beter op doet dan is het toch simpel, dan geef je dat, maar laat het uit denigrerend te doen over da's (vermits je het duidelijk zelf ook niet wist wat je ook beweerde hiervoor)

Heel veel huidproblemen worden ook opgelost door bv Hill's zd en bepaald type voeding van eukanuba (sry, maar kan ff niet op de naam komen), ik ben er nog altijd van overtuigd dat de da's geen voeding gaan voorschrijven, hoe hard ze ook gesponsord zouden worden door dat ene bedrijf, die absoluut niet werkt (des te meer omdat ze ook door andere bedrijven gesponsord worden als ze de andere voeding zouden verkopen)

Voor jouw hond werkte vers, voor andere niet

Offline Mie

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 226 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #114 Gepost op: maart 10, 2006, 18:53:45 »
Als een hond een granenallergie heeft dan is het heel goed dat hij gaat barfen!
Sommige mensen hebben ook een granenallergie en moeten hun voeding aanpassen. Dat wil daarom niet zeggen dat dit voor ALLE mensen zo moet.
Het is niet omdat sommige honden een granen- of bewaarmiddelen- of ik weet niet welke allergie hebben dat daarom hun dieet heilig is voor alle honden.
Twee jaar geleden begon ik ook over te schakelen op rauw vlees. Ik kocht het vlees in het slachthuis, het was 'slachtafval' van hoge kwaliteit, het was eerder stoofvlees. Ik wisselde af met kippenvleugels en kippenbouten. Bij dit rauw vlees kregen ze ook gekookte groenten.
Hubke begon veel te drinken en werd sloom. Ik ging met haar naar de DA. De nodige onderzoeken werden gedaan maar de DA vond geen oorzaak tot ze vroeg welke voeding ik gaf. Ik antwoordde: voornamelijk rauw.
Onmiddellijk stoppen en terug brokken geven, was het advies.
Hubke was binnen de week van haar probleem verlost.

Offline uron

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #115 Gepost op: maart 10, 2006, 19:24:01 »
Ben eens benieuwd welk antwoord hier op gaat volgen vanuit de BARF-hoek :D
Zorah, the English Bull Terrier

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #116 Gepost op: maart 10, 2006, 19:25:58 »

On top of that, jij beweerde dat het schimmel was en de da's waren dom dat ze dat niet zagen, nu zijn ze dom omdat ze niet zeiden dat het versvoer moest zijn

Ff tussendoor Kay had ook Demodex. Miss dat je daarover gelezen hebt. Dat heeft een Da geconstateert, de 4de  :roll:  :roll:

Daarbuiten, als een hond een huidprobleem heeft en je gaat langs 1 da die het niet opgelost krijgt, dan kun je naar een 2de gaan ook nog, maar dan zou ik wsl al lang bij een echte dermatoloog hebben gestaan

Ik heb dan misschien wat teveel vertrouwen gehad in DA's. Ze dachten het overal te weten. Ik ken misschien niet zoveel van huidziektes als jij en ging ervan uit dat een DA dat wel zou weten wat het was! Vandaar dat we pas op het einde van de rit naar een dermatoloog zijn geweest. We zijn trouwens doorverwezen naar 1!

ik ben er nog altijd van overtuigd dat de da's geen voeding gaan voorschrijven, hoe hard ze ook gesponsord zouden worden door dat ene bedrijf, die absoluut niet werkt (des te meer omdat ze ook door andere bedrijven gesponsord worden als ze de andere voeding zouden verkopen)

Waarom is er mij dan Bento aangeraden? Er werd gezegd dat Kay het teveel aan eiwitten dat in Eukanuba zat ni kon verwerken. In Bento zouden er minder Eiwitten zitten. Als je de zakken gaat vergelijk zit er in Bento meer eiwit dan in Eukanuba! Hier een uitleg voor?

maar laat het uit denigrerend te doen over da's

Er is geen een DA (van de zovelen) zelf geen dermatoloog die het probleem bij kay heeft kunnen oplossen. Het heeft wel ettelijke maanden aangesleept! Is het dan niet normaal dat ik er zo over denk?

Heb ik hier trouwens al ergens gezegd dat vers voor elke hond helpt? Nee, dacht ik niet! Ik geef hier mijn hond als voorbeeld, omdat zij opknapte van vers vlees. Bij haar hielp geen 1 brok!

Door een eliminatie dieet dat ik van iemand uit Nl gekregen heb, bleek dat Kay hoogst waarschijnlijk ni tegen bewaarmiddelen kan.

En ik denk trouwens dat de foto's boekdelen spreken!

Offline Bartistuta

• hondenvriend pro
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #117 Gepost op: maart 10, 2006, 19:52:23 »
Citaat
Ff tussendoor Kay had ook Demodex. Miss dat je daarover gelezen hebt. Dat heeft een Da geconstateert, de 4de  :roll:  :roll:

en de behandeling had je niet be

Offline Elke - Kay

• *
  • 505 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #118 Gepost op: maart 10, 2006, 20:00:53 »
Citaat van: Bartituta
In ieder geval, het is nu nog maar de vraag of hij demodex had of niet, vooral omdat dat niet echt vanzelf overgaat (zelfs niet met barf, kvv of weet ik veel wat nog allemaal) en je de behandeling niet afgemaakt had?

Dat is helemaal weg, die kuur heeft ze uitgedaan. Maar die kuur help enkel tegen haar kale plekjes tussenhaar pootjes, op d'r snuit en aan der oren. Deuitslag die ze op haar buik had bleef gewoon dezelfde.
Hieruit kon ik zelf concluderen dat de uitslag van iets totaan anders was dan van de demodex.

Dat DA's 6jaar moeten studeren weet ik goed genoeg. Ik doe ze het niet na en ze zullen veel dingen oplossen en vele dieren helpen. Mij (Kay) niet. Daarom ben ik het vertrouwen in hen kwijt. Dat het complex was bij Kay dat kan, iedereen stelde iets anders vast. Elke keer hoop je dat die constatie juist is en dat het eindelijk beter zou gaan. Niet dus.
Vers heeft bij ons super geholpen, ik zal dit ook veel mensen aanraden, zeker aan mensen met ene hond die sukkelt met huidproblemen.

Weet je, als je van elke DA anders pillen krijgt, steeds een andere diagnose op den duur weet je het niet meer. Geloof je het ook niet meer. Het kan niet gezond zijn om je hond vol te proppen met pillen. Ik heb dagen aan een stuk pillen gegeven waardat Kay begon te schuimbekken, hier werd gezegd de kuur uit te doen, de Da zei hetzelfde. Sorry, dat kan toch niet gezond zijn.

Als je aan elke Da vraagt ofdat vers voer kan helpen en overal wordt gezegd dat dat niet zo zal zijn. Uiteindelijk zet je toch de stap naar vers en na enkele weken zie je zo'n verschillen als bij Kay. Wat zou jij denken in mijn plaats??

Offline Ward

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 0 HV-Punten
na 6 weken!!
« Reactie #119 Gepost op: maart 10, 2006, 20:05:06 »
[quote="J

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal