collapse

Uit liefde voor dieren | Maxi Zoo

Paravet - help je huisdier om gezond te blijven

Versele Laga - Opti Life - Een neus voor het beste!

Auteur Topic: Mijn hond stal chocolade!  (gelezen 1063 keer)

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
Mijn hond stal chocolade!
« Gepost op: september 29, 2012, 19:19:03 »
Brit Premium = hondenvoeding van topkwaliteit
Hey, ik ben een beetje bezorgd nu, mijn hond heeft zonet mijn chocolade gestolen van de tafel en was er van aan het eten, hij heeft toch wel 3 stukjes er van opgegeten en wilde er nog meer van eten... hij is nog maar 4,5 maand en een enorme dief, kattebrokken zijn ook niet veilig voor de hond, maar nu is het chocolade!!!
Ben een klein beetje in paniek nu! HELP?

Offline wendy hostyn

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • 23532 HV-Punten
  • Geslacht: Vrouw
Re: Mijn hond stal chocolade!
« Reactie #1 Gepost op: september 29, 2012, 19:24:17 »
welk soort chocolade was het? hoeveel weegt je hond? als je actieve kool in huis hebt kan je dat alvast geven. verder is het afwachten hoe hij erop reageert. als je merkt dat hij gaat braken, begint te wankelen, stuipen krijgt ed... best meteen de dierenarts contacteren. een tip: zorg dat je op voorhand weet waar je terecht kan zodat je op het moment zelf niemand moet beginnen zoeken :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #2 Gepost op: september 29, 2012, 19:26:43 »
welk soort chocolade was het? hoeveel weegt je hond? als je actieve kool in huis hebt kan je dat alvast geven. verder is het afwachten hoe hij erop reageert. als je merkt dat hij gaat braken, begint te wankelen, stuipen krijgt ed... best meteen de dierenarts contacteren. een tip: zorg dat je op voorhand weet waar je terecht kan zodat je op het moment zelf niemand moet beginnen zoeken :wink:

Melkchocolade, hij weegt ongeveer 5,5 kilo ...als ik zo de gevolgen lees begin ik hier heel te panikeren :s mijn arm beestie!

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #3 Gepost op: september 29, 2012, 19:33:08 »
Als ik het uitreken... het was een tablet van 75 gram en hij heeft hier iets minder dan de helft van op... dus neem nu 30 gram en hij weegt 5,5-6 kilo ...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #4 Gepost op: september 29, 2012, 19:34:26 »
in melkchocolade zit minder giftige stof dan in pure chocolade. het wordt even afwachten hoe ij erop reageert. voor hetzelfde heeft hij niets  :wink:
we geven honden ons huis, onze tijd en onze liefde. Als dank geven zij ons alles...

Offline Kinai

• hondenvriend pro
  • *
  • 112 HV-Punten
« Reactie #5 Gepost op: september 29, 2012, 19:59:01 »
Kinai heeft ook al eens chocolade gepikt en had er geen last van...

Offline wendy hostyn

• *
  • 23532 HV-Punten
« Reactie #6 Gepost op: september 29, 2012, 20:01:16 »
Kinai heeft ook al eens chocolade gepikt en had er geen last van...

:thumbs:

Caro (schotse herder van toen 17kg) heeft zo ooit eens 300gr pure chocolade gegeten :shock: was echt geen lachertje toen...   

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #7 Gepost op: september 29, 2012, 20:04:19 »
Ik hoop dat mijn Benji er geen last van heeft. Zal ongemakkelijk slapen alvast en morgenochtend training, ik hoop dat hij echt niet ziek is en er niets van weet :s volgens de tabel op het internet moet hij al meer dan 250 gram melkchocolade eten om vergiftigd te raken :s en hij at ongeveer 20-30 gram op :s even bidden dat hij er niets van weet!

Offline EmKe

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 287 HV-Punten
« Reactie #8 Gepost op: september 29, 2012, 20:09:46 »
Die van mij heeft begin deze week 2 brownies van de keukenkast gepikt. Ik wist niet dat ze daar op kon!
Ze is de hele avond over-actief geweest.

Offline myriam.e

• *
  • 3728 HV-Punten
« Reactie #9 Gepost op: september 30, 2012, 09:25:18 »
Hoe is het nu met je hondje ?

Offline Sedde

• *
  • 135 HV-Punten
« Reactie #10 Gepost op: september 30, 2012, 09:59:38 »
Moest ik dit zien gebeuren, ik zou alles proberen om mijn hond te laten braken. Met een lepel zout kan je soms wonderen doen.

Vaak verloopt wat chocolade eten zonder problemen, maar ik heb wel een hondje van 14j weten sterven aan leverfalen nadat die een hele kom met chocolade eitjes opgegeten had.

Offline aster

• VIP-Hondenvriend
  • *
  • 23 HV-Punten
« Reactie #11 Gepost op: september 30, 2012, 13:18:39 »
melkchocolade is gelukkig minder giftig dan pure chocolade. Maar het is zo individueel, de hoeveelheid chocolade dat snoopy al "gestolen/afgetroggeld" heeft van mijn vader toen hij klein was, dat is voor een andere hond genoeg om dodelijk te zijn, maar snoopy loopt nog vrolijk rond (al heb ik mijn vader intussentijd eindelijk kunnen afleren van chocolade aan honden te geven).

Goed in het oog houden in elk geval, en bij het minste vermoeden dat er iets mis is, naar de dierenarts ermee!

"Snoopy is niet klein. De wereld is alleen maar heel groot." - Bart

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #12 Gepost op: september 30, 2012, 13:29:47 »
Moest ik dit zien gebeuren, ik zou alles proberen om mijn hond te laten braken. Met een lepel zout kan je soms wonderen doen.

Vaak verloopt wat chocolade eten zonder problemen, maar ik heb wel een hondje van 14j weten sterven aan leverfalen nadat die een hele kom met chocolade eitjes opgegeten had.

En hier op 't forum is er eentje gestorven aan een halve doos nesquik een paar jaar geleden...

Terwijl mijn ouders vroeger chocolade gaven aan de hond als versnapering...  :shock:

TS, hoe gaat het met je hondje?
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #13 Gepost op: september 30, 2012, 13:31:38 »
Mijn hondje is tip top inorde ;) Hij was alleen een beetje hyper precies... Maar hij heeft niet moeten braken en heeft ook geen diaree, alles is ok met mijn klein mannetje. Voortaan toch maar geen chocolade meer laten  liggen op de tafel! Kreeg bijna hartstilstand toen ik het zag :p Volgende keer kan het misschien minder goed aflopen, je weet maar nooit!

Offline Zoah

• geavanceerde hondenvriend
  • *
  • 81 HV-Punten
« Reactie #14 Gepost op: september 30, 2012, 13:33:54 »

You can not save all the dogs in the world, but you can save the world of one dog.

Offline elliot

• *
  • 949 HV-Punten
« Reactie #15 Gepost op: september 30, 2012, 13:34:34 »
Mijn hondje is tip top inorde ;) Hij was alleen een beetje hyper precies... Maar hij heeft niet moeten braken en heeft ook geen diaree, alles is ok met mijn klein mannetje. Voortaan toch maar geen chocolade meer laten  liggen op de tafel! Kreeg bijna hartstilstand toen ik het zag :p Volgende keer kan het misschien minder goed aflopen, je weet maar nooit!

Er zijn van die momenten, he.
Vorige week stal Fritz gebraden kippenbotten. Je wt dan wel dat het 99% met een sisser afloopt, maar het zijn toch spannende uren daarna.
NO OUTFIT IS COMPLETE WITHOUT A FEW DOG HAIRS

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #16 Gepost op: september 30, 2012, 13:38:37 »
Ik heb hier nooit gepanikeerd als ze chocolade kregen ofzo  :weetniet: zelf geef ik het niet maar
ze zijn er nog niet dood van gegaan.. nuja hier gaat het ook niet over repen ofzo maar kleine stukjes! Tja ouders h  :lol:

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #17 Gepost op: september 30, 2012, 13:48:00 »
Jah mijn klein ventje is ne echte dief! die steelt vnalles! je mag niets onbewaakt laten en na gisterenavond al zeker niet meer! Wat hij helemaal het einde vind is in de kattebak graven en der vnalles uithalen en rondgooien in huis en het vieste is OPETEN! ... en pantoffels of iets anders dat op ne schoen lijkt is ook niet veilig en dan slikt hij blaadjes of takjes in buiten of zit er op te bijten... Kattebrokken zijn ook het einde... dan zit ik daar met mijn vinger te vissen in zijn bek om die brokken daar weer uit te krijgen -.- ( onze dikste en oudste kat kan niet op een verhoog meer springen dus zijn bak staat op de grond en het is dus constant op en van de grond zetten) Dan nog niet te zwijgen over de wc rollen, FANTASTISCH, papier van het kartonnetje rollen en op bijten en nomnom lekker dat het is, printpapier is ook wel lekker volgens mijn hond  :muur: en kousen zijn ook best eetbaar volgens Benji XD Je kan dus wel raden da ik af en toe eens in zijn keelgat moet vissen en FOEI staan roepen!

Offline Loekie

• *
  • 58 HV-Punten
« Reactie #18 Gepost op: september 30, 2012, 13:59:14 »
Of hem andere en leukere alternatieven aanbieden  :wink:
Hier blijft mijn eten op de salontafel staan, kunnen ze perfect aan en zullen er zelfs niet aankomen als
ik dat 's nachts liet staan (overschot), mijn schoenen liggen vaak gewoon in de veranda waar zij zitten als ik weg
ben, denk niet dat er hier ooit n hond (pup) een schoen genomen heeft  :wink:
Maar ze krijgen voldoende alternatieven (die ze ook mogen stuk doen als ze dat willen)

Offline whispered_voice

• begonnen hondenvriend
  • *
  • 55 HV-Punten
« Reactie #19 Gepost op: september 30, 2012, 14:05:23 »
Mja, hij krijgt ook genoeg om zich mee bezig te houden, speelgoed heeft hij genoeg... Bijvoorbeeld kattebrokken stelen... hij heeft zijn eigen pot met eten zelfs staan, maar die kattenbrokken zijn precies aantrekkelijker, en als we staan foei te roepen, dan gaat hij wel achteruit, maar wanneer we durven wegkijken heeft hij het toch in zijn bek. Hij heeft zo een stoffen beesten dat hij mag kapottrekken ook, zo'n zonder vulling, maar hij gaat toch kousen verkiezen, vooral als ik ze aan het aantrekken ben -.- Dan ben ik bezig met die kousen en niet met zijn pluche beest en das veel plezanter zeker... hij heeft bijtringen en balletjes, hij speelt overal mee, en zal er ook op blijven bijten zo lang dat ik ook met hem speel, maar van het moment da ik nie meespeel vind hij toch wel iets anders om mee te gaan lopen ... Als ik foei roep wanneer hij een schoen neemt lost hij wel meteen en loopt naar zijn eigen speelgoed... maar als ik even niet kijk zal hij toch weer naar de schoenen lopen ... Als ik een bord met eten op tafel laat staan zit hij er ZEKER op wanneer ik niet kijk, dat heb ik dus gisteren wel ondervonden. Hij kan dus wel degelijk op de salontafel...
« Laatst bewerkt op: september 30, 2012, 14:08:37 door whispered_voice »

Duck hondenvoeding op Hondenvrienden.be

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal