collapse

Auteur Topic: magere pup  (gelezen 709 keer)

Offline fleureke

• verslaafde hondenvriend
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Don't mind the dog, beware of the owner
magere pup
« Gepost op: augustus 13, 2019, 15:24:15 »
pupmans (4 maanden) krijgt heel wat eten (meer dan op de zak staat eigenlijk), maar is graatmager...
komt nu in slungelfase (kleine lijfke, schattig kopke, maar pooooooten, grote pooooten  :mrgreen:), maar ribben zijn geregeld zichtbaar...
krijgt ook wat beloningssnoep bij training en zo, maar blijft ne magere spriet..

komt wel heel wat kaka uit da klein beesteke  :shifty:
is nu wel nen doorjager (texas was dat ook, en was tot op 12 maanden ook te mager), ma hoe krijg ik er het beste wa kilo's bij?  nog meer eten geven, dan vrees ik dattem gewoon nog grotere hopen kaka gaat doen...

overschakelen op volwassen voeding?  (na deze zak die halfweg is, ga ik toch stoppen met puppy voeding)

Offline jazzy

• hondenvriend pro
  • *
Re: magere pup
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2019, 15:31:19 »

ge hebt een belg  :mrgreen:

nee dat stabiliseert normaal eens ze uit de groei zijn (ik ken weinig bh pups die niet scherp staan)

Online runa

• *
    • De Hansbeekse hoeve
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2019, 15:43:21 »
Hier een pup van 4 jaar (qua gedrag heeft ze nog veel puppymanieren  :hmpf:) die ik ook niet dikker krijg. Ik geef haar stelselmatig meer en meer eten en hoop een punt te bereiken waarop ze toch bij komt  :weetniet:
Maar bij een pup in de slungelfase lijkt me dat idd niet abnormaal dat je daar geen gram vet aan krijgt.

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2019, 15:47:46 »
welk ras en welke voeding?

4 maanden is sowieso wel de fase waarbij het puppyvet verdwijnt en je iele langpotige slungels krijgt.
zelf voeren we kvv ipv brok en nooit echt magere sprieten ook al zijn het hyperactieve pups (eentje kreeg meermaals per dag benchrust omdat ze anders non-stop rondjes rende en de andere honden irriteerde.
De pups eten zowat het dubbele van de volwassen honden/maaltijd. Maw ook veel meer dan de aanbevolen hoeveelheid... De enige keer dat ik mijn hond op brok had, was voor zijn gewicht de richtlijn 280g en hij viel enorm af. Zijn gewicht werd terug stabiel nadat ik hem zo'n 450g per dag gaf...

edit: ook doen we extra lijnzaad of zalmolie door het vlees

Offline fleureke

• *
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2019, 16:14:00 »
welk ras en welke voeding?

mechelaar reu en proplan puyppy large breed atletic

ge hebt een belg  :mrgreen:

nee dat stabiliseert normaal eens ze uit de groei zijn (ik ken weinig bh pups die niet scherp staan)

ja, veel staan er scherp, maar gisteren op de pakwerktraining een pup die twee weken jonger is, en die zag er wel doorvoed uit  :weetniet:
(ma denk dat em zijn reserves verliest door het auto's jagen, blaffen bij elk commando en spelen met texas ..; nen helen dag as ge wilt...)

Offline Perdita

• *
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2019, 16:46:10 »
Ik zou vers voeren, zeker als je zegt dat hij grote hopen legt.
Minder kak op vers voer is normaal, maar soms is het verschil echt enorm groot en dan kan het zijn dat de hond de voeding uit brok slecht opneemt.

En anders eens van merk veranderen, en/of extra voeren (hoeveel meer krijgt hij nu?).

En hem rust aanleren, Auto's jagen zou ik alvast nooit toelaten :). Constant spelen moet van mij ook niet.

Verder is het ook de leeftijd wel hè, ik kreeg ook de opmerking dat Nimue mager stond, toen ze zo'n 9 maanden was (zelf vond ik ze toen prima trouwens. Ze mocht ook onbeperkt eten, maar dat kan niet met elke hond en zou ik zeker niet doen als je brokken geeft).

Offline maart

• *
« Reactie #6 Gepost op: augustus 13, 2019, 16:48:41 »
Hoeveel geef je nu?
Zolang hij gezond is, actief, goed eet, goed kakt,... Zou ik me niet te veel zorgen maken.

Runar kakt overigens ook al gans zijn leven veel en das de enige die bijna nooit korrels eet  :vuistje: 

Offline fleureke

• *
« Reactie #7 Gepost op: augustus 13, 2019, 17:22:30 »

Runar kakt overigens ook al gans zijn leven veel 

das erfelijk of wa?  :mrgreen:

100gr per keer geeft de zak aan, krijgt 120, ma komt nog niks bij...

is gezond, (hyper)actief, eet graag en goed, kakt vaak genoeg...

Ik zou vers voeren, zeker als je zegt dat hij grote hopen legt.
Minder kak op vers voer is normaal, maar soms is het verschil echt enorm groot en dan kan het zijn dat de hond de voeding uit brok slecht opneemt.

En anders eens van merk veranderen, en/of extra voeren (hoeveel meer krijgt hij nu?).

En hem rust aanleren, Auto's jagen zou ik alvast nooit toelaten :). Constant spelen moet van mij ook niet.

Verder is het ook de leeftijd wel hè, ik kreeg ook de opmerking dat Nimue mager stond, toen ze zo'n 9 maanden was (zelf vond ik ze toen prima trouwens. Ze mocht ook onbeperkt eten, maar dat kan niet met elke hond en zou ik zeker niet doen als je brokken geeft).

vers is bijna niet mogelijk... geen plaats voor ne grote vriezer (enkel vriesvak in mijne frigo)...
en om nu elke zoveel dagen te moeten bestellen of te gaan halen...

auto's najagen laat ik ook ni toe, ma tis ni  in twee dagen afgeleerd (heb hem het ni express aangeleerd zenne :p )
sommige dagen reageert hij normaal (kijkt naar mij als ik dat vraag), en dan komt er een bus, en das voor hem iets anders..  :doh:

onbeperkt eten kan hier ni, met 4 honden (want dan heb ik ne megadikke pitbull, en een nog magerder spriet van ne mechelaar...)

Offline fleureke

• *
« Reactie #8 Gepost op: augustus 13, 2019, 17:23:36 »
voor de duidelijkheid: 100 gram per keer e, hij eet drie keer per dag, dus 300 gram, zoals de zak aangeeft...
vaak meer dus...

Offline Perdita

• *
« Reactie #9 Gepost op: augustus 13, 2019, 17:40:30 »
Oh, maar nu eet die ook niet meer onbeperkt hoor :lol:. Dat zou niet meer lukken. Was enkel in haar groei.

Offline maart

• *
« Reactie #10 Gepost op: augustus 13, 2019, 18:02:55 »
300 gr is nog niet overdreven veel hoor.  Flupsel hier eet meer.

Eventueel iets van schapen vet olie bijgeven? Is ook goed voor de darmen.

Offline fleureke

• *
« Reactie #11 Gepost op: augustus 13, 2019, 18:39:36 »
300 gr is nog niet overdreven veel hoor.  Flupsel hier eet meer.

Eventueel iets van schapen vet olie bijgeven? Is ook goed voor de darmen.

ga ik morgen es gaan halen se...

en nog ewa meer eten geven, en hopen dattem dan ni nog meer kakt  :doh:
kheb den indruk dattem ni genoeg uit zijn eten haalt...
zit een beetje beperkt omdak de mogelijkheid eigenlijk ni heb voor vers, dus enige dak kan doen is andere korrel...

Offline maart

• *
« Reactie #12 Gepost op: augustus 13, 2019, 18:47:08 »
Zeker, ik zou ook niet te veel ineens veranderen hoor. Als je nu schapen vet gaat proberen, zou ik eerst enkel dat proberen.
Dan eventueel overschakelen op wat meer voeding of andere voeding.

En echt niet panikeren als hij momenteel wat schraal staat. Beter te mager dan te dik. Zolang het uiteraard geen geraamte is ;)

Offline petitparis

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #13 Gepost op: augustus 13, 2019, 19:18:44 »
Ik vind 300g ook niet overdreven veel, zoals ik al zei eten de pups hier bijna het dubbele van de aangewezen hoeveelheid voor het gewicht dat ik verwacht voor hen. Als hij meer wil eten zou ik ook gewoon meer geven.

Offline fleureke

• *
« Reactie #14 Gepost op: augustus 13, 2019, 19:26:53 »
moest ik hem de hele zak tegelijk geven, hij zou het nog opeten zenne  :doh:
willen eten is geen probleem  :mrgreen:

Offline jazzy

• hondenvriend pro
  • *
« Reactie #15 Gepost op: augustus 13, 2019, 19:37:04 »
ik geef ook wel meer hoor en ze krijgen ook heel vaak nog iets boven hun korrels. (gekookte kip, zalm , tonijn, [s]de rest van mijn eten  :mrgreen:[/s][/s][/s]
en ik moet zeggen dat de ontlasting echt mee valt hier staan tijdelijk op rc medium dog pup

hier laten ze hun eten staan als ze genoeg hebben

Offline Obi

• *
« Reactie #16 Gepost op: augustus 14, 2019, 09:05:35 »
hier 3 pups op korte tijd gehad (2 jaar) en bij allemaal kreeg ik commentaar dat ze te mager stonden...
Nochtans krijgen ze meer dan genoeg eten.. ik vind het niet echt verkeerd ook dat ze wat ranker staan in hun groei, zeker al als ze genoeg eten krijgen.
Dat stabiliseert zeker eens ze volgroeid zijn :wink:
Ayse stond op een bepaald moment echt mager (je zag ribben) en nu zou er een kg af mogen zelfs  :doh:
Niet dat ze dik staat maar ik heb ze graag wat scherper  :lol:

Offline Illeke

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #17 Gepost op: augustus 14, 2019, 10:03:05 »
das erfelijk of wa?  :mrgreen:

100gr per keer geeft de zak aan, krijgt 120, ma komt nog niks bij...

is gezond, (hyper)actief, eet graag en goed, kakt vaak genoeg...

vers is bijna niet mogelijk... geen plaats voor ne grote vriezer (enkel vriesvak in mijne frigo)...
en om nu elke zoveel dagen te moeten bestellen of te gaan halen...

auto's najagen laat ik ook ni toe, ma tis ni  in twee dagen afgeleerd (heb hem het ni express aangeleerd zenne :p )
sommige dagen reageert hij normaal (kijkt naar mij als ik dat vraag), en dan komt er een bus, en das voor hem iets anders..  :doh:

onbeperkt eten kan hier ni, met 4 honden (want dan heb ik ne megadikke pitbull, en een nog magerder spriet van ne mechelaar...)

Ja  :lol: Zijn dochter hier heeft dat ook  :vuistje: al 5 jaar  :vuistje:

Offline Illeke

• warme hondenvriend
  • *
« Reactie #18 Gepost op: augustus 14, 2019, 10:11:04 »
Mijn ervaring is ook dat het stabiliseert met het volwassen worden. Marieke blijft wel regelmatig de opmerking krijgen dat ze scherp staat maar voor een mechel staat ze bij mij ok nu.

Hier op volwassen leeftijd nog altijd wel een grote hoeveelheid eter om op gewicht te blijven. En dan bedoel ik wel 200gr per dag meer dan de andere mechelaar die dezelfde soort korrel krijgt.

En een zeer groot verschil in de hoeveelheid die in de winter nodig is en in de zomer.

Offline Ien

• *
« Reactie #19 Gepost op: augustus 14, 2019, 11:26:36 »
't Is een mechelpup he.  :vuistje:
Marique kreeg ook een pak meer dan de zak aangaf, en kwam geen gram bij. Zelfs op sportvoer een pak meer gegeven dan nodig was, maar daar kwam enkel plattere stoelgang uit. Die kwam geen gram aan. Toen ben ik op vers overgeschakeld, nog geen spijt van gehad  :mrgreen:. Buiten een hoop minder kak, kwam ze eindelijk eens aan.
Momenteel staat ze ook vrij scherp (zomerseizoen he), je mag de ribbekes wel zien bij beweging he. Die krijgt nu nog altijd meer dan de voorgeschreven hoeveelheden.
Schapenvet zou ik nu niet direct bijgeven om aan te komen, dat heeft andere doeleinden (en je moet geen vet hebben rond de organen he, ik heb het ook gegeven, en werd toen afgeraden ivm orgaanvet, hielp ook navenant niet wat ik verwachtte).

Volg ons op instagram

De website Hondenvrienden.be maakt gebruik van cookies.
Door verder te surfen op Hondenvrienden.be gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.
Na het inloggen of registreren verdwijnt deze melding.
SimplePortal 2.3.6 © 2008-2014, SimplePortal